Miksi työkkärin täti kyselee, mitä teen vapaa-ajallani?
Miten liittyy työllistymiseen. Jos tykkään leipoa, niin ei todellakaan tarkoita, että haluaisin työkseni tehdä sitä. Ja muutenkin ihan turhia kysellään, mitkä ei mitään hyödytä työllistymistä
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa saada sinut kiinni yrittämisestä, vapaaehtoistyöstä, harrastuksesta josta saat palkkaa jne. Pidät suusi kiinni muusta ja sanot etsiväsi töitä, muokkaavasi CV tä tai hakemusta.
Miksi palkatonta vapaaehtoistyötä ei saisi tehdä? Ehkä ei esim. omanalan duunia, mutta jotain muuta?
Siksi koska ne tulkitsee ettet ole silloin työmarkkinoiden käytettävissä jos olet kiireinen vapaaehtoistyössä. Ne on vähä yksinkertasia tätejä siellä työkkärissä eivätkä ymmärrä, että vapaaehtoishommat loppuu jos sattuu töitä saamaan 😄
Ansiosido nnaisen ei kuulu rahoittaa vapaaehtois työtä josta voisi esim maksaa palkaa
Aina noita morkataan, mutta minulle on ainakin sattunut tosi mukava ja asiallinen virkailija.
Auttaa minkä pystyy, ja patistelee muitakin vianomaisia mukaan, kuten Kelaa ja soskua, kun on noita ongelmia aika paljon terveyspuolella.
Valitettavasti tuntuu vaan olevan vähän työkaluja hänellä. Saapa nähdä, saatan päästä joskus jopa sairaseläkkeelle. Aiemmin tuntui ihan mahdottomalta ajatuskin.
Ihmettelen miksi heillä on oikeus tiedustella henkilökohtaisia asioita jotka eivät liity mitenkään työnhakuun, voi olla, että jos kerron tykkääväni leipomisesta alkavat pommittaa leipomoon töihin mikä sitten onkin jo toinen juttu. Olen kuullut, että naureskelevat asiakkaita kun istunto on päättynyt. Ystävä kuuli kun hän sulki oven, niin kikatus kuului ja sanottiin "ei toi nyt kyllä töitä saa mistään", mielestäni tällaiset heitot on vietävä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Sano että haet töitä.
Illat ja viikonloput hakee töitä, vai? Koska ei se vapaa-aika varsinaisesti työttömyysaikaa tarkoita. Oletus on, että päivisin haetaan niitä töitä.
Kyllä se on oltava työmarkkinoiden käytettävissä 24/7. On nimittäin myös vuoro- ja yö töitä. Eli älä vaan ainakaan paljasta nukkuvasi missään kohden päivää. Silloin et nimittäin sillä hetkellä ole TYÖMARKKINOIDEN KÄYTETTÄVISSÄ!!
Ei kuule tuo ole outoa. Jopa mun ei poikaystävä kyseli. Kauheet kuulustelut, että mitä olet tehnyt päivän aikana. Otin ne huumorilla vaikka joku tietenkin toivoisi muuta.
Olihan tuo hilpeää varsinkin kun sai työttömyydestä sen edun, että ei tarvinnut maksaa vuokraa , kämpän kotityöt tehtynä ainakin ne päivittäiset ja ruoka pöydässä.
Siksi superhilpeää.
En tosin nauranut päin naamaa, koska sehän vaan provosoi.
Viekäkään en oikein tiedä oliko ihan aitoa ideologiaa hällä vai pelleilyä?
Ihan sama. En itsekään vastannut tosissani.
Ei kannata kehuskella olevansa työtön?
No ei kai se ole kehuskelua, että on työtön, eikä se tarkoita, että nimenomaan haluaisi olla.
Samaa tarinaa ja taustaa ei olekaan kellään muulla kun mulla, sen voin vannoa .
Tavallaan ihaltavaa, että ihmiset puhuu työn puolesta. Minäkin puhun jos kysytään. Mitä tästä yhteiskunnasta muuten tulee. Toisaalta, lähes kaikilla on kyllä siinä oma lehmä ojassa.
Ihaltavaa kun eräs lapsi sanoi, että ei ole normaalia olla työtön. Olen samaa mieltä tai pitäisi ehkä lisätä, ei ainakaan koko ikänsä eikä se ole hyvä asia, eikä tavanomaista. Ei ehkä kaikkein normaaleintakaan eikä siitä nyt kukaan työtön loukkaannu, jos noin sanotaan.
Lapsi saattaa hävetä jos vanhempi on työtön? Niinhän sitä halutaan esittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa saada sinut kiinni yrittämisestä, vapaaehtoistyöstä, harrastuksesta josta saat palkkaa jne. Pidät suusi kiinni muusta ja sanot etsiväsi töitä, muokkaavasi CV tä tai hakemusta.
Miksi palkatonta vapaaehtoistyötä ei saisi tehdä? Ehkä ei esim. omanalan duunia, mutta jotain muuta?
Ei ei ei.. Kysyin, että kun teen vapaaehtoistyötä (käyn avustamassa ruokakassien kanssa ja autan työttömien kahvilassa käsitöiden teossa ja ompelukoneen kanssa avustan), että miten se lasketaan työnteoksi. Joskus vapaaehtoisesta työstä sai jonkun palkkion, että sitä vähän kalastelin.
Käsittelijä tuumas, että tuo työ ei ole vapaaehtoistyötä, kun se työllistää mua itseäni. HÄH! Sitten se selitti jotain ympäripyöreetä, että teeskentelee ettei kuullut, mitä sanoin naiviuttani. Muuten joudun tekemään selvityksen, joka sitten käydään läpi suurennuslasilla jossain asiantuntijakokouksessa. Mahdollisen ulkopuolisen palkkion takia, josta en ole maininnut. Esim ruokapalkka tai käsittyötarpeiden kotiin saanti lasketaan jo palkan kaltaiseksi.. ja se voi evätä työkkärirahan.
En tiedä onko enää noin, mutta opinpa pitämään suuni kiinni ja tarvittaessa valehtelemaan siihen suuntaan. Nyt olen töissä, mutta ehkä aina en ole.
Jankuti jankuti. Pitäkää vaan puolianne tyhmiin kysymyksiin Wink wink.
Vierailija kirjoitti:
Aina noita morkataan, mutta minulle on ainakin sattunut tosi mukava ja asiallinen virkailija.
Auttaa minkä pystyy, ja patistelee muitakin vianomaisia mukaan, kuten Kelaa ja soskua, kun on noita ongelmia aika paljon terveyspuolella.
Valitettavasti tuntuu vaan olevan vähän työkaluja hänellä. Saapa nähdä, saatan päästä joskus jopa sairaseläkkeelle. Aiemmin tuntui ihan mahdottomalta ajatuskin.
Minullakin oli yksi hyvä heti silloin kun jäin työttömäksi. No arvasihan sen että ei tule kauan olemaan talossa ja jo seuraavalla kerralla oli joku yli-innokas nuori joka soitteli viikon välein. Nyt on sitten patalaiska, tyhmä ja ilkeä kuusikymppinen nainen.
Tällä hetkellä katson Midsomerin Murhia. Siinä ei oletettavasti työllisty omassa työssä tai yrittäjänä. Tai ainakin voisi toivoa niin.
Näitä, kun lukee niin aika julmille tyypeille työkkärin tädit kuulostaa
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi heillä on oikeus tiedustella henkilökohtaisia asioita jotka eivät liity mitenkään työnhakuun, voi olla, että jos kerron tykkääväni leipomisesta alkavat pommittaa leipomoon töihin mikä sitten onkin jo toinen juttu. Olen kuullut, että naureskelevat asiakkaita kun istunto on päättynyt. Ystävä kuuli kun hän sulki oven, niin kikatus kuului ja sanottiin "ei toi nyt kyllä töitä saa mistään", mielestäni tällaiset heitot on vietävä eteenpäin.
Minulle on naurettu päin naamaa joka kerta ja joka kerta laitan Kehan kyselyssä huonot arviot ja kerron miten kohtelevat. En usko että tiedot edes menee Kehalle koska mikään ei muutu. Täysin asiatonta käytöstä ja nykyään nauhoitan kaikki keskustelut, varmuuden vuoksi.
Kannattaa puhua ympäripyöreitä, kun täti alkaa udella vapaa-ajan riennoista. Pahat sillä on silloin ilman muuta mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän ne ovat aina. Eivät mitenkään tervepäisiä naikkosia.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäristä on tullut työttömien stasi. Kaikkea minkä sanot käytetään sinua vastaan...
Kerro tapaavasi ystäviäsi ja kerro käyväsi toisinaan vanhemmillasi kylässä. Tällöin ei pääse ehdottamaan psykologin kanssa puhumista tai jotain työttömien ryhmäpuuhastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki voidaan varmaan katsoa kevytyrittäjyydeksi. Sano, että juot kaljaa sohvalla.
"Jaaha, olvilla töissä..."
Ei ole hyvä sanoa noin, jos tilanne ei ole tuo. Tädillä voi herätä huoli ja hän ohjaa sinut johonkin työttömien terveystarkastukseen.
Miksei voi sanoa niin kuin asia on? - Jos ei ole mitään salattavaa, etkä tee pimeitä töitä?
Kylläpä taas vainoharhaisia. Ehkä se virkailija ei ole Helsinkiläinen, eli juttelee.
Sanot että makaat ja räpläät itseäsi.
Kyseli jo 20v. sitten ja sanoi niiden touhun menevän aina vaan tarkemmaksi.