Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turku,Helsinki ja Maarianhamina ovat kolme suosikki kaupunkiani Suomessa

Vierailija
20.05.2026 |

Mukavimmat ja tyylikkäimmät kaupungit.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä mene rasistisaarelle Maarianhaminaan. 

Ahvenanmaa on yksikielinen ruotsinkielinen. Sen lisäksi Ahvenanmaa on rasistinen jossa suomen kieli on kielletty vaikka siellä asuu 5% suomenkielisiä.

Maa jossa suomen kieli on kielletty ei voi olla kaksikielinen. Suomen kieli on kielletty että ruotsin kieli säilyisi, mutta se osoittaa että Suomi ei ole kaksikielinen vaan yksikielinen maa jossa on ruotsinkielinen vähemmistö.

Ahvenanmaalla toimineen suomenkielisen poliisipäällikön yhteydenotot mantereelle suomenkielisten kollegojen kanssa, olisi pitänyt käydä ruotsiksi. Hänen katsottiin toimineen väärin puhuessaan puhelimessa suomea suomenkieliselle poliisille tai virkamiehelle tms.

Suomenkielisen poliisin Ahvenanmaalla pitää käyttää tulkkia jos hän asioi Suomen poliisin kanssa mantereella.

Jos sama poliisi puhuu englantilaisen poliisin kanssa hän saa puhua englantia ilman tulkkia.

Et voi koskaan aliarvioida ruotsinkielisten tahojen vihaa suomen kieltä kohtaan. Voit myös itse arvioida vaikuttaako heidän asenteensa kielen lisäksi suomenkielisiin ihmisiin.

Jos ruotsinkieliset tahot vihaavat jotain kieltä noin paljon niin miten paljon he voivat vihata saman kielen puhujia ihmisinä?

Ruotsinkieliset hyväksyvät suomalaiset vain jos nöyristelemme ja toimimme heidän kielellään.

Vierailija
2/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaalaiset haluavat poistaa suomenkieliset nimet Ahvenmaan kartasta, vaikka ne on alkuperäisiä nimiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ikinä vähätellä ahvenanmaalaisten rasismia. 

Vierailija
4/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkielisten asema kotimaassaan, mm. Ahvenanmaalla on syrjitty. Lastentarhassa Ahvenanmaalla oli laulettu säännöllisesti puoli tuntia viikossa suomalaisia lastenlauluja, koska osa lapsista oli suomenkielisiä. Paikallinen Landsting (paikallinen kansanedustuslaitos) nimenomaisesti teki päätöksen jolla se kiellettiin. Lasten identiteettiin kajottiin kun kiellettiin suomenkielisten laulujen laulaminen.

Ahvenanmaalle ei voi perustaa edes yksityistä suomenkielistä koulua puhumattakaan että annettaisiin äidinkielen opetusta suomenkielellä. Ahvenanmalla annetaan suomen kielen opetusta aina vieraana kielenä, myös suomenkielisille lapsille!

Ahvenanmaalla ei saa omistaa edes asuntoa jos ei osaa ruotsia. Sairaanhoitajat Maarianhaminan sairaalassa ei saa puhua suomea edes kahvipöytäkeskusteluissa kahvitunnilla.

Suomalainen ei voi ostaa asuntoa, taloa tai perustaa yritystä jos ei osaa ruotsia. Venäjällä suomalainen saa ostaa talon, asunnon tai perustaa yrityksen vaikka ei osaa venäjää.

Suomi on ruotsinkieliselle ruotsin kielellä yksikielinen, koska hän voi toimia koko maassa yksikielisesti ruotsin kielellä. Suomenkielisen on oltava kaksikielinen ja osattava ruotsia Ahvenanmaalla voidakseen toimia koko maassa. Suomenkielisten velvollisuus on opiskella ruotsia ei osata ruotsia. Oikeuksia ei ole.

Hävetkää suomalaiset heikkoja johtajianne ja itseänne. Suomalaiset ovat heikkoja ja Suomi on rasistinen maa.

Vierailija
5/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykka till. 

Vierailija
6/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä mene rasistisaarelle Maarianhaminaan. 

Ahvenanmaa on yksikielinen ruotsinkielinen. Sen lisäksi Ahvenanmaa on rasistinen jossa suomen kieli on kielletty vaikka siellä asuu 5% suomenkielisiä.

Maa jossa suomen kieli on kielletty ei voi olla kaksikielinen. Suomen kieli on kielletty että ruotsin kieli säilyisi, mutta se osoittaa että Suomi ei ole kaksikielinen vaan yksikielinen maa jossa on ruotsinkielinen vähemmistö.

Ahvenanmaalla toimineen suomenkielisen poliisipäällikön yhteydenotot mantereelle suomenkielisten kollegojen kanssa, olisi pitänyt käydä ruotsiksi. Hänen katsottiin toimineen väärin puhuessaan puhelimessa suomea suomenkieliselle poliisille tai virkamiehelle tms.

Suomenkielisen poliisin Ahvenanmaalla pitää käyttää tulkkia jos hän asioi Suomen poliisin kanssa mantereella.

Jos sama poliisi puhuu englantilaisen poliisin kanssa hän saa puhua englantia ilman tulkkia.

Et voi koskaan aliarvioida ruotsinkielisten tahojen vihaa suomen kieltä kohtaan. Voit myös itse arvioida vaikuttaako heidän asenteensa kielen lisäksi suomenkielisiin ihmisiin.

Jos ruotsinkieliset tahot vihaavat jotain kieltä noin paljon niin miten paljon he voivat vihata saman kielen puhujia ihmisinä?

Ruotsinkieliset hyväksyvät suomalaiset vain jos nöyristelemme ja toimimme heidän kielellään.

Tälläinen trauma jäi, kun yläasteen ruotsintunneilla ei millään oppinut mitään. Ei osannut, eikä kiinnostanut. Ei mennyt perille, ei kyllä oikein muutkaan kouluaineet. Paitsi röökin veto tupakkaringissä ja imppaaminen sytkäristä välitunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi ikinä vähätellä ahvenanmaalaisten rasismia. 

Minua on kohdeltu Ahvenanmaalla ihan normaalisti.Ehkä sinusta huokuu vastenmielisyys heitä kohtaan ja metsä vastaa ...

Vierailija
8/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi ikinä vähätellä ahvenanmaalaisten rasismia. 

Minua on kohdeltu Ahvenanmaalla ihan normaalisti.Ehkä sinusta huokuu vastenmielisyys heitä kohtaan ja metsä vastaa ...

Yhtään kukaan ei jää kaipaamaan, jos tuo hurrivihainen juntti ei mene ikinä Ahvenanmaalla käymään. Ei hän käy Helsingissäkään, kun siellä on määhänmyyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaalla ei varusmiespalvelusta, veroparatiisi ja silti vittuilevat kuin kerkeä ät. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008033528.html

Vierailija
10/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäsitten? Kemi, Oulu ja Kuusamo ovat kolme suosikki kaupunkiani Suomessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOT: Saako suomalaisten syrjintä jatkua Ahvenanmaalla?

Ahvenanmaa ei ole vielä vahvistanut Euroopan unionin jo vuonna 2000 vahvistamaa syrjintädirektiiviä. Projekti on kesken, mutta käytännössä suomalaisia ja suomen kieltä syrjitään Ahvenanmaalla, kertoo MOT-ohjelma.

https://yle.fi/a/3-5193600

Vierailija
12/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi ikinä vähätellä ahvenanmaalaisten rasismia. 

Minua on kohdeltu Ahvenanmaalla ihan normaalisti.Ehkä sinusta huokuu vastenmielisyys heitä kohtaan ja metsä vastaa ...

Hahaa......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on kyllä kiva kaupunki, mutta Helsinki ei sitä ei enää nykyisin ole, Maarianhamina on ok, mutta ei kuulu suosikkilistalleni. 

Omat suosikit on Oulu, Turku ja Joensuu. 

Vierailija
14/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL-reportaasi paljastaa suomenkielisten karun arjen Ahvenanmaalla: Haukkumista, kiusaamista ja syrjintää - ”Totuus on se, että kaikista maailman kielistä suomi on vihatuin

https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/15h5oza/ilreportaasi_paljastaa_…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja kaupunkeja.

