Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin itäkeskuksessa ja yllätyin

Vierailija
21.05.2026 |

En ole helsinkiläinen, joten itäkeskus oli minulle tuttu lähinnä tämän palstan kirjoitusten perusteella. No eilen kävin paikan päällä ensimmäistä kertaa ja yllätyin kunnolla. Se ei vastannut palstan kirjoittajien antamaa mielikuvaa.

Odotin näkeväni siellä pelkästään muita kuin valkoisia ihmisiä, mutta vielä mitä. 80% kaikista ihmisistä näytti ihan supisuomalaisilta. Vain viidesosan juuret näyttivät tulevan muualta. 

Johtuiko tämä sitten kellonajasta klo 12-14 välillä vai viikonpäivästä (keskiviikko), että näin oli? Kukaan ei myöskään tullut häiritsemään minua millään tavalla ja sain olla ihan rauhassa omissa oloissani. Oletteko te helsinkiläiset nyt liioitelleet tämän paikan olemusta?

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallahi, Itis on meidän hood!

Vierailija
42/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietityttää kuinka syvällä omassa perseessä joidenkin päät täytyy olla kun joko kirkkain silmin väittää ettei tällaista kehitystä ole, tai sitten jankkaa että näin on ollut aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis on hieno paikka. Mulle on tultu tarjoamaan siellä seksiä jo useamman kerran. On tarjolla halvalla mm nigerialaista ja ukrainalaista tussua.

Vierailija
44/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskus pitää kokea omin silmin. Se on todellakin kokemus. 

Vierailija
45/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, itä-helsingistä pelottelevat maalaiset tuskin edes on koskaan käynyt helsingissä.

Kun mennään kehä kolmosen ulkopuolelle, niin tarinat kasvaa ja saavat uutta ilmaa alleen. Mitäs faktoista, kunhan juttu on hyvä. 

Vierailija
46/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiksessä vietetään parhaillaan ekoviikkoa. Mikä se sellainen on?

Vierailija
47/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noodle Story on siellä hyvä safkapaikka. Sopivaan hintaan saa mahansa täyteen. 

Vierailija
48/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ihan kaikkia piipahtamaan Itiksessä Ramadanin päättymispäivänä. Se on tota noin niin mielenkiintoinen kokemus.

Mikä siinä on mielenkiintoista? Eid on kuin muslimien joulu ja ostoskeskukseen tullaan shoppaamaan ja syömään usein juhlavaatteissa. 

Vierailija
49/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, itä-helsingistä pelottelevat maalaiset tuskin edes on koskaan käynyt helsingissä.

Asuin Helsingissä lähes 20 vuotta, Itäkeskus on mennyt alaspäin siitä, millainen se oli silloin, kun se avattiin. Vielä 2000-luvun alussa se oli mukava ostospaikka. Nykyään muistuttaa Rinkebyn Kista-ostoskeskusta. Rinkebyssä käyneet tietävät, millaista siellä on. 

Vierailija
50/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Itä-Helsinki on paljon mainettaan parempaa aluetta. Upea luonto merenrantoineen lähellä ja tosi hyvät palvelut. On totta, että siellä asuu monenlaisia ihmisiä, mutta se ei aluetta mitenkään huononna. Netissä öyhöttäjät perustavat ennakkoluulonsa siihen mitä muut netissä öyhättäjät ovat kirjoittaneet. Eikä tosiaankaan suurin osa näistä öyhöistä ole edes käynyt Itä-Helsingissä tai edes Helsingissä jos ei lasketa reissuja Linnanmäelle ja laivaterminaaliin.

Vierailija
51/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tainnut oikeasti käydä. 80% ei ole valkoisia.

Vierailija
52/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis on mitä on. Käykää omin silmin toteamassa.

Vierailija
53/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit ihmettelevät, jos jonkin ihonväri on toisenlainen kuin oma.  Olen itse persjalkainen kainuulainen, minussa on kai jotain jotain vikaan, kun en ole asiaan kiinnittänyt huomiota.  Mutta  olen kai juntti sillä tavalla.  Olen asunut Helsingissä  ja Espoossa yli 20 vuotta. 

Vierailija
54/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

somput ja arabit oli risusavotassa purran ohjauksessa

Vierailija
55/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit nähdä unta. Itis oli valkoinen viimeksi 80-luvulla.

Vierailija
56/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sinä yllätyit itäkeskusesta.🙄

Vierailija
57/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-Itäkeskus on ihan täysin maineensa veroinen.

Vierailija
58/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen aina tiennyt tämän. Itse liikun Itiksessä 9-15 välisinä aikoina ja hyvin vähän näkee muita kuin kantasuomalaisia. En sitten tiedä onko tilanne eri myöhemmin päivästä. Mutta tosiaan en tunnista ollenkaan sitä, mistä täällä puhutaan paikasta. Ja niinhän se on, että ne suurimmat ennakkoluulot on niillä, joilta oma kokemus puuttuu kokonaan.

Vierailija
59/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntit ihmettelevät, jos jonkin ihonväri on toisenlainen kuin oma.  Olen itse persjalkainen kainuulainen, minussa on kai jotain jotain vikaan, kun en ole asiaan kiinnittänyt huomiota.  Mutta  olen kai juntti sillä tavalla.  Olen asunut Helsingissä  ja Espoossa yli 20 vuotta. 

Kyse ei ole ihonväristä, vaan käytöstavoista ja katurikollisuudesta. Nämä eivät näyttäydy samalla tavalla ihmisille, jotka eivät asu kerrostaloissa, eivät ole riippuvaisia julkisesta liikenteestä, eivätkä muutoinkaan joudu liikkumaan niiden ihmisten parissa, joiden maahantuloa kannattavat. Kun kuljet lähinnä parkkihallista toiseen ja palaat omakotitaloosi Kauklahdessa, et näe ongelmaa sen todellisessa laajuudessaan. 

Vierailija
60/222 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,  sinä eksyit et käynyt Itiksessä :D Älä edes yritä mennä sinne, jookos?