Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa mitä sanotte mutta se mikä sijaisvanhemmuudessa

Vierailija
18.05.2026 |

on oleellisinta ja tärkeintä on rakkaus. Jos sitä ei pysty tuntemaan lasta kohtaan, täytyy antaa mahdollisuus toiseen kotiin.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€

Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen

Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.

Suomessakin adoptoidaan. 

Hyvin harvoin Suomessa kuitenkin annetaan lapsi adoptioon.

Vuosittain Suomessa annetaan adoptioon noin 50 lasta.

Kuinka moni näistä on huostaanotettuja?

Vajaa ja reilu kymmenen. Määrät on pieniä, mutta Suomessa on viime vuosina käyty keskustelua siitä, pitäisikö pitkäaikaisesti sijoitettujen lasten adoptioita helpottaa silloin, kun on selvää, ettei paluu biologiseen perheeseen ole enää mahdollinen. 

Suomessa käytetään useammin huoltajuuden siirtoa. Minulla on yksi lapsi,  johon minulla on oheishuoltajuus. 

Oheishuoltajan lisäksi täytyy olla varsinainen huoltaja.

Niin, oheishuoltajuus on tilanne, jossa lapselle määrätään huoltajaksi vanhempien ohella joku muu ulkopuolinen henkilö.

Vierailija
42/43 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tuosta kertyy edes eläkettä jos ei pidä jotain perhekotia ja ole joku alan koulutus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa tuosta kertyy edes eläkettä jos ei pidä jotain perhekotia ja ole joku alan koulutus. 

Kertyy eläke mutta ei se iso ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi