Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikääntyneet (noin kuusikymppiset), onhan teillä kai talous hyvässä kunnossa?

Vierailija
19.05.2026 |

Tutkimuksissa on moneen kertaan todettu, että me yli viisvitoset ja selvästi siitä ylikin olevat ollaan maan vaurain kansanosa. Myös suuri ellei suurinkin osa niistä kuuluisista yli sadan miljardin pankkitalletuksista on tämän kansanosan hallussa.

Toivottavasti teillä muillakin tähän ikäryhmään kuuluvilla on oma taloutenne kunnossa ja voitte huolettomin mielin siltä osin odottaa vanhuuseläkkeelle pääsyä? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole velkaa ja säästän palkasta eläkettä varten kun ei tiedä mitä se tulee olemaan. Toistaiseksi on rahat riittänyt ruokaan ja matkusteluun ja lapsia ollaan autettu rahallisesti. Kyllä ihan huolettomalla olen nyt enkä stressaa tulevaa. 

Vierailija
2/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo joo on talous plussan puolella. Toinen puoliska onkin eläkkeellä ja minä n. 5 vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun äidllä ei ainakaan ole. Se lainailee multa rahaa. se oli 20 vuotta työtön.. kotiäitinä. sanoin sille että voisi kenota, että voittaa rahaa!

Vierailija
4/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mutta mistä sinulle, ap, saadaan?

Vierailija
5/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tiedä onko aloitus kettuilua vai mitä?

Vierailija
6/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään hyvin. Olen monisairas ja työtön. Ei ole mitään omaisuutta. 30 vuoden työstä eläkertymä on 1050e. 

Vierailija
7/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan noin vanha vielä, mutta oma talo on maksettu ja sijoitusasunto maksaa itseään vuokratuloilla.

Kovin isoja tuloja en onneksi tarvitse, sillä tykkään eniten aika halvoista asioista, kuten lenkkeilystä ja lukemisesta ja puutarhaviljelystä. Esimerkiksi matkustamista tai ravintoloita tai shoppailua en enää kaipaa ollenkaan.

Vierailija
8/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään.

Vierailija
9/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kettuiluahan se.

Vierailija
10/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut 30 vuotta asuntolainaa asuntoa vaihtaen aina perhetilanteen mukaan. Nyt kun tarve enää vähän pienemmälle asunnolle, olen velaton ja viimeisestä kaupasta jäi 50.000e yli. Säästöjäkin on ja 100.000e olen perintöä saanut. Toiset samanverran vielä tulossa. Pärjäisin vaikka työt loppuisi tänään 

N55

Vierailija
11/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kunnossa, jos ei ihan pilallakaan.

Iso rahanreikä on nykyisen asunnon korkea vuokra, josta ei kuulemma voi luopua. Puoliso haluaa elää lähellä yli 9-kymppistä vanhempaansa, ihan jopa tämän kuolemaan asti?!

En ole tyytyväinen tilanteeseen, mutta minkä teet?

Vierailija
12/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko minä, että minulla ei olisi? En sanonut.

Ap

Vierailija
13/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin mukaan hyvällä tolalla. Nyky-yhteiskunnassa ei kuitenkaan voi olla täysin huoleton.

Vierailija
14/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika: Ei ollut. Kunhan nyt halusin vain keskustelua otsikon aiheesta. Tottakai tiedän, ettei kaikilla ole taloudellisesti hyvä tilanne, mutta oletan, että suurimmalla osalla kyllä on.

Ap

Vierailija
15/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko minä, että minulla ei olisi? En sanonut.

Ap

Osaan lukea rivien välistä. Sinä haluat asettua edes jollain tavalla muiden ylläpuolelle. Surullista.

Vierailija
16/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kunnossa. Maksettuna Hki:ssä kivitalo ja muutamia sijoitusasuntoja, joihin lainaa, mutta vuokratuotoilla lainan saa hyvin maksettua. Eläke tulee olemaan pieni ja sen vuoksi sijoituksia tehtynä.

Vierailija
17/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika: Ei ollut. Kunhan nyt halusin vain keskustelua otsikon aiheesta. Tottakai tiedän, ettei kaikilla ole taloudellisesti hyvä tilanne, mutta oletan, että suurimmalla osalla kyllä on.

Ap

No mutta hyvänen aika, mitä ihmeen keskustelua. Haluatko antaa ohjeita, vai mistä on kyysmys?

Vierailija
18/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan noin vanha vielä, mutta oma talo on maksettu ja sijoitusasunto maksaa itseään vuokratuloilla.

Kovin isoja tuloja en onneksi tarvitse, sillä tykkään eniten aika halvoista asioista, kuten lenkkeilystä ja lukemisesta ja puutarhaviljelystä. Esimerkiksi matkustamista tai ravintoloita tai shoppailua en enää kaipaa ollenkaan.

Kuulostaa oikeinkin tutulta: itselläni on hyvin samantapainen tilanne.

Ap

Vierailija
19/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt halparuokiin. Kassillinen n. 15 eur. En meinannut jaksaa kantaa kotiin, vaikka käsivoimat kunnossa.

Vierailija
20/27 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kunnossa, jos ei ihan pilallakaan.

Iso rahanreikä on nykyisen asunnon korkea vuokra, josta ei kuulemma voi luopua. Puoliso haluaa elää lähellä yli 9-kymppistä vanhempaansa, ihan jopa tämän kuolemaan asti?!

En ole tyytyväinen tilanteeseen, mutta minkä teet?

Elämä usein tuo hieman yllättäen tulevia "pattitilanteita". Mutta ei ne välttämättä aina iäisyyksiä kestä, joten teilläkin voi vielä muutos tuossa onnistua lähiaikoina. Itsellä myös ollut tilanne, että olen joutunut omaisteni takia tekemään kalliihkoja taloudellisia järjestelyjä.

Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme