kakkosen yritys
No niin, olemme nyt pitkällisen harkinnan ja miettimisen tuloksena päätyneet siihen että kesälomilla alamme toden teolla TEHDÄ nro kakkosta. Mies on halunnut sitä jo kauan mutta nyt minäkin olen lopulta tullut 99% samaan tulokseen. Eli heinäkuussa alkaa viltti heilua ; )
Kommentit (74)
on nyt tarkoitus alkaa kakkosta puuhailemaan heinäkuussa. Esikoinen täytti juuri kaksi vuotta ja nyt tuntuu siltä että toinen saisi tulla. Kovasti onnea meille! :)
Esikoinen on nyt 1v2kk, eivätkä menkat synnytyksen jälkeen ole vielä alkaneet. Imetyksen lopetin tällä viikolla ja nyt vain menkkoja odottelen saapuvaksi. Sitten alkaa täällä kova uurastus :D ;) Joten saa nähdä ehdinkö kesäkuulle vai meneekö heinäkuulle.
Minäkin taidan kuulua tänne. Vaikuttaa kivalta ketjulta!:)
Mieli tekisi jo kakkosta, vaikka esikoinen on vasta melkein 9kk...
Haaveilen uudesta vauvasta vuodelle 2008, mieskin sanoi, että antaa tulla vaan, jos tulee.
Mulla vaan painaa mieltä, kun sain määräaikaisen työsuhteen 31.7. 2008 saakka. Jotenkin nolottaisi, jos tulisin raskaaksi ja joutuisin lopettamaan työt aiemmin. Mitä mieltä olette, pitäisikö minun odottaa vauvanteon alkoittaminen syksyyn, jolloin la:ksi tulisi alkukesä tai syksy 2008?
Vai onko minulla oikeus yrittää saada lapsi alulle vaikka heti?
Imetän enää 1-3 kertaa päivässä ja menkkoja odottelen saapuviksi.
minä kannustan sinua aloittamaan yrityksen jo heti :) Sinulla on täysi oikeus tehdä lapsia, vaikka olet saanut töitä. Ja näistä vauva-asioista kun ei koskaan tiedä. Koskaan ei tiedä milloin tärppi tulee... joutuuko sitä odottamaan kauan vai raskautuuko heti.
Esim. meillä kakkoselle " annettiin lupa tulla" heti ykkösen perään. Emme siis ole synnytyksen jälkeen käyttäneet mitään ehkäisyä. Mutta meillä imetys on toiminut hyvänä ehkäisykeinona, koska ne menkat edelleen loistavat poissaolollaan. Ja vaikka ilman kuukautisiakin voisi tietty imetysaikana tulla raskaaksi, niin meillä ei ole käynyt niinkään. Mä kun jo kuvittelin, että tässä vaiheessa olisin jo hyvällä vauhdissa toisen odotuksessa... mutta enpäs vain olekaan. Nyt - kuten kirjoitin - ykkösen imetys on lopetettu ja menkkoja odottelen kuin kuuta nousevaa :)
Minä tosiaan kannustan sinua lämpimästi vällyjä heiluttamaan ;)
HEi, felicia80
Minä olen kanssa odotellutodottamista jo oikeastaan viime syksystä saakka. Työn vuoksi! Kesällä mulle on luvattu vakituinen paikka ja sit aletaan yrittämään toden teolla :). Mutta nyt kun ajattelee niin olis pitänyt alkaa yrittämään jo sillion. kyllähän näitä töitä tulee eteen tulevaisuudessakin...
Kiitos kivasta ja intoa herättävästä kommentista!:)
Ehkäpä sitä tosiaan voisi aloitella jo nyt kun kesä tulee. Huomasin, että minulta oli jäänyt ensimmäisestä viestistä aikaisintaan -sana pois. tarkoitin tietysti, että jos aloittaisimme yrityksen tänä syksynä, la:ksi tulisi aikaisintaan kevät tai kesä 2008...
