Työtön, täytätkö työnhakuvelvoitteen heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä?
Kommentit (57)
Silloin kun huvittaa aikaikkunan sisällä, 5 minuutissa.
Täytän, koska alueellani kaikilla hakijoilla on nollahakuvelvoite, kun ei ole yhtä ainuttakaan työpaikkaa jota hakea.
ennen oli varkaudessa aina 4 hakemusta per kuukausi. nyt ei tarvitse hakea yhtäkään joten kyllä
Tietysti koska työkkäri ei voi silloin pakottaa töihin siltä kuukaudelta.
Suomen suuri virhe!
Työnhakuvelvollisuus pitäisi velvoittaa jo 3kk ennen työsuhteen päättymistä tai heti kun tietää, että työsuhde päättyy. Sitten vaan 30 työhönosoitusta käteen, jotta tulee selväksi, ettei mitään ansiosidonnaista lomailua ole tiedossa vaan työstä työhön.
Vierailija kirjoitti:
Suomen suuri virhe!
Työnhakuvelvollisuus pitäisi velvoittaa jo 3kk ennen työsuhteen päättymistä tai heti kun tietää, että työsuhde päättyy. Sitten vaan 30 työhönosoitusta käteen, jotta tulee selväksi, ettei mitään ansiosidonnaista lomailua ole tiedossa vaan työstä työhön.
Mitä ihmeen "työhönosoitusta"? Emme ole Neuvostoliitossa jossa töitä "osoitetaan", vaan riippuu täysin firmojen palkkaushalukkuudesta otetaanko sinne ketään edes haastatteluun vai ei. Jos firmalle ei ole työvoimalle tarvetta, silkkaa kiusantekoa se on pommittaa heitä 10 000 ihmisen toimesta työhakemuksilla.
Ap kikkailee työnantajana päivämäärillä. Utelee milloin työnhakija hakee töitä, hakujan ensimmäisenä päivänä, viimeisenä päivänä, hakuajan lopussa, hakuajan alussa, tukien maksatuspäivänä vai milloin. AP on siis itse se KIKKAILIJA.
Näinhän se yleensä menee, että se, joka on itse kikkailija niin syyttää toisia kikkailusta.
Mä täyttäisin sen jo ennen ekaa työttömyyspäivää leikiten, koska mahdollisuudet saada uusi työ ovat parhaimmillaan jo ennen työttömyyttä ja siinä moni tekee ison virheen, kun ajattelee työttömyyden alkua ansaittuna lomana.
Teen ilmoitukset aina viimeisenä mahdollisena päivänä. Uusi työkkärin tätini on alkanut lähettää muistutuksia jo ennen eräpäivää: et ole raportoinut blaablaablaa. Mitä v*****a?
No en todellakaan. Haen neljän viikon aikana neljää paikkaa, kun sopivat tulevat kohdalle. Joskus kehitän jakson viimeisenä päivänä jonkun hakemuksen johonkin, jos mitään järjellistä ei ole sitä ennen tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen suuri virhe!
Työnhakuvelvollisuus pitäisi velvoittaa jo 3kk ennen työsuhteen päättymistä tai heti kun tietää, että työsuhde päättyy. Sitten vaan 30 työhönosoitusta käteen, jotta tulee selväksi, ettei mitään ansiosidonnaista lomailua ole tiedossa vaan työstä työhön.
Mitä ihmeen "työhönosoitusta"? Emme ole Neuvostoliitossa jossa töitä "osoitetaan", vaan riippuu täysin firmojen palkkaushalukkuudesta otetaanko sinne ketään edes haastatteluun vai ei. Jos firmalle ei ole työvoimalle tarvetta, silkkaa kiusantekoa se on pommittaa heitä 10 000 ihmisen toimesta työhakemuksilla.
Kyllä vain, ap elää itse vielä sitä aikaa kun työntekijät LAITETAAN ja kikkaillaan töihin ilman omaa tahtoa.
Työvoimaviranomisilla taitaa olla kiire kun ei ole ollut enää työllistymissuunnitelma voimassa 4 kuukauteen ja mitään ei ole kuulunut. Tosin minun työllistymisen kannalta aivan sama tulos haenko yhtä (1) vai en yhtään (0) paikkaa, velvoite oli 1 hakemus /kk.
Vierailija kirjoitti:
Ap kikkailee työnantajana päivämäärillä. Utelee milloin työnhakija hakee töitä, hakujan ensimmäisenä päivänä, viimeisenä päivänä, hakuajan lopussa, hakuajan alussa, tukien maksatuspäivänä vai milloin. AP on siis itse se KIKKAILIJA.
Näinhän se yleensä menee, että se, joka on itse kikkailija niin syyttää toisia kikkailusta.
No nyt on kyllä harhaista settiä. En ole työnantaja vaan itsekin työtön.
Ap
Yleensä viimeisenä päivänä. Neljääpaikkaa piää hakea, usein tulee haettua aika montaa.
Ikää vain sen verran ettei kukaan palkkaa joten sama se haenko töitä vaiko en.
Vierailija kirjoitti:
Työvoimaviranomisilla taitaa olla kiire kun ei ole ollut enää työllistymissuunnitelma voimassa 4 kuukauteen ja mitään ei ole kuulunut. Tosin minun työllistymisen kannalta aivan sama tulos haenko yhtä (1) vai en yhtään (0) paikkaa, velvoite oli 1 hakemus /kk.
Minkä ikäinen olet? Minusta ei oltu kiinnostuneita enää sen jälkeen kun täytin 60v. Tuossa vaiheessa työllistymissuunnitelma oli umpeutunut jo vuotta aiemmin. Löysin sitten 8kk pätkän joka loppuu elokuussa. Mielenkiinnolla odotan mikä on sitten tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen suuri virhe!
Työnhakuvelvollisuus pitäisi velvoittaa jo 3kk ennen työsuhteen päättymistä tai heti kun tietää, että työsuhde päättyy. Sitten vaan 30 työhönosoitusta käteen, jotta tulee selväksi, ettei mitään ansiosidonnaista lomailua ole tiedossa vaan työstä työhön.
Mitä ihmeen "työhönosoitusta"? Emme ole Neuvostoliitossa jossa töitä "osoitetaan", vaan riippuu täysin firmojen palkkaushalukkuudesta otetaanko sinne ketään edes haastatteluun vai ei. Jos firmalle ei ole työvoimalle tarvetta, silkkaa kiusantekoa se on pommittaa heitä 10 000 ihmisen toimesta työhakemuksilla.
Kyllä vain, ap elää itse vielä sitä aikaa kun työntekijät LAITETAAN ja kikkaillaan töihin ilman omaa tahtoa.
Kun työttömillä rakennutettiin moottoriteitä aikoinaan, laskettiin että se olisi tullut halvemmaksi teettää yksityisellä urakoitsijalla. Valtava määrä juoppoja ja syrjäytyneitä siis laitettiin rakentamaan teitä. Kilometritehdas oli homman nimi.
Työvoimaneuvoja on kehottanut tekemään niin. Mutta aikaa hakea on kuitenkin kuukausi. Itse teen miten milloinkin. Riippuu mitä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen suuri virhe!
Työnhakuvelvollisuus pitäisi velvoittaa jo 3kk ennen työsuhteen päättymistä tai heti kun tietää, että työsuhde päättyy. Sitten vaan 30 työhönosoitusta käteen, jotta tulee selväksi, ettei mitään ansiosidonnaista lomailua ole tiedossa vaan työstä työhön.
Mitä ihmeen "työhönosoitusta"? Emme ole Neuvostoliitossa jossa töitä "osoitetaan", vaan riippuu täysin firmojen palkkaushalukkuudesta otetaanko sinne ketään edes haastatteluun vai ei. Jos firmalle ei ole työvoimalle tarvetta, silkkaa kiusantekoa se on pommittaa heitä 10 000 ihmisen toimesta työhakemuksilla.
Kyllä työkkäri tekee sopimuksia, jossa työpaikkoihin palkataan työttömiä "osoitusten" kautta. Tämmöiset työnanatjat saavat korvausta siitä eli työtön on heille halvempi palkata.
Miten on? Olen kuullut, että moni tekee näin.