Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellän muulla luomiahdistusta?

Vierailija
19.05.2026 |

Eli pakonomainen tarve tarkkailla luomia ja että muuttuuko ne? 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat luomet ei ahdista. Puolisolta on amputoitu pikkurilli ihomuutoksen takia, oli hyvälaatuinen kasvain. 

Hänelle  on talven aikana ilmestynyt epämääräisen muotoisia luomia  selkään ja käsivarsiin. Näytti niitä terveydenhoitajalle. ja neuvoi ostamaan ihottumasalvaa käsivarteen ilmestyneen rupimuodostumaan!

Ahdistaa

Vierailija
22/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot luomet ovat rumia, ne kannattaa leikkauttaa pois. Ja selän tarkistus kannattaa delegoida ystävälle tai asuinkumppanille. Muuten ei kannata turhia skitsoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomiahdistus aiheutuu lähinnä siitä, että nuo kokoajan lisääntyvät rasvaluomet kutittavat, vaikka kuinka niitä rasvataan perusvoiteella. Olen yrittänyt kehitellä omia selän rasvaussysteemejä käytettäviksi silloin, kun kotona asuva rasvaaja on muualla. Viimeksi olen ruopannut kynsilläni rikki rasvaluomia alaselästä. Olisiko vetyperoksidista apua tai teatreeöljystä? Noiden kaikkien poistaminen veisi aikaa varmaan 6 tuntia.

Jos kestät pienet kihelmoinnit niin suosittelen apteekeissa myytävää syyläkynää. Olen itse hävittänyt sillä muutamat luomet. Arpi jää, ,mutta se on kauniimpi ja harmittomampi kuin luomi. 

Vierailija
24/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minulla on ollut lapsesta asti kaavoissa kolme luomea, eivät ole kohollaan. Pidän niistä. Olen nainen. 

Vierailija
25/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, että melanooma vain yleistyy koko ajan. 

Vierailija
26/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus kyllä, rahaa mennä lääkäriin ei.

Luomien poisto ei voi niin paljon maksaa etteikö siihen olisi varaa. 

Vierailija
27/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miettikää taas tulevana kesänä kuinka paljon kannattaa hillua auringossa ilman aurinkosuojaa... myöhemmällä iällä on seuraukset sitten vastassa. 

Vierailija
28/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain oikeasti tietoa mikä generoi luomet? Tuleeko niitä määrä x kaikesta huolimatta vai voiko niitä itse välttää?

Vierailija
29/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin pari luomea naamassa kuin poistosta tullut arpi. 

Vierailija
30/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia et päälle 30v tulee vain uusia luomia? Mulla kankkusiinkin tuli pari. ärsyttää kun niitä koko ajan tulee lisää? En ota aurinkoa

Vierailija
31/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä on tarkkailla ja ellei ole läheistä tarkistamassa esim. selän luomia,  on syytä käydä vuosittain asiaan perehtyneen lääkärin syynissä.   Omassa suvussani on kaksi sairastunut melanoomaan ja samoin yksi ystäväni. 

Tuo tarkkaileminen on haastavaa, sillä syöpäluomi voi näyttää aivan "tavalliselta" luomelta, joten lääkärissä saa tosiaan laukata tiuhaan tahtiin, itselleni kävi niin ja nyt pelkään kaikkia ihollani olevia luomia, eli kun eivät näytä epäilyttäviltä ja kuitenkin sitä ovat, kävin leikkauksessa, mutta erittäin haastavaa perehtyä niihin itse ja tämänkin luomen löysi ihotautilääkäri, juttelin juurikin siitä, että miten ihmeessä näitä pystyy itse tarkkailemaan koska kaikki vaaralliset luomet eivät muuta muotoaan.

Vierailija
32/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain oikeasti tietoa mikä generoi luomet? Tuleeko niitä määrä x kaikesta huolimatta vai voiko niitä itse välttää?

Osittain geneettistä, mutta esim. kaulaan tulevat varsiluomet liittyvät insuliiniresistenssiin.

Vierailija
33/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pieni arpi kuin iso ruskea mollukka.

Vierailija
34/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain geneettistä, mutta esim. kaulaan tulevat varsiluomet liittyvät insuliiniresistenssiin.

Hyvä tietää. Uskon myös että joku vaikutus on elintavoilla. 

Vierailija
35/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jos on joku luomi mistä en pidä niin zappaan sen plasma kynällä pois.

Vierailija
36/36 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pieni arpi kuin iso ruskea mollukka.

Minustakin isommat luomet, kohoilevat ja varsinkin karvaiset (yöks) ovat inhottavia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi