Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltasanomat : Työttömyyden syynä ikäihmiset työpaikoilla

Vierailija
19.05.2026 |

On muuten rasistinen otsikko tässä Iltasanomien uutisessa. Itse ainakin loukkaannuin tästä.

TEM: Työttömyyden syynä ikäihmiset työpaikoilla - Ilta-Sanomat

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma eläkeikä on lähes 66 vuotta eli vielä 12 vuotta on oltava eläkkeellä. Oma äitini jäi täydelle eläkkeelle 60-vuotiaana, työpaikallani jäätiin vielä muutama vuosi sitten 63-vuotiaana eläkkeelle. Onhan se selvää, että työpaikkoja tulee auki paljon vähemmän, kun eläkeikää nostetaan. Itse olisin mielelläni jäänyt 63-vuotiaana eläkkeelle ja antanut nuoremmalle tilaa, mutta kun ei niin ei.

Vierailija
62/106 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät ikäihmiset hakekaa ajoissa esim työura eläke jos työ vuosia 40 yli.Teillä on oikeus siihen Ootte työnne tehneet.Tehkööt nuoret heillä elämä edessä..

ja miltä taholta tämä eläke on haettavissa? haen nimittäin saman tien kun on 40 vuotta juuri työuraa takana. mielelläni luovuttaisin paikkani nuoremmille, mutta eläkeikään on vielä lähes kymmenen vuotta aikaa. nim.merk 16-vuotiaana töihin, koulut käyty kokopäiväisen työn ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma eläkeikä on lähes 66 vuotta eli vielä 12 vuotta on oltava eläkkeellä. Oma äitini jäi täydelle eläkkeelle 60-vuotiaana, työpaikallani jäätiin vielä muutama vuosi sitten 63-vuotiaana eläkkeelle. Onhan se selvää, että työpaikkoja tulee auki paljon vähemmän, kun eläkeikää nostetaan. Itse olisin mielelläni jäänyt 63-vuotiaana eläkkeelle ja antanut nuoremmalle tilaa, mutta kun ei niin ei.

Siis 12 vuotta oltava töissä...

Vierailija
64/106 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ketju taas täynnä vasureiden "buumer"/vanhusvihaa, ta-daa. Nauttikaa.

Kokkarelehdet tätä paskaa suoltavat. Niin röyhkeistä eläkeläisistä kuin kelatukia väärinkäyttävistä laiskoista työttömistä tai ahneista sairaanhoitajista.

Mutku sannukka "menkää boomerit töihin" ja vei eläkeputken. 

Vierailija
65/106 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin tehdä töitä niin pitkään kun mahdollista. Koko työura on ollut vaikeaa eikä eläkettä ole ehtinyt kertyä että sillan alle joutuisin jos en tekisi töitä eläkkeellä

Vierailija
66/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Iltasanomien toimittaja Elina Ranta jatkaa tänäänkin ikä propagandaansa:Ikääntyneet rumentavat työttömyyslukuja – Heikki, 80: ”Ei ole huono omatunto” 

Sitten hauskasti kun linkittää osoitteen tänne niin linkin osoite antaa otsikoksi:

Ikääntyneiden ei pidä kantaa huonoa omaatuntoa työnteosta - Ilta-Sanomat  

Kyllä ne osaa.

Vähä vaikuttaa että Iltasanomat on ottanut nyt linjakseen tämän ikäsyrjinnän. Iän uutisoinnin, Ai pitäisi vielä olla huono omatunto? Vielä syyllistetään?

Vierailija
67/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo totta! Kun olin nuori, 57-vuotias työkaveri pääsi eläkeputkeen, ja näin vapautui suurelta ikäluokalta töitä nuoremmille. Nyt kun niitä töitä on vähän, meitä 57-vuotiaita ei päästetä vielä moneen vuoteen pois (eläkkeelle).

Vierailija
68/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisillä Suomen ikälopuilla on joku ihme teräsmies-syndrooma. Ei myönnetä, ettei aikansa elä eet fossiilit enää jaksa. Uskon, ettei tulevaisuuden ikälopuilla enää ole.