Tosiaan ei voi tietää, kuinka kauan menee, ennenku tulee raskaaksi. ja vaikka tulisi, niin ainahan voi käydä niin, että tulee keskenmeno, jolloin vauvan syliin saaminen venyy vieläkin pidemmälle.
Kiitos myös sulle, mariatar84 kommentistasi, jossa oli omakohtaisia ajatuksia!:) sulla käy hyvä tuuri, kun saat vakkarityön!!!onnea sille!
yritättekö siis koko ajan, vaikkei sulla ole vielä menkkoja? kun ekassa viestissä kirjoitit, että oottelet menkkoja ja sitten alkaa yritys.
mulla on sama tlanne kuin sulla, eli menkkoja ootellaan. viime viikolla tuli parina päivänä vähän verta, jolloin tosin pikkuhousunsuoja riitti. mietin, ettei kai menkat nyt sentään ihan noin minit voi olla??? ehkä se oli vaan tiputtelua, kun tosiaan imetys on vähentynyt 1-3 kertaan/pv.
kyllä me koko ajan ilman ehkäisyä olemme olleet ja olemme edelleen, eli vauvaa on erittäin paljon toivottu ja odotettu ja yritetty. Mutta olen luopunut toivosta, että raskautuisin ennen kuin menkat alkavat ;) Ja siksi kirjoitin tuon, että " odotan menkkoja kuin kuuta nousevaa" . Koska sitten vasta uskon itsekin, että voisin aikuisten oikeesti tulla raskaaksi ja silloin osaan vasta ajatella että vauvaa ns. oikeasti yritämme :D
näin mä jellona-79 arvelinkin:)
Kovasti tsemppiä teille yritykseen!!!
hei! meilläkin kovasti kuumeillaan kakkosta,esikoinen on kohta 10kk. imetän vielä eikä menkkoja täälläkään ole kuulunut,ilman ehkäisyä ollaan oltu nyt pari kuukautta. olisi niin ihanaa olla jo uudestaan raskaana mutta näyttää tuo imetys ehkäsevän enkä sitä vielä halua lopettaa.
Esikoisemme on nyt 9kk ja kova vauvakuume on riehunut täällä jo muutaman kuukauden. Nyt tässä odotellaan, että tulisi elokuu...jolloin aloitetaan vauvanteko hommat :) Ainakin näin ollaan suunniteltu...mietinkin tässä justiinsa, että miksipä ei heti alotettaisi? :) eihän sitä koskaan tiedä kuinka kauan siinä menee...
Mitä olen tässä lueskellut niin aika moni on alottamassa yrittämään tuossa kesän lopussa. Kiva että muillakin on samoja ajatuksia kun meilläkin :). Pitää vain toivoa että ei kellään tulis kovin pitkää yrittämistä pitkän odottamisenodotuksen jälkeen...
...mukaan. :)
Meillä esikoinen reilu puolvuotias ja seuraava on jo toiveissa. Vielä ei kuitenkaan yritetä. Ens kuussa papa-koe niin sen jälkeen sitten. Ekaks aateltiin odottaa tonne loppukesään mutta kun eihän sitä tiedä kauan siinä yrityksessä menee.... En enää imetä niin ei pitäis sen ainakaan hidastaa. Menkat alkoi pari kuukautta synnytyksestä vaikka tuolloin vielä imetin.
Mieskin oli tällä kertaa helpompi saada mukaan. Taitaa olla jopa minua innokkaampi. :) Esikoinen on ollut tähän asti aika helppo tapaus, niin johtuisko siitä tuo miehen innostus. Palataan rytinällä pilvistä alas, jos (mahdollinen) seuraava lapsi onkin vähän vaativampi.
Lykkyä tykö kaikille! Aika moni suunnitteli kesällä alottavansa yrityksen... Miä en kyllä malttais enää odottaa. :)))
Heippa!
Meillä on myös vauvahaave " heitetty ilmaan" , esikoinen on nyt 9,5 kk. Tuli tässä mieleen, että jos imetyksen takia kuukautiset eivät ole alkaneet, mutta ovulaatio kuitenkin tapahtuu, niin milloinhohan kannattaa sitten testata onko raskaus alkanut? En ole kyllä vielä tietoisesti ovuloinut, mutta ajattelin kysäistä jos joku tietää :)
-piirakka
että teillä on niin samanlaisia pohdinnanaiheita kuin itsellä.
