Sanokaa mitä sanotte mutta se mikä sijaisvanhemmuudessa
on oleellisinta ja tärkeintä on rakkaus. Jos sitä ei pysty tuntemaan lasta kohtaan, täytyy antaa mahdollisuus toiseen kotiin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Tämä vissiin unohtui Auerin lasten sijaisvanhemmilta.
Kun niiltä lapset lähi niin tulot romahti 1200 e. Silloin kun lapset oli heillä saivat 8000e kk. Erikseen vielä lapsilisät ym ym...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Suomessakin adoptoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Kamalin asia sijaisperheenä ovat lasten biologiset vanhemmat. Lapsia kun ei sijoiteta ihan kevein perustein ja ne biologisten vanhempien taistelu "lapsensa puolesta" ovat raakoja ja julmia.
Joskus on niin mutta voi olla toisinkin. Osa vanhemmista ymmärtää syyn miksi lapsi on sijaisperheessä. Joskus on joku tutkimus tehty että parhaiten selviävät lapset joilla biot ovat antaneet luvan kiintyä sijaisvanhempiin ja ovat yhteistyökykyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kamalin asia sijaisperheenä ovat lasten biologiset vanhemmat. Lapsia kun ei sijoiteta ihan kevein perustein ja ne biologisten vanhempien taistelu "lapsensa puolesta" ovat raakoja ja julmia.
Mäkin jouduin lähtemään yhdestä perheestä kun mun pirihuoraäiti häiriköi ja uhkaili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Suomessakin adoptoidaan.
Hyvin harvoin Suomessa kuitenkin annetaan lapsi adoptioon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vissiin unohtui Auerin lasten sijaisvanhemmilta.
Harva joutuu ottamaan kerralla neljä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalin asia sijaisperheenä ovat lasten biologiset vanhemmat. Lapsia kun ei sijoiteta ihan kevein perustein ja ne biologisten vanhempien taistelu "lapsensa puolesta" ovat raakoja ja julmia.
Joskus on niin mutta voi olla toisinkin. Osa vanhemmista ymmärtää syyn miksi lapsi on sijaisperheessä. Joskus on joku tutkimus tehty että parhaiten selviävät lapset joilla biot ovat antaneet luvan kiintyä sijaisvanhempiin ja ovat yhteistyökykyisiä.
Siinä samassa tutkimuksessa kerrottiin, että tällaisia vanhempia on alle 10% ja näissä huostaanoton perusteluissa ei mainita päihteitä tai mielenterveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, eikä rahan kiilto silmissä hamstrata sijaislapsia mahdollisimman paljon.
Iso pettymys on luvassa jos rahan takia alkaa perhehoitajaksi. Ei lapsia onneksi hirmuisen monta voi ollakkaan yhdessä perheessä.
No, jos molemmat vanhemmat tekee sijaisvanhemmuutta työkseen niin 7 lastakin voi olla.
Siinäpä sitä rahaa tahkotaan.
Silloin on kyseessä ammatillinen perhekoti. Tavallisessa sijaiskodissa ei voi olla seitsemää sijoitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Suomessakin adoptoidaan.
Hyvin harvoin Suomessa kuitenkin annetaan lapsi adoptioon.
Vuosittain Suomessa annetaan adoptioon noin 50 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, eikä rahan kiilto silmissä hamstrata sijaislapsia mahdollisimman paljon.
Iso pettymys on luvassa jos rahan takia alkaa perhehoitajaksi. Ei lapsia onneksi hirmuisen monta voi ollakkaan yhdessä perheessä.
No, jos molemmat vanhemmat tekee sijaisvanhemmuutta työkseen niin 7 lastakin voi olla.
Siinäpä sitä rahaa tahkotaan.
Silloin on kyseessä ammatillinen perhekoti. Tavallisessa sijaiskodissa ei voi olla seitsemää sijoitettua.
Ei perhekodissakaan. 6 on maksimi
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Taitaa tulla vielä jotain korvauksia päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Suomessakin adoptoidaan.
Hyvin harvoin Suomessa kuitenkin annetaan lapsi adoptioon.
Vuosittain Suomessa annetaan adoptioon noin 50 lasta.
Kuinka moni näistä on huostaanotettuja?
Minusta olisi outoa, jos ei kiintyisi omassa kodissa vanhemmuutta tarvitsevaan lapseen. Rakkaus on aika voimakas sana tässä yhteydessä. Toki jos lapsella on traumataustaa ja voimakas oireilu, on se aika raskasta. Lapsen syytähän nämä ei kyllä ole, mutta bioperhe voi tehdä paljon hallaa sijaishuollon onnistumiselle ja hyvän suhteen muodostumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Suomessakin adoptoidaan.
Hyvin harvoin Suomessa kuitenkin annetaan lapsi adoptioon.
Vuosittain Suomessa annetaan adoptioon noin 50 lasta.
Hyvin vähän siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Suomessakin adoptoidaan.
Hyvin harvoin Suomessa kuitenkin annetaan lapsi adoptioon.
Vuosittain Suomessa annetaan adoptioon noin 50 lasta.
Kuinka moni näistä on huostaanotettuja?
Vajaa ja reilu kymmenen. Määrät on pieniä, mutta Suomessa on viime vuosina käyty keskustelua siitä, pitäisikö pitkäaikaisesti sijoitettujen lasten adoptioita helpottaa silloin, kun on selvää, ettei paluu biologiseen perheeseen ole enää mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, eikä rahan kiilto silmissä hamstrata sijaislapsia mahdollisimman paljon.
Iso pettymys on luvassa jos rahan takia alkaa perhehoitajaksi. Ei lapsia onneksi hirmuisen monta voi ollakkaan yhdessä perheessä.
No, jos molemmat vanhemmat tekee sijaisvanhemmuutta työkseen niin 7 lastakin voi olla.
Siinäpä sitä rahaa tahkotaan.
Silloin on kyseessä ammatillinen perhekoti. Tavallisessa sijaiskodissa ei voi olla seitsemää sijoitettua.
Ei perhekodissakaan. 6 on maksimi
Seitsemän voi olla jos on ulkopuolinen työntekijä vanhempien lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Suomessakin adoptoidaan.
Hyvin harvoin Suomessa kuitenkin annetaan lapsi adoptioon.
Vuosittain Suomessa annetaan adoptioon noin 50 lasta.
Kuinka moni näistä on huostaanotettuja?
Vajaa ja reilu kymmenen. Määrät on pieniä, mutta Suomessa on viime vuosina käyty keskustelua siitä, pitäisikö pitkäaikaisesti sijoitettujen lasten adoptioita helpottaa silloin, kun on selvää, ettei paluu biologiseen perheeseen ole enää mahdollinen.
Suomessa käytetään useammin huoltajuuden siirtoa. Minulla on yksi lapsi, johon minulla on oheishuoltajuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Suomessakin adoptoidaan.
Hyvin harvoin Suomessa kuitenkin annetaan lapsi adoptioon.
Vuosittain Suomessa annetaan adoptioon noin 50 lasta.
Suomessa adoptoidaan vuosittain myös täysi-ikäisiä sijaisperheiden lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Suomessakin adoptoidaan.
Hyvin harvoin Suomessa kuitenkin annetaan lapsi adoptioon.
Vuosittain Suomessa annetaan adoptioon noin 50 lasta.
Kuinka moni näistä on huostaanotettuja?
Vajaa ja reilu kymmenen. Määrät on pieniä, mutta Suomessa on viime vuosina käyty keskustelua siitä, pitäisikö pitkäaikaisesti sijoitettujen lasten adoptioita helpottaa silloin, kun on selvää, ettei paluu biologiseen perheeseen ole enää mahdollinen.
Suomessa käytetään useammin huoltajuuden siirtoa. Minulla on yksi lapsi, johon minulla on oheishuoltajuus.
Oheishuoltajan lisäksi täytyy olla varsinainen huoltaja.
Kamalin asia sijaisperheenä ovat lasten biologiset vanhemmat. Lapsia kun ei sijoiteta ihan kevein perustein ja ne biologisten vanhempien taistelu "lapsensa puolesta" ovat raakoja ja julmia.