Vierailija
69/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin tehdä töitä niin pitkään kun mahdollista. Koko työura on ollut vaikeaa eikä eläkettä ole ehtinyt kertyä että sillan alle joutuisin jos en tekisi töitä eläkkeellä

Minä olen maatalon lapsena tehnyt töitä 8-vuotiaasta asti. Olen aina tehnyt töitä. Tänä vuonna tulee täyteen 50 vuotta töitä. Kiva kun sitä eläkettä alkoi kertymään vasta tosi myöhään. Jossain paremmassa maassa pääsisin jo eläkkeelle.

Vierailija
70/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työuria on pidennettävä.

No tämä! Mikä tässä nyt on oikein, kun pitää olla seitsenkymppiseksi töissä ja samalla  jäädä viisikymppisenä pois viemästä nuoremmilta työpaikkoja?

Vierailija
71/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisillä Suomen ikälopuilla on joku ihme teräsmies-syndrooma. Ei myönnetä, ettei aikansa elä eet fossiilit enää jaksa. Uskon, ettei tulevaisuuden ikälopuilla enää ole.

Mulla ei ole. Syy on p*skoissa päättäjissä.

Vierailija
72/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt jotain vaikuttaa suomalaisten työllisyyteen että kaikkiin töihin tuodaan työntekijät ulkomailta.

Kuinka voi olla näin tekopyhää ja tosiaan eläkeikäiset kuuluu eläkkeelle ja jos ei halua niin älyttömyyden huippu maksaa eläkettä työssä käyvälle.

Vierailija
73/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työuria on pidennettävä.

No tämä! Mikä tässä nyt on oikein, kun pitää olla seitsenkymppiseksi töissä ja samalla  jäädä viisikymppisenä pois viemästä nuoremmilta työpaikkoja?

Joku on varastanut eläkerahojamme, ja tällä huijauksella pyritään peittämään asia TOIVOMALLA MEIDÄN KUOLEVAN ELÄKKEEN SIJAAN? En enää keksi muuta perustetta tälle hulluudelle.

Vierailija
74/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työuria on pidennettävä.

Joku on varastanut eläkerahojamme, ja tällä huijauksella pyritään peittämään asia TOIVOMALLA MEIDÄN KUOLEVAN ELÄKKEEN SIJAAN? En enää keksi muuta perustetta tälle hulluudelle.

Eläkerahat on valtio ja kuntalainojen vakuutena. Siksi on suomi saanut lainaa vaikka konkassa.

Vierailija
75/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole. Syy on p*skoissa päättäjissä.

Vaikka sulla ei ole, monilla muilla silti on.

Vierailija
76/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahne sukupolvi. Narsistinen näyttämisen halu. Epärehellistä nostaa eläkettä ja olla töissä viemässä työpaikka.

Vierailija
77/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo totta! Kun olin nuori, 57-vuotias työkaveri pääsi eläkeputkeen, ja näin vapautui suurelta ikäluokalta töitä nuoremmille. Nyt kun niitä töitä on vähän, meitä 57-vuotiaita ei päästetä vielä moneen vuoteen pois (eläkkeelle).

Ei kai kun työura on täysin kesken. Tässä vasta kerätään eläkettä jos et ole miljonääri.

Vierailija
78/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahne sukupolvi. Narsistinen näyttämisen halu. Epärehellistä nostaa eläkettä ja olla töissä viemässä työpaikka.

Olet sinä sekaisin. Tottakai kannattaa tehdä töitä vanhana jos pystyy. Tiedän työni kautta mitkä tulot eläkeläisillä on että nämä työt on tarpeen ja ei ole mikään laki paitsi näiden kakatoiden mielestä että eläkeläisten pitäisi elää kurjaa elämää.

Vierailija
79/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle lähtevän tilalle ei nykyään enää palkata ketään.

Vierailija
80/106 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kakara syndrooma on nykyisin sen sijaan. Tämä ikäpolvi mitä nämä nuoret edustaa on sellainen itsekäs vapaakasvatus ikäpolvi joka nyt hyökkää vanhempien työkykyisten kimppuun ja vaatii jollain oikeudella että heidän kuuluu saada nämä työt muilta ilman oikeutusta.  Nämä eivät ymmärrä että heidän tulee ansaita työpaikkansa ja kehittyä työelämässä kasvaa urallaaan ja hakea uusia mahdollisuuksia. Kuten vanhemmat ovat tehneet. Nyt haluavat ja Iltasanomat peesaa tätä  ns. oikeutusta  helppoon elämään.