Kävin itäkeskuksessa ja yllätyin
En ole helsinkiläinen, joten itäkeskus oli minulle tuttu lähinnä tämän palstan kirjoitusten perusteella. No eilen kävin paikan päällä ensimmäistä kertaa ja yllätyin kunnolla. Se ei vastannut palstan kirjoittajien antamaa mielikuvaa.
Odotin näkeväni siellä pelkästään muita kuin valkoisia ihmisiä, mutta vielä mitä. 80% kaikista ihmisistä näytti ihan supisuomalaisilta. Vain viidesosan juuret näyttivät tulevan muualta.
Johtuiko tämä sitten kellonajasta klo 12-14 välillä vai viikonpäivästä (keskiviikko), että näin oli? Kukaan ei myöskään tullut häiritsemään minua millään tavalla ja sain olla ihan rauhassa omissa oloissani. Oletteko te helsinkiläiset nyt liioitelleet tämän paikan olemusta?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotkut kirjoittavat, että on niin kauheaa kun ei Suomi (tai pelkkä Itäkeskus) tunnu ja näytä enää samalta kuin 80-luvulla. "On kamalaa kun ei Suomessa tunne olevansa enää Suomessa" jne. Kerron teille, ettei mikään maa, paikka tai kulttuuri pysy samana vuosikymmenestä toiseen. Kaikki muuttuu kaiken aikaa, sellainen maailma on! Ei ole mitään staattisesti samana pysyvää Suomea tai muuttumatonta suomalaisuutta! Jos teidät rassukat lähetettäisiin aikakoneella täältä automarkettien ja älypuhelinten Suomen nykyajasta vaikka 1800-luvun puolivälin Suomeen, ulkopuoliseksi te siinäkin kulttuuri-ilmapiirissä itsenne tuntisitte vaikka kaikilla olisi siellä samanvärinen nahka kuin teillä. Mikään kulttuuri ei pysy muuttumattomana.
Eihän kyse ole siitä, että haluttaisiin jotain 1980-luvun kulttuuria takaisin, tai että haluttaisin kaiken pysyvän muuttumattomana, vaan kyse on siitä, että halutaan valkoisuus takaisin. Suomi oli valkoinen satoja tai tuhansiakin vuosia. Ei muutokset ole se ongelma, me vastustetaan vain huonoja muutoksia, kuten valkoisuuden vähentyminen.
Kyllähän sinäkin tiedät mitä me vastustetaan, mutta sinulla on suomalaisvastainen agenda, joten leikit siksi tyhmää.
Valkoisuus takaisin 😂 Voi luoja. Aina on tumma ihon väri ollut dominoiva ihan kuule siinä dna:ssa. Vaikka kuinka haluaisi valkoisen vallan, ei sitä saa tekemälläkään. Se että Suomi oli muuta maailmaa pidempään eristyksissä ja sukurutsainen, ei kyllä varsinaisesti ole mikään ihanne.
Juurihan joku selitti ettei les tat mene serkun kanssa naimisiin ja heitä joku parisataa tuhatta. Valtavan isot perheet ja parisuhde omien joukosta. Väkisin ovat sukua keskenään enemmän kuin muut. Muut suomalaiset taas ei.
Iso osa saamelaisistakin pariutuu keskenään, onko tämä sinulle ongelma?
Ei siellä yölläkään ole mitään ihmeellistä. Olen usein käynyt yöaikaan Itiksen 24h Cittarissa.
Koillis-Helsingissä mulla tullut viimeaikoina epämiellyttävimmät mamukohtaaamiset. Ei mitään hätää siltikään, mutta sellaista mikä ei tänne kuulu.