 

Arvasin jo otsikosta, että aloitukseen tulee enimmäkseen alapeukkuja.

 

Sellainen tämä palsta on.

Vierailija
16/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi ikinä vähätellä ahvenanmaalaisten rasismia. 

Minua on kohdeltu Ahvenanmaalla ihan normaalisti.Ehkä sinusta huokuu vastenmielisyys heitä kohtaan ja metsä vastaa ...

Yhtään kukaan ei jää kaipaamaan, jos tuo hurrivihainen juntti ei mene ikinä Ahvenanmaalla käymään. Ei hän käy Helsingissäkään, kun siellä on määhänmyyttäjiä.

Ei hän ole hurrivihainen. Ruotsinkieliset ovat suomi-vihaisia tämän perusteella.

Vierailija
17/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muutttaa Maarianhaminaan. Hieno kaupunki.

Vierailija
18/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä mene rasistisaarelle Maarianhaminaan. 

Ahvenanmaa on yksikielinen ruotsinkielinen. Sen lisäksi Ahvenanmaa on rasistinen jossa suomen kieli on kielletty vaikka siellä asuu 5% suomenkielisiä.

Maa jossa suomen kieli on kielletty ei voi olla kaksikielinen. Suomen kieli on kielletty että ruotsin kieli säilyisi, mutta se osoittaa että Suomi ei ole kaksikielinen vaan yksikielinen maa jossa on ruotsinkielinen vähemmistö.

Ahvenanmaalla toimineen suomenkielisen poliisipäällikön yhteydenotot mantereelle suomenkielisten kollegojen kanssa, olisi pitänyt käydä ruotsiksi. Hänen katsottiin toimineen väärin puhuessaan puhelimessa suomea suomenkieliselle poliisille tai virkamiehelle tms.

Suomenkielisen poliisin Ahvenanmaalla pitää käyttää tulkkia jos hän asioi Suomen poliisin kanssa mantereella.

Jos sama poliisi puhuu englantilaisen poliisin kanssa hän saa puhua englantia ilman tulkkia.

Et voi koskaan aliarvioida ruotsinkielisten tahojen vihaa suomen kieltä kohtaan. Voit myös itse arvioida vaikuttaako heidän asenteensa kielen lisäksi suomenkielisiin ihmisiin.

Jos ruotsinkieliset tahot vihaavat jotain kieltä noin paljon niin miten paljon he voivat vihata saman kielen puhujia ihmisinä?

Ruotsinkieliset hyväksyvät suomalaiset vain jos nöyristelemme ja toimimme heidän kielellään.

Tälläinen trauma jäi, kun yläasteen ruotsintunneilla ei millään oppinut mitään. Ei osannut, eikä kiinnostanut. Ei mennyt perille, ei kyllä oikein muutkaan kouluaineet. Paitsi röökin veto tupakkaringissä ja imppaaminen sytkäristä välitunnilla.

Ihan sallittu trauma. Pakkoruotsi aiheuttaa pakkomielteitä ja traumoja.

Olemme pakkoruotsilla alistettu kansa, jolta on kolonisoitu oma menneisyys arvottomaksi. Kaiken hyvän ovat meille tuoneet ruotsinkieliset.

Emme koe olevamme voittajia, koska meillä on entisen alistajan kuorma vieläkin harteillamme. Siksi emme ole isänmaallisia. 

Pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, ruotsinkielisten etuoikeudet, joilla he saavuttavat pidemmän rikkaampana ja terveemmän elämän, ei inspiroi ylpeyttä omasta identiteetistä. Tulee tunne että olemme luusereita. Luuserit eivät kunnioita edes itseään. Siksi ruoskimmme itseämme henkisesti aivan liikaa.

Vierailija
19/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin muutttaa Maarianhaminaan. Hieno kaupunki.

Et voi. Et saa ostaa edes asuntoa sieltä suomenkielisenä. 

Vierailija
20/27 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin muutttaa Maarianhaminaan. Hieno kaupunki.

Millä sä siellä elät koska ei sulla ole kotiseutu- oikeutta siellä. Ruotsalaiset saavat automaattisesti kotiseutu oikeuden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi