Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahattomasti sinkku: Onko törkeää, jos kysytään puolisosta?

Vierailija
19.05.2026 |

Tapasin eilen pitkästä aikaa vanhan kollegani,  ja jutustelun lomassa menin kysymään onko hänellä puolisoa. Sen tiesinkin, että lapsia ei voi saada, mutta yllätyin hänen voimakkaasta reaktiostaan kun kysyin parisuhteesta.  Näin jälkikäteen häpeän kysymystäni, kun huomasin, että se oli kollegalle todella arka paikka.

Onko yleensä näin? Onko teistä inhottavaa / surullista / ahdistavaa / sopimatonta, jos joku kyselee perhesuhteistasi ja olet tahattomasti perheetön?

Nyt olemme lähdössä loppuviikoksi samalle työmatkalle, mietin, että pyydänkö anteeksi, vai annanko asian olla ja koetan jutella muita juttuja?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä vähän luuserifiilis on, kun kadulla näkyy kävelevän vaikka minkälaista örkkiä käsi kädessä jonkun kanssa. Salaa toivon, ettei kukaan koskaan kysy parisuhdestatustani, mutta en nyt sentään pelihousujani sellaisesta kysymyksestä revi.

Vierailija
2/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hieman pahalta tuntuu kun pitää väkisin kertoa mitä kaikkea itseltä puuttuu. Turha kuitenkaan pyytää anteeksi, arvelen että se vain hieroo suolaa haavoihin. Sitten hänen pitäisi taas palata tuohon aihepiiriin ja siihen että hän ei ehkä ole ok sinkkuuden kanssa. Ja pahimmillaan hänen pitäisi ikäänkuin lohduttaa sinua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan nainen kyseessä.

Miehet kysyy aina toisilta miehiltä...." Miten ne sänkyhommelit, ootko saanu pilluu". Siinä vaiheessa selviää yleensä onko vaki, kiertävä vai eunukki.

Vierailija
4/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se suuri häpeä on, ettei yrpä kelpaa kellekään. Ja vielä suurempi häpeä on olla pelkkä yrpä, jolla ei mitään muuta annettavaa toiselle ihmiselle ole.

Vierailija
5/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan mene noin henkilökohtaisia kysymään. Onko sinulla aivoja, ap?

Vaikka trollihan sinä olet, 1/5, ykkönen siitä, että sait minut vastaamaan.

Vierailija
6/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

INCELeitä kun tuntuu kovasti loukkaavan tämä amerikoista saapunut lyhenne (involuntarily celibate) niin voidaanko vaihtaa tilalle kokovartalomulkku? Se varmaan kuvaa tilannetta paremmin ja on ihan kotimaan kieltä.

Vierailija
7/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kysyy aina toisilta miehiltä...." Miten ne sänkyhommelit, ootko saanu pilluu". Siinä vaiheessa selviää yleensä onko vaki, kiertävä vai eunukki.

Ei kyllä mun kokemusten perusteella kysy.

Vierailija
8/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

INCELeitä kun tuntuu kovasti loukkaavan tämä amerikoista saapunut lyhenne (involuntarily celibate) niin voidaanko vaihtaa tilalle kokovartalomulkku? Se varmaan kuvaa tilannetta paremmin ja on ihan kotimaan kieltä.

Kannatan. Persutkin tajuaa mistä on kysymys.

Vierailija
9/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se suuri häpeä on, ettei yrpä kelpaa kellekään. Ja vielä suurempi häpeä on olla pelkkä yrpä, jolla ei mitään muuta annettavaa toiselle ihmiselle ole.

Totta. Mutta valitettavasti noin 25% suomalaismiehistä on jättänyt aivonsa kokonaan käyttämättä niin tilanne on sitten tuo.

Vierailija
10/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynytkin on hyvä sana, mutta viittaa lähinnä sosioekonomiseen syrjäytymiseen. Incel kuvaa täsmälleen, mistä miehen kitinä johtuu. Ja kitinä taas paljastaa, miksi mies on incel: hän on tyhmä, ärsyttävä, aggressiivinen ja joutilas.

Vierailija
11/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tökeröä kysyä. Yleensä sinkkuus ilmenee muutenkin kun ihminen kertoo jotain elämästään ja tekemisistään. Jos on parisuhde niin kyllä se tulee esille.

Vierailija
12/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikanaan sinkkuna, kun mukava työkaveri kyseli multa, että onko mulla miestä, vastasin että ei ole. Seuraavaksi kysyi, onko mulla lapsia, ja sanoin, ettei ole. Keskusteltiin porukassa jotain muuta ja puhe meni lemmikkeihin ja taas kysyttiin, että onko mulla lemmikkejä. Sanoin taas, että tykkään kyllä eläimistä, mutta en omista yhtään, enkä halua. Työkaveri sanoi, "No ei oo sitten niitäkään". Ja naurahti. Hän ei sanonut sitä yhtään pahansuovasti ja en edes oikeastaan ajatellut asiaa sen kummemmin. Olin varmaan niin tottunut, että ihmiset ihmetteli, miksei ole puolisoa/perhettä tms ja olin tottunut uteluihin ja ihmettelyihin.

Jossain vaiheessa tää työkaveri tuli mulle ihan henkilökohtaisesti kahden kesken sitten sanomaan, että "Mä tossa äsken mietin, että miten hirveästi tuli sanottua, enhä mä tarkoittanut sillä, ettei sulla niitä lemmikkejä ole, että sun elämä ois jotenkin huonompaa, kun ei ole miestä, lapsia tai lemmikkejä, päinvastoin! Tuli vaan niin paha mieli, että tuli sanottua 'Ei oo sitten niitäkään', kun se voi kuulostaa sun korville ihan kauhealta! Anteeksi." 

En oikeasti pahoittanut mieltäni, mutta toi kohtaaminen jäi kovasti mieleen ja kiva kun antoi ajattelun aihetta. 

Vierailija
13/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan. Persutkin tajuaa mistä on kysymys.

Ei mullakaan ole mitään kumppania.  Saan tyydytyksen ja orgasmit ihan vaan kun Persut mielessä.

t.tuo edellinen.

Vierailija
14/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kysy, mutta eihän sulla ole yhtään ystävääkään, Pasi.

Vierailija
15/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tökeröä kysyä. Yleensä sinkkuus ilmenee muutenkin kun ihminen kertoo jotain elämästään ja tekemisistään. Jos on parisuhde niin kyllä se tulee esille.

Näin on.  Mieheltä ainakin vaivihkaa selviää kun kysyy "ootko viime aikoina saanut pilluu"

Vierailija
16/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko törkeää, mutta vahvat autistivibat tulee noin omituisesta utelemisesta.

Vierailija
17/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanista kysymiset ovat arkoja aiheita. En ottaisi puheeksi sellaisia asioita. 

Ja se vasta törkeää onkin, jos ihmiselle mitään häneltä itseltään kysymättä sanotaan, että "toivottavasti löydät jonkun" ja "voi voi, kun et vieläkään ole löytänyt sitä uutta" tai jotain muuta vastaavaa. Itselle tämmöisiä on sanottu jokunen kerta. Vaikka en edes halua ketään löytää, vaan olla sinkku. Tekisi mieli lirvaista jo lättyyn. Eräskin on monta kertaa jo "naittanut" minua erilaisten ihmisten kanssa yhteen, vaikka olen suoraan hänelle sanonut, etten edes halua ketään. Mutta ei mene perille: "ota joku maajussi, ota joku rikas..." Mieli tekisi sanoa, että se, ettet sinä saa elettyä ilman munaa, ei tarkoita sitä, etten minäkään saa.

Vierailija
18/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on asiat vähän vinksallaan jos pitää jossain keskustelupalstalla ventovierailta kysellä, onko jokin asia törkeää eli ei. Miksi et kykene itse päättelemään asiaa? 

Vierailija
19/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytynytkin on hyvä sana, mutta viittaa lähinnä sosioekonomiseen syrjäytymiseen. Incel kuvaa täsmälleen, mistä miehen kitinä johtuu. Ja kitinä taas paljastaa, miksi mies on incel: hän on tyhmä, ärsyttävä, aggressiivinen ja joutilas.

Miten voi olla aggressiivinen ja joutilas samaa aikaa?

Vierailija
20/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo reaktio ihan ystävälliseen kysymykseen. Tää on nykyään ihan p....stä, kun ei voi mistään puhua. Aina täytyy varoa, ettei joku ota poroja nokkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi