Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Home-ongelma vuokra-asunnossa

Vierailija
20.05.2026 |

Miten selvittää? Vuokranantaja ei suostu tekemään sisäilmatutkimuksia. Jos kutsuisimme kunnan terveystarkastajan, mitä tutkimuksia hän tekisi? Ensimmäinen käynti on ilmeisesti maksuton. 

 

Asunnossa on huono ilmanvaihto, homeinen haju, kosteutta ikkunalasien välissä ja joissain kohdin näkyvää pintahometta. Eräs ystävämme sai meillä ollessaan astmakohtauksen. Meillä asukkailla on ollut limannousua, tukkoisuutta, aivastelua, silmien kirvelyä ja vuotamista tänne muuttamisen jälkeen.

 

Kun kävimme katsomassa asuntoa, haju ei ollut niin voimakas. Ilmeisesti olivat juuri tuulettaneet. Lisäksi asunnossa oli silloin isoja, haisevia koiria. Tuo haju peitti alleen makean homeen hajun.

 

 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas tehtyä outo kirjoitusvirhe otsikossa. Täällä on kylläkin homeongelma!

 

Ap

Vierailija
2/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homekoira ja terveystarkastaja paikalle ja haastemies viemään käräjäpaperit vuokraloordille. Vahingonkorvauksena vähintään viiden vuoden vuokrat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto pois on tehokkain keino. 

 

Ilmoita nyös isännöitsijälle 

Vierailija
4/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraloorsi maksaa kaiken, halusi tai ei. Kova kovaa vastaan vaan.

Vierailija
5/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen moottoripyöräkerhon liiviasuiset herrasmiehet voivat käydä neuvottelemassa vuokraloordin kanssa asennemuutoksesta.

Vierailija
6/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraloorsi maksaa kaiken, halusi tai ei. Kova kovaa vastaan vaan.

Kyllä. Kunnan terveysviranomaiset voivat asettaa uhkasakkoja tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta mulkku pois sieltä.

Vierailija
8/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Mikä sinut siellä pitää? Jos siellä onkin hometta niin ei se sormia napsauttamalla lähde vaan paikka menee remonttiin.

Vierailija
10/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat asua siinä ja tapella korjauksista vuokranantajan kanssa? Muuta vaan pois.


Vuokranantajan ei tarvitse korjata asuntoaan jos ei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en muuta pois? Koska jos en pysty osoittamaan terveyshaittaa, menetän takuuvuokran. Olen asunut täällä alle vuoden.

 

Lisäksi kyse on periaatteesta. 

 

Ap

Vierailija
12/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois. Mikä sinut siellä pitää? Jos siellä onkin hometta niin ei se sormia napsauttamalla lähde vaan paikka menee remonttiin.

Juuri näin. Vuokralla asumisen idea on se, että voi lähteä nopealla aikataululla menemään tällaisista homeloukuista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en muuta pois? Koska jos en pysty osoittamaan terveyshaittaa, menetän takuuvuokran. Olen asunut täällä alle vuoden.

 

Lisäksi kyse on periaatteesta. 

 

Ap

Halvalla myyt terveytesi.

Vierailija
14/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraloorsi maksaa kaiken, halusi tai ei. Kova kovaa vastaan vaan.

Kyllä. Kunnan terveysviranomaiset voivat asettaa uhkasakkoja tarvittaessa.

Uhkasakkoja mille? Että vuokranantajan pitää irtisanoa vuokrasopimus?


Aika helevetin paljon pitää virrata vettä Porvoonjoessa, että vuokralainen saisi vuokranantajan pakotettua oikeudessa remontoimaan asunto heille hyväksi. Kun vuokranantaja voi ilmoittaa ottavansa asunnon omaan käyttöön ja häätää hankalan vuokralaisen vaan pois.


Terkuin, korjausrakentamisen ammattilainen. Usein halvinta on vaan antaa HANKALAN vuokralaisen lähteä vaikka kesken vuokrakauden, jos alkaa riidellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en muuta pois? Koska jos en pysty osoittamaan terveyshaittaa, menetän takuuvuokran. Olen asunut täällä alle vuoden.

 

Lisäksi kyse on periaatteesta. 

 

Ap

Periaatteesta päätät mahdollisesti tuhota oman terveytesi? On sinulla periaatteet.

Vierailija
16/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en muuta pois? Koska jos en pysty osoittamaan terveyshaittaa, menetän takuuvuokran. Olen asunut täällä alle vuoden.

 

Lisäksi kyse on periaatteesta. 

 

Ap

...eli yrität päästä eroon vuokra-asunnosta keksimällä että siellä on nyt "home-ongelma", kun haluatkin muuttaa muualle.


Oikeasti homesairas olisi muuttanut jo pois. Sinä vaan leikit ja luulet että saat vuokranantajan maksamaan sinun hupimuuton.

Vierailija
17/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko as oy vai okt?

Vierailija
18/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kaltaiset "periaatteellisesti homealtistuneet" on juuri se syy, jonka takia edes oikeita homeongelmia ei enää oteta todesta. Kun SUURIMMALLA OSALLA kyse on jostain tällaisesta "haluan muuttaa muualle mutta tein 12kk sopimuksen" ja työpaikoilla homeesta valittaa he, jotka eivät tykkää työstään ja haluavat etäillä kotona.

Vierailija
19/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun jostain syystä luulin, että täällä olisi vuokralaisen puolella olevia ihmisiä.

 

Ja asunto on omakotitalo. 

 

Ap

Vierailija
20/44 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun jostain syystä luulin, että täällä olisi vuokralaisen puolella olevia ihmisiä.

 

Ja asunto on omakotitalo. 

 

Ap

Täällä pyörii toimettomia ja ahneita vuokraloordeja myös.