Työtön, täytätkö työnhakuvelvoitteen heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Seuraava työnhakuvelvoitejaksoni alkaa huomenna 25. toukokuuta ja minun tulee hakea 4 työpaikkaa. Aloitan vakinaisessa virassa 1. kesäkuuta, mutta aion laittaa varmuuden vuoksi vielä 4 hakemusta huomenna täyttääkseni työnhakuvelvoitteen.
TE-toimiston virkailijalla on tasainen luonne eli hän on aina äkäinen. Hän taatusti karjuu ja rähisee puhelimessa, jos jätän viimeisen työttömyysviikon työnhakuvelvoitteen täyttämättä, joten täytyy paiskata vielä 4 työhakemusta, vaikka hävettääkin kiusata työnantajia turhilla hakemuksilla.
Jos te-virkailija räyhää puhelimessa, olet luultavasti itse syypää tähän. He eivät rähise, jos olet tehnyt sovitut asiat ajallaan.
Olet virallisesti työtön toukokuun loppuun saakka, joten siihen saakka täytyy laatia työhakemuksia, jotta välttyy te-virkailijan hyökkäyksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava työnhakuvelvoitejaksoni alkaa huomenna 25. toukokuuta ja minun tulee hakea 4 työpaikkaa. Aloitan vakinaisessa virassa 1. kesäkuuta, mutta aion laittaa varmuuden vuoksi vielä 4 hakemusta huomenna täyttääkseni työnhakuvelvoitteen.
TE-toimiston virkailijalla on tasainen luonne eli hän on aina äkäinen. Hän taatusti karjuu ja rähisee puhelimessa, jos jätän viimeisen työttömyysviikon työnhakuvelvoitteen täyttämättä, joten täytyy paiskata vielä 4 työhakemusta, vaikka hävettääkin kiusata työnantajia turhilla hakemuksilla.
Neljä hakemusta viimeisen työttömyysviikon aikana on pieni paha siihen verrattuna, että saisi huudot te-toimistosta ja joutuisi täyttelemään selvityspyyntöjä kesä- ja heinäkuussa, vaikka on jo työllistynyt. Selvityspyynnöt ovat tosi työläitä.
Viimetinkaahan tuo aina jää. Kuutamokeikkaa pukkaa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimaviranomisilla taitaa olla kiire kun ei ole ollut enää työllistymissuunnitelma voimassa 4 kuukauteen ja mitään ei ole kuulunut. Tosin minun työllistymisen kannalta aivan sama tulos haenko yhtä (1) vai en yhtään (0) paikkaa, velvoite oli 1 hakemus /kk.
Minkä ikäinen olet? Minusta ei oltu kiinnostuneita enää sen jälkeen kun täytin 60v. Tuossa vaiheessa työllistymissuunnitelma oli umpeutunut jo vuotta aiemmin. Löysin sitten 8kk pätkän joka loppuu elokuussa. Mielenkiinnolla odotan mikä on sitten tilanne.
Aivan saman huomasin kun täytin 60, sen jälkeen ei mitään kiinnostusta enää työnantajilla. Minulla myös hakuvelvoite 1 paikka/kk, syynä alentunut työpaikkojen määrä työssäkäyntialueella. Ap:lle vastauksena, että teen hakemuksen sitten kun tulee sopiva työpaikka, eikä niitä aina ole heti kauden alussa. Tällä hetkellä on todella huonosti avoimia työpaikkoja.
Jotkut siis vaan räiskii nämä hakemukset ihan vaan johonkin vähän sinnepäin ekana mahdollisena päivänä, jotta saavat hakuvelvoitteen täytettyä ja vasta myöhemmin laittavat hakemuksia niihin paikkoihin, joihin oikeasti haluaisivat/pystyisivät menemään. Itse olen monesti lähettänyt ilmoituksen vasta viimeisenä päivänä, kun olen jäänyt odottamaan kaikki mahdolliset työpaikkailmoitukset. Ja sain kanssaihmisiltä haukut siitä, että olen ihan ääliö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttäisin jos ei olisi työpaikka jo tiedossa. Nyt, kun on ja silti pitää hakea ne paikat, tuntuu tosi typerältä niin omasta, kuin turhia hakemuksia vastaanottavien puolesta.
No minä en ole YHDEN YHTÄ "turhaa" hakemusta joutunut tekemään. Joka ikinen kuukausi tein päälle 10 hyvää ja laadukasta hakemusta. Ja aina vain paikkoihin joihin oikeasti haluaisin mennä. Olen jo saanut uuden työn. Nämä "ikityöttömät" ovat juuri niitä jotka väittävät että "töitä ei ole, pitää tehdä turhia hakemuksia". Ei pidä. Töitä kyllä on varmasti tarjolla JOS vain halua työllistyä.
Niin. Kuten kirjoitin, minulla on työ alkamassa, ja silti pitää hakea ne neljä paikkaa, vaikka en niihin ole menossa.
Ihan turhaa työtä kaikille.