Tänä aamuna just mietin samaa, jota Piirakka-79 ehti tuossa kysellä...
Mä en vaan tiä tuosta raskautumisesta, kun mua stressa jotenkin kovasti se määräaikainen työsuhde, joka alkaa syksyllä ja kestää siis heinäkuun 2008 loppuun. En tiedä, miks mua stressaa, vaikka onhan mulla oikeus tehdä lapsia, kuten joku teistä kirjoitti. Eikä tosiaan välttämättä tärppää. Voin hyvin pystyä olemaan töissä loppuun saakka, koska ei se raskaus välttämättä heti ala. Äh, en tiedä...:( Tunnen vaan itseni jotenkin petturiksi, jos tulisin raskaaksi enkä pystyisikään hoitamaan työtä lopetuspäivään saakka.:(
Imetyksen lopettamisesta tuli kuluneeksi tasan viikko ja nyt ne jo alkoi!!!! Huippua, meillä päästään heti yrittämään!!!!!!!!!!!!
*superhappy Jellona*
Meillä on esikoinen syntynyt 12/05 ja toinen lapsi ollut toiveissa 04/06 lähtien. helmikuussa 2006 mulla tuli ekat menkat. Ja clomien voimalla minä voin raskautua,just 3clomi kuuri takana ja odotellaan onko tulosta syntynyt,ainekin lämmöt&oireet viittaisi siihen.
Onnea kaikille kakkos yrittäjille!
Minä ilmoittaudun tähän pinoon. Meillä esikoinen on 7 kk. Synnytyksen jälkeen emme ole ehkäisyä käyttäneet, koska tiesimme heti haluavamme toisen lapsen, kun vain saamme. Nyt on kolmet kuukautiset takana, joten mahdollisuuksia raskautumiseen olisi jo todennäköisesti ollut, mutta... Varsinaista " yritystä" ei ole vielä ollut. Ensimmäinen tuli yrittämättä (mitä nyt minä vähän mittailin lämpöä ja huokuttelin miehen tositoimiin silloin, kun arvelin sopivan ajankohdan olevan). Nyt tuntuu, että pitäis oikeasti ruveta yrittämään, kun luontainen toiminta tuntuu olevan sen verran harvaa. Meillä ainakin on ensin imetys ja sitten pelkkä lapsi ja yöheräämiset (ja mikä lie muu) vaikuttanut kovin laskevasti varsinkin minun halukkuuteen. Mutta vaikka ei olisi seksihaluja, niin haluaisi silti uutta lasta. Vaikea yhtälö.
Kyllä on lämmintä ulkona...ja sisälläkin.
17.10. (meniköhän nimimerkki oikein...): Meillä taitaa olla aika samanikäset lapset. Meillä tulee kohta seittemän kuukautta täyteen.
Pikkuhiljaa kun rupeis olemaan seksihaluja normaalisti, niin on tosi vaikea löytää kunnolla yhteistä aikaa. Ois mukava saada pikkuselle oma huone, kun nukkuu niin hyvin mutta eipä ole tällä hetkellä mahdollista. No ehkä tämä tästä kun tulee kesä (on enemmän aikaa) ja lastakin voi jo antaa useemmin vaikka isovanhemmille hoitoon.
Meillä ei edelleenkään vielä yritystä, ens kuussa sitten! Esikoista ei yrittämällä yritetty, touhuiltiin pitkin kuukautta enkä edes huomannu ovista mutta tärppäspä kuitenkii. :)
Meilläkin alkaa yritys siinä heinäkuun tienoilla! :) vähän jo jänskättää alkaa yrittämään! minkä ikäinen teillä on esikoinen? meillä poika tulee heinäkuussa 2w. Voi tätä odotuksen odotusta! Toivottavasti meillä molemmilla tärppää sitten nopeasti!
Mariatar84