Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhanaikaisia tapoja/sääntöjä jotka on turhia eikä niitä tarvitse nykypäivänä noudattaa?

Vierailija
19.05.2026 |

Hattu pois ruokapöydässä

Purkan pureskelu esim asiakaspalvelu työssä

Ulkovaatteet pois sisällä

Mustien vaatteiden käyttö hautajaisissa

Vanhusten ja raskaana olevien suosiminen julkisessa liikenteessä

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää maksaa treffeillä

Työhaastattelussa pakollinen puku ja kravatti

Kyllä työhaastattelussa kannattaa olla ykköset päällä. Antaa heti paremman kuvan itsestään.

Kuka päättää sen, mitkä ovat "ykköset"?

Ne parhaat vaatteet, jotka kaapista löytyy. Jos tarkoituksesi on saada työpaikka, on haastattelijaan tehtävä hyvä vaikutus. Jos taas tärkeämpää on saada vain tehdä mitä lystää, niin miksi edes menisit koko haastatteluun? Ei työnantajalla ole mitään velvollisuutta kauaa katsella moukkaa, joka ei kunnioita mitenkään muita läsnäolijoita.

"Ne parhaat vaatteet, jotka kaapista löytyy. Jos tarkoituksesi on saada työpaikka, on haastattelijaan tehtävä hyvä vaikutus. Jos taas tärkeämpää on saada vain tehdä mitä lystää, niin miksi edes menisit koko haastatteluun? Ei työnantajalla ole mitään velvollisuutta kauaa katsella moukkaa, joka ei kunnioita mitenkään muita läsnäolijoita."

Mahtais metalliteollisuuden työnantajaa huvittaa, jos menisin työhaastatteluun iltapuvussa.

Jos marssit toimistoonsa jossain arkirytkyissä niin sitten vasta nauraakin ja komentaa ulos.

Ihan normaaleissa vaatteissa ihmiset menee nykyisin työhaastatteluun. Ei todellakaan pukua, jos ei itse työ vaadi pukupukeutumista. 

Eikä vain nykyään vaan ihan kauan sittenkin. Ekat työni olen hakenut 60-luvulla ja sen jälkeen montakin kertaa ja jopa saanut hakemani paikat.

Aina ollut normaalit siisti arkivaatteet.

T. N 76 v

Sinä oletkin nainen. Sinun työnhakuaikoina riitti että oli terhakat rinnat eikä suuttunut, jos pomo vähän taputti pyllylle. Siinäkin perinteinen tapa, josta on pikkuhiljaa luovuttu. 

Vierailija
102/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuollaisia sääntöjä ole ollut vuosikymmeniin, että sunnuntaisin ei saisi tiettyjä asioita tehdä tai puku ja kravatti työhaastatteluun. 

Tuosta sunnuntaista olet oikeassa, mutta työhaastattelusta et. Jos haluat saada työpaikan, on kirjoittamaton sääntö, että sinne mennään parhaat yllä. Kukaan ei palkkaa homssuista resupekkaa ellei ole joku suojatyöpaikkaan saapuva sukulainen/kaveri kyseessä.

En minä nyt missään juhlamekossa työhaastatteluun mene. Perussiistit vaatteet, joita töissäkin käyttäisin, ovat sopivat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseen pyyhkiminen. Syökää kunnon lihaa niin paskakin on kunnollista ja perseen pyyhkimisen voi jättää kasvishöttövihervassareille!

Vierailija
104/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoremman pitää aina teititellä vanhempaa

Aikuisten kesken joko molemmat teitittelevät tai ei kumpikaan, olipa ikäero tai ero muodollisessa arvoasemassa mikä tahansa. Jos nuorempi toimittaja teitittelee tasavallan presidenttiä, myös tasavallan presidentti teitittelee takaisin. Vain lapsilta on perinteisesti odotettu yksipuolista teitittelyä, kun he puhuvat vieraiden aikuisten kanssa.

Vierailija
105/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori nainen voi olla vaikka raskaana, vaikka se ei päälle näy. Itse olin usein äkkiä huonovointinen ja liitoskipuinen ja istuin kyllä julkisissa alas. Talvivaatteiden alta ei kukaan erottanut, että olin tiineenä. 

Vierailija
106/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhusten kunnioittaminen  miksi jos on aivan perseeeestä. seka käyttäjä mummot vieläkin tällä luulolla ratsastaa.

Vierailija
107/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vanhoista tavoista perusta. En pidä ovea auki kenellekään, menen aina ovesta ensin. Lakki on päässä jos haluan. Puhun missä ja miten haluan.

Minä olen minä, elämäni tärkein henkilö. 

Vierailija
108/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työhaastattelussa kannattaa olla ykköset päällä. Antaa heti paremman kuvan itsestään.

Ne parhaat vaatteet, jotka kaapista löytyy. Jos tarkoituksesi on saada työpaikka, on haastattelijaan tehtävä hyvä vaikutus. Jos taas tärkeämpää on saada vain tehdä mitä lystää, niin miksi edes menisit koko haastatteluun? Ei työnantajalla ole mitään velvollisuutta kauaa katsella moukkaa, joka ei kunnioita mitenkään muita läsnäolijoita.

"Ne parhaat vaatteet, jotka kaapista löytyy. Jos tarkoituksesi on saada työpaikka, on haastattelijaan tehtävä hyvä vaikutus. Jos taas tärkeämpää on saada vain tehdä mitä lystää, niin miksi edes menisit koko haastatteluun? Ei työnantajalla ole mitään velvollisuutta kauaa katsella moukkaa, joka ei kunnioita mitenkään muita läsnäolijoita."

Mahtais metalliteollisuuden työnantajaa huvittaa, jos menisin työhaastatteluun iltapuvussa.

Jos marssit toimistoonsa jossain arkirytkyissä niin sitten vasta nauraakin ja komentaa ulos.

Ihan normaaleissa vaatteissa ihmiset menee nykyisin työhaastatteluun. Ei todellakaan pukua, jos ei itse työ vaadi pukupukeutumista. 

Eikä vain nykyään vaan ihan kauan sittenkin. Ekat työni olen hakenut 60-luvulla ja sen jälkeen montakin kertaa ja jopa saanut hakemani paikat.

Aina ollut normaalit siisti arkivaatteet.

T. N 76 v

Sinä oletkin nainen. Sinun työnhakuaikoina riitti että oli terhakat rinnat eikä suuttunut, jos pomo vähän taputti pyllylle. Siinäkin perinteinen tapa, josta on pikkuhiljaa luovuttu. 

Kaikki hyvä loppuu aikanaan

Vierailija
109/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei saa teititellä. Vanhukset suuttuvat.

Vierailija
110/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin maalle ei saa rakentaa.

Miksi ei saisi, jos on tilaa? 

Jos naapuri ei tilaa käytä, anna mennä 

Vierailija
111/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei saa teititellä. Vanhukset suuttuvat.

Paitsi ne, jotka suuttuu kun ei teititellä. Asiakaspalvelijan sinuttelu on törkeän epäkohteliasta.

Vierailija
112/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan mene työhaastatteluun täydessä tällingissä iltapuku päällä.

Vierailija
113/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki päällä syöminen sisätiloissa.

Vierailija
114/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden luettelemiesi noudattamatta jättäminen ei ole muuta kuin junttiutta, huonoa käytöstä ja epäkunnioitusta muita ihmisiä kohtaan.

Jos nuo ovat mielestäsi vanhanaikaisia ja turhia, niin parempi kun et ole lainkaan muiden ihmisten kanssa tekemisissä.

Hattua ei ylipäätänsä miehet pidä päässä sisällä. Ihan tyhmän näköisiä nuo lippispäät. Brittiläinen evoluutiobiologi Richard Dawkins on todennut, että väärinpäin oleva lippis alentaa kantajansa älykkyysosamäärää heti kymmenellä pisteellä. Olen taipuvainen ajattelemaan samoin. 

Olihan kommentti sarkasmia?

Ei todellakaan. Perusjuttuja herrasmiehelle, mutta suurimalle osalle puustapudonneita suomalaisia tämä on tietenkin täysin vieras käsite. 

Ainoastaan ylioppilaslakkia ja tohtorinhattua (tietyillä edellytyksillä) voi pitää päässä sisällä. 

Vierailija
115/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden luettelemiesi noudattamatta jättäminen ei ole muuta kuin junttiutta, huonoa käytöstä ja epäkunnioitusta muita ihmisiä kohtaan.

Jos nuo ovat mielestäsi vanhanaikaisia ja turhia, niin parempi kun et ole lainkaan muiden ihmisten kanssa tekemisissä.

Hattua ei ylipäätänsä miehet pidä päässä sisällä. Ihan tyhmän näköisiä nuo lippispäät. Brittiläinen evoluutiobiologi Richard Dawkins on todennut, että väärinpäin oleva lippis alentaa kantajansa älykkyysosamäärää heti kymmenellä pisteellä. Olen taipuvainen ajattelemaan samoin. 

Olihan kommentti sarkasmia?

Ei todellakaan. Perusjuttuja herrasmiehelle, mutta suurimalle osalle puustapudonneita suomalaisia tämä on tietenkin täysin vieras käsite. 

Ainoastaan ylioppilaslakkia ja tohtorinhattua (tietyillä edellytyksillä) voi pitää päässä sisällä. 

Ei, kyllä kaikenlaisia hattuja voi pitää päässä sisällä. Aikoinaan olisi ollut häpeällistä, jos mies olisi seurassa paljain päin. 

Vierailija
116/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka päättää ja millä mandaatilla mitkä vaatteet ja värit ovat kunnioittavaa ja epäkunnioittavaa?

Ihan yleiset käyttäytymissäännöt. Jos et niistä halua välittää vaan teet miten lystäät "koska mua ei määräillä", niin osoitat ettet piittaa muista ihmisistä vähääkään. Se ei ole muuta kuin lapsellista riidanhaastamista.

Kuka tai mikä taho nämä "yleiset käyttäytymissäännöt" on laatinut? Mistä ne voi lukea?

Mene kirjastoon ja lainaa kirja: käytöksen kultainen opas. 

Vierailija
117/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka päättää ja millä mandaatilla mitkä vaatteet ja värit ovat kunnioittavaa ja epäkunnioittavaa?

Ihan yleiset käyttäytymissäännöt. Jos et niistä halua välittää vaan teet miten lystäät "koska mua ei määräillä", niin osoitat ettet piittaa muista ihmisistä vähääkään. Se ei ole muuta kuin lapsellista riidanhaastamista.

Kuka tai mikä taho nämä "yleiset käyttäytymissäännöt" on laatinut? Mistä ne voi lukea?

Mene kirjastoon ja lainaa kirja: käytöksen kultainen opas. 

Otetaanpa ote tuosta mainiosta oppaasta:

"… on kuitenkin varottava omaksumasta keinotekoista riemua, tehostamasta itseään liian äänekkäästi ja huomiotaherättävästi. Se, mikä sopii vilkkaille eteläisten rotujen ihmisille, vaikuttaa kömpelöltä ja mauttomalta pohjoisemman ihmistyyypin yrittäessä sitä matkia."

Totisesti, kirjan opit ovat kestäneet aikaa hyvin. 

Vierailija
118/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap ja muut ketjun porsaat eivät koskaan liiku missään muiden ihmisten seurassa.

Voisitko vastata, että mitä käytössäännöt sanovat toisen ihmisen kutsumisesta porsaaksi?

Vierailija
119/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleissivistystä. Sinulle ei ilmeisesti lapsena ole opetettu käyttäytymissääntöjä

Et vastannut kysymykseen.

Vierailija
120/128 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tabu alko seka mummot odottavat muilta palveluita. jos pihalle sammunut minä ja pojat kusemme päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi