Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko huono ihminen kun minua ahdistaa se että lapsemme syntyy ihan loppuvuodesta? (ov)

Vierailija
13.05.2007 |

Lasta on yritetty 1,5 vuotta ja vihdoin olen raskaana, laskettu aika on 23.12. Tuntuu pahalta myöntää itselleen että en olisi ikinä halunnut että lapsemme syntyy loppuvuodesta. Hän joutuu aloittamaan koulunsa 6-vuotiaana, on aina luokkatovereitaan nuorempi ja synttäritkin on joulun aikoihin. En tiedä miksi edes ajattelen näin, lapsi on todella toivottu. Onko kellään kokemusta samanlaisista ajatuksista?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ennen vuodenvaihdetta. Meillä on 22.12. syntynyt poika. Lapsella on vahvuuksia akateemisissa aineissa ja toisaalta taas heikkouksia sosiaalisissa taidoissa. Hän on myös erittäin isokokoinen. Tästä syntyy jatkuvasti ristiriitaa. Koulussa opettajat odottavat hänen pärjäävän samalla tasolla jopa vuotta vanhempien luokkatovereiden joukossa.

Ihmiset pitävät häntä muutenkin ikäistään vanhempana.

Ymmärrän siis hyvin huolenaiheesi, oikeisiin mittasuhteisiin asetettuna. Meillä oli pitkään laskettu 31.12. ja siitä se siirtyi vähän kerrallaan aikaisemmaksi. Jos kyseessä on ensimmäinen lapsesi raskaus menee todennäköisesti pitkäksi. Voimaa ja rohkeutta kauris-lapsen äitinä!

Vierailija
22/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voimaa ja rohkeutta kauris-lapsen äitinä!

Buah hah haa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta ja molemmat syntyneet ihan alkuvuodesta. Ja tarkoituksella. Eli aloitettiin yritys niin, että tammikuussa olisi la. No, meillä on onneksi tärpännyt heti ja lapset syntyneet täysiaikaisina, joten olen tyytyväinen. Syyt on samat kuin sulla, nyt lapsillani on koulua edeltävä lapsuusaika vuoden pidempi kuin joulukuussa syntyneillä luokkatovereillaan (eivät kyllä ole vielä koulussa).

Nyt vaivaa tassa vauvakuume. Ja on sen verran pahanlaatuinen, että en usko jaksavani odottaa kovin kauaa =) Tarvii olla hetki töissä, että saadaan rahaa säästöön erääseen menoon ja ajattelin, että aikaisin mahdollinen milloin vois aloittaa yrityksen pn ensi vuodenv vaihteessa eli syksyvauva _ehkä_tulisi (siis jos tärppäisi heti kuten ennenkin ja raskaus täysiaikainen). Mutta nyt en jaksa enempää optimoida la:ta =)

Vierailija
24/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kakkonen on syntynyt 28.12. ja alussa tietty pohdiskelin samoin kuin sinä, mutta en enää.

Vierailija
25/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin arvelen että tämä on nyt vaan tätä raskausajan mielenmyllerrystä, enkä jaksa uskoa että asia vauvan synnyttyä enää harmittaisi.

Tuosta koulun aloittamisesta: ei tunnu hyvältä idealta myöskään se että lapsi aloittaisi koulun vuotta myöhemmin, sittenhän vasta kiusatuksi joutuisi, ja myöhemmällä iällä ihmiset saattaisivat ajatella että lapsi on jotenkin hidas kun on aloittanut koulun vuotta myöhemmin...

ap

Vierailija
26/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän näkee sitten eskarissa miten se koulunaloitus kannattaa tehdä. Ja 10 päivää yliaikaisena syntyminen ei ole kovinkaan harvinaista... että sillai.

Vierailija
27/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi teidän ehkä vaan pitänyt kauemmin kärsiä siitä ettei lasta tule.

Vierailija
28/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden mukaan. Koulun aloittamisen lykkääminen on ihan tavallista ja tiedän sellaisiakin, jotka ovat loikkineet luokkien yli.

Itse olen mennyt 6-vuotiaana, mieheni samaten, eikä meillä kyllä kummallakaan ole ollut ikinä mitään vaikeuksia koulussa.

Vierailija
29/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt itsekin tiedän että ajatukseni ovat " turhia" , kunhan kyselin että onko muilla kokemuksia samoista ajatuksista.

Ja tiedän että raskaus voi keskeytyä tai vauva syntyä paljonkin etuajassa jne. jne., sitä en TIETENKÄÄN halua.

Ja sinä joka totesit että meidän olisi pitänyt kärsiä lapsettomuudesta pidempään, hyvää elämää vain sinulle. Joskus se varmasti kopsahtaa sinullakin omaan nilkkaan se toisten parjaaminen.

ap

Vierailija
30/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydelliset AV-mammat järkyttyy kun kaltaisesi huono ihminen eksyy tänne! :D

Vierailija
31/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi oli loukkaava. Itse olen kärsinyt vuosikausia lapsettomuudesta ja keskenmenoista. On aivan sama syntyykö lapsi jouluna vai juhannuksena, kunhan syntyy.

