Miten tämä talo on näin halpa?
Kommentit (145)
Ei ole edes heti vapaa, kaupan ehdoksi vanhojen romujen poisvienti.
Purkukuntoinen hökkeli keskellä ei mitään. En pidä halpana vaikka olen miljonääri.
Sijainti ja alkuperäisessä kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on samanmoinen, mukavaa täällä on asua, puuceehenkin tottuu.
Vesi tosin tulee kaivosta, äkkiä tuonnekin sellaisen saisi.
Puucee muuten ok, mutta peseytyminen vessakäynnin jälkeen vaikeaa.
Vessa-asiat voi hoitaa paperillakin, kyllä siihen äkkiä oppii.
T teiniksi asti ulkohuusitalossa asunut.
Minä olin melkein kahdentoista, kun meille tehtiin alakerran remontti ja isoon eteiseen saatiin sisävessa ja suihku. Eikä sen kauempana maalla asuttu kuin nelisen kilometriä Rauman kaupungin keskustasta pohjoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes heti vapaa, kaupan ehdoksi vanhojen romujen poisvienti.
Vapautuu: Heti
kylmäkoskella ei ole mitään muuta ku peltoa kuten kuvassakin näkyy. yksi kauppa tokmanni on missä kai ruokaakin saa. tulee kalliiksi suhata autolla pienestäkin asiasta.
No ei sentään ole ihan vankilan vieressä.
Eihän toi ole edes halpa. Ei mukavuuksia, naapurit kumminkin ihan vieressä. Keskellä peltoja ei edes viehättävällä paikalla.
Ihanaa maalaisidylliä siinä haistella ulkohuussissa vanhaa paskankäryä sekä viereisen pellon ruiskutusaineita.
Tontin hinta miinus purku kustannukset. Eli 1500 - 8000. Oikea hinta on -6500.
Vierailija kirjoitti:
Sijainti. Alueella ei paljoa työpaikkoja
Miten niin "alueella" ei ole työpaikkoja?
Puolentunnin haarukassa Toijala, Viiala, Lempäälä, Valkeakoski, Hämeenlinna, Tampere, Pirkkala ja muutama muukin taajama. Toijalaan ajaa vartissa, samoin kun Lempääläänkin, Tampereelle noin puolessa tunnissa.
En siis ole ap, eikä minusta tuo kämppä ole erityisen halpa, mutta tollaset täysin hatusta vedetyt mutuilut kyllä hatuttaa. En siis itse asu Kylmiksellä, mutta Etelä-Pirkanmaalla kylläkin ja maalla myös. Tampereelle itsellä matkaa parikymmentä minuuttia, jossa olen myös töissä ja mielestäni Tampere on minun "aluettani".
Tuota kämppää en kyllä ostaisi mistään hinnasta, se kun on vain parisataa metriä ysitiestä. Minä muutin aikoinaan maalle nimenomaan nauttiakseni maaseudun rauhasta, enkä liikenteen melusta. Se mikä tuossa kämpässä on positiivista, ettei sitä näyttäisi olevan rempattu muuten kuin vesikatto uusittu, eli ei ole remonteilla pilattu.
Ei haise biolanin kompostoiva käymälä ainakaan yhtään miltään.
Valintoja, tykkääkö enemmän kaupunkien pakokaasuista?
"Etkö sinä osaa lämmittää tiskivettä keittiössä olevalla hellalla?"
Osata ja haluta ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijainti. Alueella ei paljoa työpaikkoja
Miten niin "alueella" ei ole työpaikkoja?
Puolentunnin haarukassa Toijala, Viiala, Lempäälä, Valkeakoski, Hämeenlinna, Tampere, Pirkkala ja muutama muukin taajama. Toijalaan ajaa vartissa, samoin kun Lempääläänkin, Tampereelle noin puolessa tunnissa.
En siis ole ap, eikä minusta tuo kämppä ole erityisen halpa, mutta tollaset täysin hatusta vedetyt mutuilut kyllä hatuttaa. En siis itse asu Kylmiksellä, mutta Etelä-Pirkanmaalla kylläkin ja maalla myös. Tampereelle itsellä matkaa parikymmentä minuuttia, jossa olen myös töissä ja mielestäni Tampere on minun "aluettani".
Tuota kämppää en kyllä ostaisi mistään hinnasta, se kun on vain parisataa metriä ysitiestä. Minä muutin aikoinaan maalle nimenomaan nauttiakseni maaseudun rauhasta, enkä liikenteen melusta. Se mikä tuossa kämpässä on positiivista, ettei sitä näyttäisi olevan rempattu muuten kuin vesikatto uusittu, eli ei ole remonteilla pilattu.
Niin ja siis olennaisin jäi vielä mainitsematta, eli kämppä maalla ja silti naapurit aivan seinän takana, ei mitään järkeä. Jos kerran maalle muutetaan, niin minkä ihmeen takia aivan naapureiden viereen? Itsellä oli aikoinaan kriteerinä se, että naapuriin vähintään 300 metriä matkaa, eikä näköyhteyttä. Se toteutui hyvin, sillä lähin naapuri lähes puolen kilometrin päässä, eikä näköyhteyttä, eli siis oma rauha.
"Puolentunnin haarukassa Toijala, Viiala, Lempäälä, Valkeakoski, Hämeenlinna, Tampere, Pirkkala ja muutama muukin taajama"
No miten sen nyt ottaa. Jos sattuu työpaikka oikealle puolelle kaupunkia niin sitten ehkä. Mutta kyllähän pelkästään Tampereen puolelta toiselle ajaa puoli tuntia.
Lisäksi puoli tuntia suuntaansa tarkoittaa usein sellaista 40 km suuntaansa eli 80km päivässä. Se on pelkästään työajoa 20.000 km vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei haise biolanin kompostoiva käymälä ainakaan yhtään miltään.
Valintoja, tykkääkö enemmän kaupunkien pakokaasuista?
Ajaako viereistä motaria siis vain sähköautot?
Vierailija kirjoitti:
"Puolentunnin haarukassa Toijala, Viiala, Lempäälä, Valkeakoski, Hämeenlinna, Tampere, Pirkkala ja muutama muukin taajama"
No miten sen nyt ottaa. Jos sattuu työpaikka oikealle puolelle kaupunkia niin sitten ehkä. Mutta kyllähän pelkästään Tampereen puolelta toiselle ajaa puoli tuntia.
Lisäksi puoli tuntia suuntaansa tarkoittaa usein sellaista 40 km suuntaansa eli 80km päivässä. Se on pelkästään työajoa 20.000 km vuodessa.
Aika vähän, mulla tulee 50tkm ja asun läntisellä Uudellamaalla.
"Niin ja siis olennaisin jäi vielä mainitsematta, eli kämppä maalla ja silti naapurit aivan seinän takana, ei mitään järkeä. Jos kerran maalle muutetaan, niin minkä ihmeen takia aivan naapureiden viereen? Itsellä oli aikoinaan kriteerinä se, että naapuriin vähintään 300 metriä matkaa, eikä näköyhteyttä."
Jokainen ei ole niin erakko että naapurit ei saisi näkyä. Osa ihan haluaa kuitenki jotain pientä "turvaa" siitä että joku on kuitenkin kohtuu lähellä vaikka kaipaakin maalle.
Ennen vanhaa maalla nimenomaan elettiin niissä kyläyhteisöissä eikä niin että ei haluttu nähdä ketään.
Ei vettä ei sähkö ei viemäriä ei kylppäriä ei vessaa