Palaisitko 10 vuotta taaksenpäin jos olisi mahdollisuus?
Miten olisi? Eli juuri siihen tilanteeseen jossa olit 10 vuotta sitten
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
En. Nyt lapset jo isoja ja omillaan ja elämä on paljon rauhallisempaa kuin silloin.
Ihan samoin mulla. Nyt on just hyvä!
Hyi en! Oli varmaan aikuisikäni huonoin vuosi. Toisaalta jos palaisin näillä tiedoilla niin lähtisin vaihtamaan alaa heti tuolloin, ettei olisi tarvinnut olla pitkäaikaistyötön.
En varmasti. Odotin selkäleikkausta.
En. Olen käyttänyt ihan kohtuullisen viisaasti kuluneet kymmenen vuotta. Tapahtumia sinä aikana on elämässäni ollut vähän, ja sekin on ihan ok.
Sitä paitsi minulle tulee hyvä olo kun ajattelen sitä tosiasiaa että portit menneisyyteen ovat ainaisesti ja lopullisesti lukitut.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti siirtyisin, 10v sitten bitcoin maksoi 447e/kpl. ja NVidia osake 0,62e.
Minulle tuli aivan sama asia mieleen. Jos voisin palata niin ottaisin 100 000€ lainaa ja ostaisin NVIDIA:aa ja Teslaa. Nyt ei olisi huolta huomisesta.
No ei kyllä ole nytkään, salkku 600 000€ arvoinen eikä velkaa.
Kyllä se minulle rittää.
Mutta 10 v sitten maksoin asuntovelan pois ja siitä lähtien koottu velattomana tuota osakesalkkua.
En, koska viimeiset kymmenen vuotta ovat menneet enimmäkseen ihan hyvin. Sitä ennen edelliset kymmenen vuotta eivät taas menneet kovin hyvin, ja silloin voisikin palata tekemään asiat paremmin. Mutta turha moista on lopulta miettiä. Voi vain vaikuttaa nykyiseen ja tulevaan.
Joo, mun koira olisi silloin viel hengissä. Ja jättäisin silloisen avomieheni jo heti silloin enkä vitkuttelisi.
En. 2016 ja sen lähivuodet oli aika ankeaa aikaa.
Ei se 10 vuotta tilannetta muuttaisi. 25 vuotta ja tällä samalla ymmärryksellä niin sitten tulisi kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Olisin silloin kymmenen vuotta nuorempi.
En ymmärrä teitä nuoruuden perään haikailijoita sitten yhtään.
Kyllähän nuorena on parasta ja vaikka olisi kamalaa, niin silti siinä on oma tunnelmansa ja ikätoverit paljon sosiaalisempia ja kaikkee menoa enemmän.
Jengi tylsääntyy aika pahasti jo tuossa 30+. Ja nuoruus voisi olla pidempikin, niin jäisi enemmän aikaa etsiä omat porukat, paikat jne. Nuoruus on niin lyhyt, että on paljon tuurista kiinni mitä siinä ehtii löytämään.
Sit jos jää sinne jumiin, niin on sekin surkeaa.
Ei minun nuoruudessani ollut mitään tunnelmaa. Ei ollut ainuttakaan kaveria, eikä mitään menoja.
Heti! Ihan niin nopeasti kuin vain ikinä mahdollista. Juuri silloin tein elämäni toistaiseksi ainoat suuret virheet. Tietääkseni.
Jos voisi tehdä asioita eri tavalla kuin silloin palaisin, jos pitäis käydä samat asiat uudelleen läpi (huono suhde) en palaisi.
Vain jos saisin käyttää hyväkseni tietoani tulevasta ja manipuloida tulevia asioita mieleni mukaan omaksi edukseni. Käytännössä tämä tarkoittaa mm. sitä että veisin menneeseen mukanani mm. Loton voittavia rivejä. Näillä voitoilla hankkisin sen jälkeen mm. NVidian ja näiden muiden tekoälyyn panostaneiden firmojen osakkeita ja rikastuisin lisää. Aivan sama vaikka siitä syntyisikin jokin aikaparadoksi. Minullakin on oikeus pärjätä.
Jos tätä ei sallita, sitten ei käy, koska 10 vuotta sitten elämäni oli hyvin vaikeaa mm. sairastuneen perheenjäsenen ja toisten vaikeasti käyttäytyneiden sukulaisteni takia. Kokemus jota en ota uusiksi ilman kunnon hyvitystä.
Palaisin, kuin rantaan vyöryvä meri, yhä uudelleen.
En ikinä. Kauhea elämänvaihe oli silloin.