Miksi työkkärin täti kyselee, mitä teen vapaa-ajallani?
Miten liittyy työllistymiseen. Jos tykkään leipoa, niin ei todellakaan tarkoita, että haluaisin työkseni tehdä sitä. Ja muutenkin ihan turhia kysellään, mitkä ei mitään hyödytä työllistymistä
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Haluaa saada sinut kiinni yrittämisestä, vapaaehtoistyöstä, harrastuksesta josta saat palkkaa jne. Pidät suusi kiinni muusta ja sanot etsiväsi töitä, muokkaavasi CV tä tai hakemusta.
Miksi palkatonta vapaaehtoistyötä ei saisi tehdä? Ehkä ei esim. omanalan duunia, mutta jotain muuta?
Voi löytyä jokin harrastus, jonka perusteella työttömyyskorvauksen voi evätä. Harrastus estää potentiaalisen työnteon.
Tämä kai se lähinnä kiinnostaa työkkärin tätiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselevä siksi että saisivat tekosyyn katkaista työttömyyskorvaus. Tai mikä piip yleistuki se nykyään onkaan.
Niillä on varmaan kahvihuoneen seinällä sellainen tilasto että kuka on kuukauden aikana antanut eniten karensseja. Eniten saanut voittaa jonkun hienon palkinnon
"Karenssi-Karen" -pysti
Vierailija kirjoitti:
Minulle jo muistaakseni 2000-luvun taitteessa työkkäritäti sanoi suoraan ettei heidän kautta mitään töitä saa ja parhaiten löytää kun hakee itse sotkeentumatta koko työkkäriin.
Kun työkkärin kautta ei saa töitä niin eikö se ole silloin ihan turha koko työkkäri?
Vierailija kirjoitti:
Kerroin työkkärin tädille, että juon alkoholia viikonloppuisin, hän laittoi minulle selvityspyynnöön, koska kuulemma en voi olla valmis ottamaan työtä vastaan koska minulla on päihdeongelma.
Ikään kuin tädille itselleen ei maistuisi kyykytettyään työttömiä koko viikon.
Joskus kauan kauan sitten, vuonna X kun olin työttömänä ja siellä työvoimatoimistossa piti käydä näytillä ja ripitettävänä, silloinkin kysyttiin mitä noin muuten työnhaun lomassa puuhailen, ajattelin mielessäni "mitäpä se sulle täti kuuluu", mutta en kehdannut näyttää todellista luonnettani ja vastasin näin "harrastan syvämerisukellusta ja riippuliitoa Mallorcalla, silloin tällöin", "toisinaan luolasukellusta ja avomerikalastusta", meni näköjään läpi, kirjoitti ne koneelle, enkä koskaan korjannut tilannetta valheekseni vaan eipä tuosta kukaan juurikaan mitään enää sen koomin kysynyt. Joten vinkki, KEKSI IHAN MITÄ SATTUU, mutta keksi jotain sellaista, että niiden suu avautuu niin suurelle että saranat naksuu.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kauan kauan sitten, vuonna X kun olin työttömänä ja siellä työvoimatoimistossa piti käydä näytillä ja ripitettävänä, silloinkin kysyttiin mitä noin muuten työnhaun lomassa puuhailen, ajattelin mielessäni "mitäpä se sulle täti kuuluu", mutta en kehdannut näyttää todellista luonnettani ja vastasin näin "harrastan syvämerisukellusta ja riippuliitoa Mallorcalla, silloin tällöin", "toisinaan luolasukellusta ja avomerikalastusta", meni näköjään läpi, kirjoitti ne koneelle, enkä koskaan korjannut tilannetta valheekseni vaan eipä tuosta kukaan juurikaan mitään enää sen koomin kysynyt. Joten vinkki, KEKSI IHAN MITÄ SATTUU, mutta keksi jotain sellaista, että niiden suu avautuu niin suurelle että saranat naksuu.
Kaikki mitä sanot otetaan siellä kyllä totena.
Sano, että nuolet pillua ja olet siinä tosi hyvä.
Työkkörien tätien palkkaus pitäisi päivittää nykyhaasteisiin eli Euroopan korkeimman työttömyyden aitoon selättämispyrkimykseen. Mitä enemmän täti saa työttömiä tolkullisiin töihin, joista maksetaan oikeaa palkkaa, sitä lihavampi on tätinkin oma palkkapussi. Ja päinvastoin, tietenkin. Nykysysteemi on läpimätä, räätälöity laiskoille virkaköpeille ja jakkukalkkunoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jo muistaakseni 2000-luvun taitteessa työkkäritäti sanoi suoraan ettei heidän kautta mitään töitä saa ja parhaiten löytää kun hakee itse sotkeentumatta koko työkkäriin.
Kun työkkärin kautta ei saa töitä niin eikö se ole silloin ihan turha koko työkkäri?
Totesin tuon jo 1990-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että nuolet pillua ja olet siinä tosi hyvä.
Sitten kirjaa ylös että olet seksityöläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se, jäänyt kyllä mieleen tuo. Että mitäpä he sitten siellä toimittavat kun ei kerran omastakaan mielestään mitään töitä ole tarjoamassa oikeasti. Pelkkä karenssikyykytyslaitos jonka tehtävä on pitää työttömät kurjana.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa saada sinut kiinni yrittämisestä, vapaaehtoistyöstä, harrastuksesta josta saat palkkaa jne. Pidät suusi kiinni muusta ja sanot etsiväsi töitä, muokkaavasi CV tä tai hakemusta.
Tämä voidaan tulkita ammattimaiseksi CV-kehittäjäksi, joka viittaa jonkinlaiseen yrittäjyyteen? Huono juttu, olet juuri siirtynyt täyspäiväiseksi yrittäjäksi!
Vierailija kirjoitti:
Nykyään jos sanois noin niin karenssia pukkaisi kun ethän sä Mallorcalla ollessasi olisi työmarkkinoiden käytettävissä 😂 eli suu suppuun vaan, korkeintaan voi vähän lenkillä ja kirjastossa käydä. Mut ei sitäkään liian usein🤫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselevä siksi että saisivat tekosyyn katkaista työttömyyskorvaus. Tai mikä piip yleistuki se nykyään onkaan.
Niillä on varmaan kahvihuoneen seinällä sellainen tilasto että kuka on kuukauden aikana antanut eniten karensseja. Eniten saanut voittaa jonkun hienon palkinnon
Jotain kivaa pitää heilläkin olla elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes antaisit heille numerosi? Virhe numero 1.
Jos ei anna numeroa, niin pakottavat käymään siellä ja sitten kysyvät tyhmiä. Puhelimessa kysyvät aika vähän ja viidessä minuutissa moiccu.
Jos tykkään leipoa, niin ei todellakaan tarkoita, että haluaisin työkseni tehdä sitä.
Sillä tavalla minä sain joskus työtä. Eli miettimällä, mitä tykkään ja viitsin tehdä ja sitten mietin, kuka semmoisesta myös maksaisi jotain. Sinäkin voisit harkita jonnekin leipomoon tai kahvilaan menemistä, jos kerran tykkäät leipomisesta. Sitä se työvoimaneuvojakin varmasti ajaa takaa, kun kyselee, mitä vapaa-aikoina teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkatonta vapaaehtoistyötä ei saisi tehdä? Ehkä ei esim. omanalan duunia, mutta jotain muuta?
Siksi koska ne tulkitsee ettet ole silloin työmarkkinoiden käytettävissä jos olet kiireinen vapaaehtoistyössä. Ne on vähä yksinkertasia tätejä siellä työkkärissä eivätkä ymmärrä, että vapaaehtoishommat loppuu jos sattuu töitä saamaan 😄