Miksi pienten lasten äidit on usein stereotyyppejä?
Olin kirppiksellä ja katsoin pitkään kirjoja yhdellä osastolla lapsenlapselleni. Ilmeisesti liian kauan kun kohta viereen tai oikeasti taakse ilmaantui hengittämään niskaan sellainen tättäräätyyppinen mamma joka puhui lapselleen tärkeilevään mammatyyliin muumeista ja mitä kirjoja on jo luettu. Jäi seisomaan mielenosoituksellisesti taakse osoittaakseen että oot kattonut jo kauan ja tarpeeksi. Sieluni silmin näin kuinka nainen jyrää kotona miehen kun tietää kaikesta kaiken.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minä olen 47-vuotias, akateeminen pienten lasten äiti. En työn ja arjen kiireiden takia ehdi käymään kirpputoreilla. Myös mieheni on akateeminen. Kotona käymme keskusteluja kummankin alaan liittyvistä tilanteista ja kysymyksistä.
Vapaa aikana käyn salilla ja pedikyyrissä. Lasten kanssa käymme viikonloppuisin museoissa ja taidenäyttelyissä.
Vaude, tämä teki minuun vaikutuksen.
Tiedän kuulijoille esiintyvän puhetyylin, mutta sitä tekee kyllä muutkin kuin jotkut pienten lasten äidit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minä olen 47-vuotias, akateeminen pienten lasten äiti. En työn ja arjen kiireiden takia ehdi käymään kirpputoreilla. Myös mieheni on akateeminen. Kotona käymme keskusteluja kummankin alaan liittyvistä tilanteista ja kysymyksistä.
Vapaa aikana käyn salilla ja pedikyyrissä. Lasten kanssa käymme viikonloppuisin museoissa ja taidenäyttelyissä.Vaude, tämä teki minuun vaikutuksen.
Kiitos :)
No kyllä tuollainen erinomaista mammuuttaan kovaan ääneen kailottava tapaus on ärsyttävä.
up