Laitat rekryfirmoihin avoimia hakemuksia lomakkeiden kautta, niin voin vakuuttaa, ettei niitä kukaan lue, eikä vaivaa näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimaviranomisilla taitaa olla kiire kun ei ole ollut enää työllistymissuunnitelma voimassa 4 kuukauteen ja mitään ei ole kuulunut. Tosin minun työllistymisen kannalta aivan sama tulos haenko yhtä (1) vai en yhtään (0) paikkaa, velvoite oli 1 hakemus /kk.
Minkä ikäinen olet? Minusta ei oltu kiinnostuneita enää sen jälkeen kun täytin 60v. Tuossa vaiheessa työllistymissuunnitelma oli umpeutunut jo vuotta aiemmin. Löysin sitten 8kk pätkän joka loppuu elokuussa. Mielenkiinnolla odotan mikä on sitten tilanne.
Aivan saman huomasin kun täytin 60, sen jälkeen ei mitään kiinnostusta enää työnantajilla. Minulla myös hakuvelvoite 1 paikka/kk, syynä alentunut työpaikkojen määrä työssäkäyntialueella. Ap:lle vastauksena, että teen hakemuksen sitten kun tulee sopiva työpaikka, eikä niitä aina ole heti kauden alussa. Tällä hetkellä on todella huonosti avoimia työpaikkoja.
Luksusta, jos vasta 6-kymppisenä olit tuossa tilanteessa. Minulla vaikeutui työnsaanti huomattavasti jo nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
En täytä, koska minulla ei ole sellaista asetettu. Ootte kyllä huonoja puhumaan keillä sellainen on, kusette omiin muroihinne sillä hakemustulvat aiheuttaa sen että kunnon työpaikkoja ei enää ilmoitella julkisesti. Ja te voitte ihan itse vaikuttaa siihen mitä sielä teidän suunnitelmassanne lukee ja millaiset velvoitteet teitä koskee. T. Työtön pro
Vinkit tervetulleita, miten sen saa puhuttua nollaan? Uusimaa kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimaviranomisilla taitaa olla kiire kun ei ole ollut enää työllistymissuunnitelma voimassa 4 kuukauteen ja mitään ei ole kuulunut. Tosin minun työllistymisen kannalta aivan sama tulos haenko yhtä (1) vai en yhtään (0) paikkaa, velvoite oli 1 hakemus /kk.
Minkä ikäinen olet? Minusta ei oltu kiinnostuneita enää sen jälkeen kun täytin 60v. Tuossa vaiheessa työllistymissuunnitelma oli umpeutunut jo vuotta aiemmin. Löysin sitten 8kk pätkän joka loppuu elokuussa. Mielenkiinnolla odotan mikä on sitten tilanne.
Aivan saman huomasin kun täytin 60, sen jälkeen ei mitään kiinnostusta enää työnantajilla. Minulla myös hakuvelvoite 1 paikka/kk, syynä alentunut työpaikkojen määrä työssäkäyntialueella. Ap:lle vastauksena, että teen hakemuksen sitten kun tulee sopiva työpaikka, eikä niitä aina ole heti kauden alussa. Tällä hetkellä on todella huonosti avoimia työpaikkoja.
Luksusta, jos vasta 6-kymppisenä olit tuossa tilanteessa. Minulla vaikeutui työnsaanti huomattavasti jo nelikymppisenä.
Olin nelikymppisenä onneksi vielä töissä, jouduin työttömäksi 58-vuotiaana. T. Edellisen viestin kirjoittaja. Mutta selkeä ero tosiaan oli kun täytti 60. Sen jälkeen ei ole tulut yhden ainoaa haastattelukutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttäisin jos ei olisi työpaikka jo tiedossa. Nyt, kun on ja silti pitää hakea ne paikat, tuntuu tosi typerältä niin omasta, kuin turhia hakemuksia vastaanottavien puolesta.
No minä en ole YHDEN YHTÄ "turhaa" hakemusta joutunut tekemään. Joka ikinen kuukausi tein päälle 10 hyvää ja laadukasta hakemusta. Ja aina vain paikkoihin joihin oikeasti haluaisin mennä. Olen jo saanut uuden työn. Nämä "ikityöttömät" ovat juuri niitä jotka väittävät että "töitä ei ole, pitää tehdä turhia hakemuksia". Ei pidä. Töitä kyllä on varmasti tarjolla JOS vain halua työllistyä.
Niin. Kuten kirjoitin, minulla on työ alkamassa, ja silti pitää hakea ne neljä paikkaa, vaikka en niihin ole menossa.
Ihan turhaa työtä kaikille.
Laitat rekryfirmoihin avoimia hakemuksia lomakkeiden kautta, niin voin vakuuttaa, ettei niitä kukaan lue, eikä vaivaa näe.
Ei niihinkään välttämättä voi laittaa, jos kaikkiin rekryfirmoihin on jo joutunut hakemaan kun ei muutakaan ole ollut. Rekryfirmoja on kuitenkin rajallinen määrä. Minulle ainakin on sanottu, että yksi avoin hakemus per rekryfirma hyväksytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava työnhakuvelvoitejaksoni alkaa huomenna 25. toukokuuta ja minun tulee hakea 4 työpaikkaa. Aloitan vakinaisessa virassa 1. kesäkuuta, mutta aion laittaa varmuuden vuoksi vielä 4 hakemusta huomenna täyttääkseni työnhakuvelvoitteen.
TE-toimiston virkailijalla on tasainen luonne eli hän on aina äkäinen. Hän taatusti karjuu ja rähisee puhelimessa, jos jätän viimeisen työttömyysviikon työnhakuvelvoitteen täyttämättä, joten täytyy paiskata vielä 4 työhakemusta, vaikka hävettääkin kiusata työnantajia turhilla hakemuksilla.
Neljä hakemusta viimeisen työttömyysviikon aikana on pieni paha siihen verrattuna, että saisi huudot te-toimistosta ja joutuisi täyttelemään selvityspyyntöjä kesä- ja heinäkuussa, vaikka on jo työllistynyt. Selvityspyynnöt ovat tosi työläitä.
Hyvänen aika, huutamista ei tarvitse kuunnella. Vaikka olisitkin tehnyt vahingossa jotain väärin, niin kyllä virkailijan kuuluu huomauttaa siitä asiallisesti, eikä saa huutaa. Tee valitus epäasiallisesta käytöksestä.
Täällä oli muinoin tiukka täti Kelassa joka lähetti kaverille viestin: Että haettava postinjakajan paikkaa karenssin uhalla.
No ei siinä mitään mutta kaveri on alaraajahalvaantunut. Soitti sitten sille virkailijalle, että voitko neuvoa miten jaan kerrostalon ylimpiin kerroksiin kun ei ole hissiä ja pyörätuolin kanssa pikkasen vaikea mennä rappuja ylös.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava työnhakuvelvoitejaksoni alkaa huomenna 25. toukokuuta ja minun tulee hakea 4 työpaikkaa. Aloitan vakinaisessa virassa 1. kesäkuuta, mutta aion laittaa varmuuden vuoksi vielä 4 hakemusta huomenna täyttääkseni työnhakuvelvoitteen.
TE-toimiston virkailijalla on tasainen luonne eli hän on aina äkäinen. Hän taatusti karjuu ja rähisee puhelimessa, jos jätän viimeisen työttömyysviikon työnhakuvelvoitteen täyttämättä, joten täytyy paiskata vielä 4 työhakemusta, vaikka hävettääkin kiusata työnantajia turhilla hakemuksilla.
Eihän sun tartte niitä hakemuksia oikeasti lähettää tossa tilanteessa. Ilmoitat vain hakeneesi. Imo, koska olet aloittamassa työt en näe tuossa mitään väärää.
Viimeisenä päivänä tekstarimuistutuksen jälkeen. Arvon neljä jotain rändompaikkaa. Kaikki oman alan kiinnostavat "olen jo käyttänyt". Keikkana teen enivei oman alan hommia.
Heti kun löytyy haettavia työpaikkoja. On kuukausi aikaa etsiä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut siis vaan räiskii nämä hakemukset ihan vaan johonkin vähän sinnepäin ekana mahdollisena päivänä, jotta saavat hakuvelvoitteen täytettyä ja vasta myöhemmin laittavat hakemuksia niihin paikkoihin, joihin oikeasti haluaisivat/pystyisivät menemään. Itse olen monesti lähettänyt ilmoituksen vasta viimeisenä päivänä, kun olen jäänyt odottamaan kaikki mahdolliset työpaikkailmoitukset. Ja sain kanssaihmisiltä haukut siitä, että olen ihan ääliö.
Ap
Mitä se kellekään kuuluu missä vaiheessa hakemuksensa tekee tai raportoi. Pääasia että hoitaa velvoitteensa aikanaan.
Olen kuullut sellaistakin että pitäisi ehdottomasti laittaa kaikki haetut paikat työkkärille tiedoksi. Miksi? Osaavat kuulemma paremmin yksilöidä palveluita. Hmm. Itse kun en ole päässyt vielä todistamaan edes yleisellä tasolla niitä palveluita niin ei oikein kuulosta uskottavalta. Pelkkä pakollinen eli yhteydenotto joskus ja jouluna. Se tuli selväksi että mitään ei saa tehdä, opiskelua ei tulla hyväksymään jne. Työllistymissuunnitelma sai vanheta eikä ketään kiinnosta. Otin sitten itse yhteyttä, ilmoittelevat aikanaan ja ovat yhteydessä. Tuosta alkaa olla pari vuotta jo 🤔 Ikää mullakin jo on mutta ihmettelen suuresti. Laittasivat sitten eläkkeelle suoraan ilman tätä roikottamista.
Voi, kun tilanteessani olisikin noin yksinkertaista😍