5

Vierailija
32/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itsekin miltä lapsettomuus tuntuu. Mutta siitäkään huolimatta en voi mitään sille jos välillä ajattelen niin kuin ajattelen. Itsekö sitten raskauduttuasi en ikinä ajattele mitään muuta kuin positiivisia ajatuksia, niinkö?

ap

Vierailija
33/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sitä voi tuommoisia harmitella, niin harmittelin minäkin aikanaan. Mutta ei kai siitä mitään ahdistusta voi itselleen ottaa?!

Esikoiseni on syntynyt 27.12. Erittäin huono syntymäpäivä, liian lähellä joulua ja uutta vuotta. Mutta mitäpä tuosta. Pikkujuttuhan tuo tosiaan on oikeiden ahdistusten rinnalla, " väärä" syntymäpäivä.

Toivo, että pienokaisesi menee lasketun ajan yli sen verran, että syntyy tammikuun puolella :) Ja jos ei niin käy, sitten vaan sopeudut tilanteeseen.

Vierailija
34/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla yhtä hyvin alkuvuoden vauva. Useimmat normaaliraskaudet, etenkin ensimmäiset, menevät yli la:n.

En usko, että murehdit yhtä päivämäärää enää yhtään siinä vaiheessa kun lapsi on sylissä. Oikeasti jos olette odottaneet 1,5vuotta, on ihan samantekevää milloin lapsi syntyy. Vai vaihtaisitko raskauden toiseen 1,5 vuoden odotteluun, jotta saisit lapsen sinulle sopivana päivänä?

Ei lapsi ole mikään postimyyntituote, jonka voi tilata kun haluaa. En keksi mitään suuria miinuksia loppuvuotena syntymisessä. Käytännön asiat järjestyvät ihan varmasti eikä vauva ole taatusti Suomen ainut joulukuussa syntynyt;)

Vierailija
35/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärsin kysymyksesi, niin kyllä, minulla on ollut ainoastaan positiivisia ajatuksia raskauduttuani. Olen odottanut tätä niin kauan, että on tosiaan ihan sama milloin lapsi syntyy ja millainen siitä tulee. Eikä tulisi mieleenkään miettiä pitääkö joku lasta jotenkin vähä-älyisenä jos aloittaa koulun vuotta myöhemmin. Kunhan vain joskus voin katsoa ikkunasta lapseni lähtöä aamulla kouluun, se on tärkeintä. Olen edelleen sitä mieltä, että jos olisit kärsinyt kauemmin lapsettomuudesta, et ajattelisi noin.

5

Vierailija
36/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pitkän lapsenyrityksen jälkeen ihan rikki koska alkuraskaus oli rankan pahoinvoinnin takia todella raskasta, ja välillä tuntui että voimat loppuu. Ihmiset tuntuvat nykyään ajattelevan että jos on lapsettomuutta takana niin pitäisi vaan ottaa hymyillen vastaan kaikki raskaatkin asiat. Eli vain heti raskaaksi tulleilla on oikeus valittaa raskaudesta ja ajatella myös negatiivisia ajatuksia?

meidän tyttö syntyi 17.12. vaikka laskettu aika oli reippaasti tammikuun puolella. Synttärit tietenkin on vähän erilaiset kun joulu on niin lähellä, mutta ei se kyllä tuntu tyttöä häiritsevän! Ja varmastikin menee kouluun 6-vuotiaana. Ei loppujen lopuksi ole kuin muutama kuukausi nuorempi kuin esim. loppukesällä syntyneet. Ja sitten vanhempana ikäkriisit tulee vähän myöhemmin kuin muilla samana vuonna syntyneillä!!! Onnea raskauteen AP!

Vierailija
37/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin marraskuun alussa tosi pienenä keskosena. Sairastelin vauvana sikapaljon ja olin pitkään ihan heikko rääpäle. Luulen että äitini olisi kernaasti odottanut sinne joulun tienoille ennemmin...

Kouluun menin 6-vuotiaana luku-ja kirjoitus- ja laskutaitoisena, olin aina luokan parhaita. Että ei se siihen vaikuttanut.

Vierailija
38/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tilaa mitä saa, niinhän ne jotkut sanoo.

Vierailija
39/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä maailmassa on oikeastikin raskaita asioita, eikä vain yksi lapsen " väärä" syntymäajankohta! Ei tietenkään voi olettaa että kauan lapsettomuudesta kärsivät ihmiset eivät saisi valittaa, mutta nyt on kyse lapsen syntymäpäivästä herraisä!

Vierailija:

Ihmiset tuntuvat nykyään ajattelevan että jos on lapsettomuutta takana niin pitäisi vaan ottaa hymyillen vastaan kaikki raskaatkin asiat. Eli vain heti raskaaksi tulleilla on oikeus valittaa raskaudesta ja ajatella myös negatiivisia ajatuksia?

Vierailija
40/53 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt 30.12 ja ihan normaalisti mennyt kouluun enkä ole kyllä kärsinyt mitenkään syntymäpäivästäni. enemmänkin ollut vähän " ylpeä" kun kaikki aina jaksaa ihmetellä sitä että niin loppuvuodesta oot syntynyt. ihan totta, kyllä voi ihme asiat ahdistaa.. jouluaattona en ois kyllä itsekään tahtonut syntyä=)