Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä ei suostu eroamaan eikä muuttamaan pois.

Vierailija
21.05.2026 |

Tutustuttiin hänen työpaikallaan, hän oli asiakaspalvelussa ja tuli kahvilassa pyytämään mun numeroa. Sen jälkeen hän pyysi mua puistoon. Jo ekalla tapaamisella hän puhui ihan tauotta omasta elämästään ja jutuistaan, ja aika nopeasti meni fyysiseksi – antoi mun koskea itseään rintoihin ja peppuun, ja kun kuuli mun koosta, innostui ihan liikaa, melkein nosti hameensa siinä paikassa.

Myöhemmin hän ehdotti että tulisi mun luo. Syötiin yhdessä, ajattelin että katsotaan leffa ja sitten hän lähtee ja mä siivoan myöhemmin. Mutta hän alkoikin itse tiskata ja siivota kunnolla, vaikka ei ollut edes tarvetta. Puhdisti pöydät yms. tosi perusteellisesti. Siihen meni aikaa, ja vielä leffan valinnassa kesti, kun hänellä oli omia vahvoja mielipiteitä. Lopulta katsottiin hänen valitsema leffa, vaikka se ei ollut oikein mun juttu.

Koska kaikki kesti, oli jo myöhä kun alettiin katsoa. Sen jälkeen harrastettiin seksiä. Luulin ettei hän jää yöksi, mutta hän kaivoi laukusta meikinpoistoaineet ja vaihtovaatteet ja sanoi ettei halua lähteä yksin kotiin, kun on myöhä ja matkaa on paljon. Joten jäi.

Yöllä, kun olin puoliksi unessa, hän tuli herättämään ja halusi lisää, joten sitäkin tapahtui.

Sen jälkeen hän alkoi puhua yhteenmuutosta. Perusteli että koti pysyy siistinä, kulut jaetaan, ja seksiä saa aina kun haluan, vaikka keskellä yötä. Samalla hän halusi muuttaa keskustaan, vaikka hänen työnsä on lähinnä satunnaisia pätkätöitä eikä sidottu paikkaan. Hän myös ihannoi yhtä kaveriaan, joka asuu keskustassa, ja halusi samanlaista elämää ja somekuvia sieltä. Lopulta hain asunnon keskustasta ja hän muutti mukaan.

Yhteenmuuton jälkeen käytös muuttui aika nopeasti. Hänestä tuli tosi määräilevä, puhetapa hyökkäävä ja kontrolloiva, eikä kysellyt mun mielipidettä. Riidat olivat aika dramaattisia – saattoi ensin loukata ja sitten itkeä ja pyytää anteeksi.

Jossain vaiheessa en enää jaksanut ja sanoin etten halua asua yhdessä. Silloin hän alkoi taas itkeä ja yhtäkkiä siivosi entistä enemmän. Seksiäkin oli lähinnä hänen aloitteestaan, muuten en oikein olisi jaksanut.

Tilanne rauhoittui hetkeksi, mutta meni nopeasti takaisin samaan. Riideltiin taas, ja kun sanoin uudestaan etten halua jatkaa yhdessä asumista, hän lähti äitinsä luo muutamaksi päiväksi. Kun tuli takaisin, kysyi huomasinko miten tärkeä hän on – sekä kotitöiden että seksin kannalta. Sitten hän väitti olevansa raskaana ja että mun pitäisi valmistautua isyyteen. Se pysäytti koko erokeskustelun.

Kuukausi meni, eikä mitään merkkejä raskaudesta ollut, testi näytti negatiivista, ja hän sanoi että ehkä tuli keskenmeno.

Pitkän tauon jälkeen hän silti vaati taas seksiä. Viimeisellä kerralla olin itse aika välinpitämätön, ja siinä tuli virhe, mikä sai hänet suuttumaan, mutta ei kuitenkaan lähtemään. Sen sijaan hän halusi jatkaa kuten ennen, kunhan sama ei toistu.

Nyt tilanne on se, että asutaan yhdessä, mutta mulla ei ole omaa rauhaa. Hän hakee jatkuvasti huomiota, haluaa seksiä ja väittelee kaikesta, ja tuntuu että hänen pitää aina “voittaa” keskustelut.

Miten ihmeessä saan hänet hyväksymään eron ja muuttamaan pois?

Älä poista tätä.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alivuokralaisen irtisanominen vaatii aina kirjallisen irtisanomisilmoituksen, ja sen toimittamisessa on noudatettava laissa säädettyjä aikoja. Päävuokralaisen (alivuokranantajan) irtisanomisaika on aina pidempi kuin alivuokralaisen itsensä irtisanoutuessa. [1, 2, 3]

Irtisanomisajat:

Päävuokralaisen irtisanoessa:

1 kuukausi, jos alivuokrasuhde on kestänyt alle vuoden.

3 kuukautta, jos alivuokrasuhde on kestänyt yli vuoden.

Alivuokralaisen irtisanoessa:

14 päivää, ellei sopimuksessa ole sovittu toisin. [1, 2, 3]

Toimintaohjeet irtisanomiseen:

Toimita kirjallisesti: Tee irtisanomisilmoitus kirjallisesti ja toimita se alivuokralaiselle todistettavasti, esimerkiksi sähköpostilla tai allekirjoitetulla paperiasiakirjalla.

Mainitse tiedot: Kirjoita ilmoitukseen alivuokrasuhteen päättymispäivämäärä sekä irtisanomisen peruste.

Maksut: Alivuokralaisen on maksettava vuokra sovitusti koko irtisanomisajan. [1, 2]

Jos alivuokralainen rikkoo sopimusehtoja vakavasti (esim. jättää toistuvasti vuokrat maksamatta tai häiritsee muita), päävuokralaisella on oikeus purkaa sopimus päättymään heti. [1]

Voit lukea tarkemmat lakipykälät ja ohjeet Minilex -palvelusta tai Asianajotoimisto Leena Partanen Oysivuilta. [1, 2]

Vierailija
42/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla pääset, kun kaikessa hiljaisuudessa alat järjestelemään itsellesi uutta asuntoa ja muutat sieltä mitään sanomatta pois. 

Tämä ei ole nykyinen vaihtoehto, vuokraan tätä taloa ja hän on toinen vuokralaiseni. Ongelmani on saada hänet muuttamaan pois.

ap

Jos et kavereinesi saa yhtä mimmiä ulos niin soita poliisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko lukenut saman ennwnkin?🤔

Vierailija
44/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno romsku, mutta älä jätä vakityötäsi. Romaanin nimenä voisi olla vaikka "Oman elämänsä tallukka". 

Vierailija
45/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Parisuhde on naisten keksimä kusetus.

Jaha taas oot jäänyt ilman

Miehethän sitä parisuhdetta hinku, kun niiden elämänlaatua ja onnellisuu on parempi, kuin sinkkuniehillä. Huomattavasti parempi. 

Sinkkumies on onnettomin yhdessä parisuhteessa olevan naisen kanssa. Onnellisin on sinkkunainen. 

Moni sinkkumies tosiaan hankkii ongelmia yrittämällä varattuja naisia.  Voi tulla kipiästi nekkuun naiselta tai hänen kumppaniltaan.

Vierailija
46/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vi tun paskaa nyt taas :DDD

Vierailija
47/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ap:n uskottavuuskerroin 0,00000001%

Vierailija
48/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä äitisi tästä kaikesta sanoo?

Vierailija
49/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän myös vuokralainen vai alivuokralainen? Selvitä lakimieheltä, mitä vaihtoehtoja sulla on. Toinen keino on että irtisanot vuokrasopimuksen nyt heti, niin hänenkin on pakko lähteä asunnosta. Parisuhde sen sijaan päättyy siihen, kun jompikumpi sanoo, ettemme ole enää yhdessä. Se on yksipuolinen ilmoitusluontoinen asia, eli se tulee "voimaan" ilman toisen hyväksyntääkin. Älä suostu seksiin tässä suhteessa tai muussakaan milloinkaan vasten tahtoasi. Ja pidä huoli ettei tapahdu mitään viime hetken raskautumista. Pysy lujana, äläkä ole painostettavissa. 

Vierailija
50/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla pääset, kun kaikessa hiljaisuudessa alat järjestelemään itsellesi uutta asuntoa ja muutat sieltä mitään sanomatta pois. 

Tämä ei ole nykyinen vaihtoehto, vuokraan tätä taloa ja hän on toinen vuokralaiseni. Ongelmani on saada hänet muuttamaan pois.

ap

Jos hän on vuokralaisesi, kuten esität, purat vuokrasopimuksen kuten soppariin on kirjattu, ja haet häätöä. 

Vierailija
51/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita tyttikselle, että suhde on ohi ja saa alkaa pakkailemaan tavaroitaan. Housut pidät nyt tiukasti jalassa kunnes häipyy. 

Vierailija
52/52 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit valinnut paremmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme