Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Levottomat jalat, miten ne saa levollisiksi!!!!!!!!!!!

Vierailija
30.09.2008 |

hermot menee. Mä toivon että tää raskaus jo loppuisi nin saisi ehkä jotenkin taas yönsä takaisin(joo, joo vauva valvottaa tiedän eskoinen sen jo opetti) Nää levottomat jalat ja tää unettomuus ei vaan sovi mulle=)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

=(

Vierailija
2/9 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vaikket olisi masentunut, kannattaa kokeilla kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta lakritsi saattais myös auttaa, tuskin kokeilusta haittaakaan on. Arvaan, että sulla on aika alhaiset verenpaineet?

t. 3

Vierailija
4/9 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpana aikoina laitan apteekista ostettavat geelipussit ensin pakastimeen ja sen jälkeen kietaisen kylmät pussit nilkkojen ympärille. Pidän kyllä sukat siinä välissä ettei iho palellu.

Vierailija
5/9 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomat jalat ovat sietämätön vaiva, itse kärsin niistä myös. Mulla on levottomien jalkojen (eng. Restless Legs Syndrome) tunnistamisesta ja hoitamisesta opasvihkonen, jos sellaisen jostain saat käsiisi, niin suosittelen! Muistaakseni Uniliiton julkaisema.

Oppaassa annetaan kaikenlaisia vinkkejä, joillakin liikunta illalla auttaa, joillain se voi pahentaa oireita. Oireet voi helpottua myös raudan, B12-vitamiinin tai foolihapon lisäämisellä.

Myös kävely, venyttely, lämmin/kylmä kylpy voi auttaa. Lisäksi suositellaan kofeiinipitoisten juomien välttämistä iltapäivällä ja illalla. jne. Tosi vaikeisiin oireisiin on mahdollista saada jopa lääkitys.

Lisätietoa: www.uniliitto.fi/uni/rls.html

Vierailija
6/9 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varsinkin esikoista odottaessa jatkuvasti iltaisin ja öisin levottomat jalat. Yöllä kun heräsin siihen, niin laitoin jalkoihin mobilaattia. Ei ainakaan neuvola kieltänyt laittamasta. Samoin pitäisi juoda paljon vettä, että saa rautaa. Toka kerralla en kärsinyt siitä juurikaan, kun aloin heti alusta asti syömään niitä raskaana oleville ja imettäville tarkoitettuja multivitamiinejä, ne toimi muutenkin tosi hyvin, kun pysyi hb.kin hyvänä koko ajan, eikä tarvinnut erikseen syödä rautatabuja.

Vierailija
7/9 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöksi jalkaan. sellaset kunnolliset tiukat instrusta tms. ostetut

auttaa mulla. ei ehkä kaikista seksikkäintä, mutta näin saan nukuttua.

Vierailija
8/9 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös raskausaikana levottomat jalat - pääsin jopa sairaslomalle kun en kertakaikkiaan voinut nukkua! Yhden viikon aikana keräilin 15 min pätkissä saldoksi lähes neljä tuntia yöunta...

Kokeilin kaiken mahdollisen: Kylmän (-30 asteen lumihangessa paljain varpain), kuuman (sauna), niiden vaihtelun (vuorotellen saunasta hankeen ja takas), villasukat, saunavihdan, kahvin, ei kahvia, vyöhyketerapian... Ja lopulta apu löytyi siitä Magnesiumista. Nykyisinkin kun alkaa sillointällöin jalka vippaamaan, nappaan illalla tabun ja homma hoituu sillä.

Mutta meidän taapero-raukka näyttää perineen äitinsä jalat.. Viimeyö valvottiin, reppana sätki ja itki ja sätki ja itki. Voikohan 2.5 vuotiaalle antaa sitä magnesiumia?!

Vierailija
9/9 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kärsinyt tuosta koko ikäni vähän, mutta raskausaikana se meni ihan sietämättömäksi. Mun ilta toimiin kuului magnesium, tukisukat, kylmägeeli tai frantsilan semmoinen rentouttava geeli sekä lääkärin ohjeen mukaan kaksi panadolia ennen nukkumaan menoa, se auttoi ja nimenomaan kaksi.

Toivottavasti saat unesi takaisin!! onnea matkaan!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän