Sanokaa mitä sanotte mutta se mikä sijaisvanhemmuudessa
on oleellisinta ja tärkeintä on rakkaus. Jos sitä ei pysty tuntemaan lasta kohtaan, täytyy antaa mahdollisuus toiseen kotiin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, eikä rahan kiilto silmissä hamstrata sijaislapsia mahdollisimman paljon.
Iso pettymys on luvassa jos rahan takia alkaa perhehoitajaksi. Ei lapsia onneksi hirmuisen monta voi ollakkaan yhdessä perheessä.
Ai niin tuon ansaintamahdollisuuden olin tyystin unohtanut. Ja tosta saa hirveet massit! Hitsi kun ei ole omakotitaloa, rikastuisin kuin kroisos.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin tuon ansaintamahdollisuuden olin tyystin unohtanut. Ja tosta saa hirveet massit! Hitsi kun ei ole omakotitaloa, rikastuisin kuin kroisos.
Miksi tarvisit omakotitalon?
Tämä vissiin unohtui Auerin lasten sijaisvanhemmilta.
Tuttavani maksoi paremman sortin talon merenrannalla ja ison talon uima-altaalla sijaislapsilla. Miehensä sössi yrityksensä konkursiin jossa meni talo, autot ja mökki. Alottivat sitten sijaislasten kanssa.
Niin turvatut tulot että pankista sai lainaa.
Auton vaihtavat edelleen parin vuoden välein.
Eivät tee kumpikaan muuta. 2x ulkomaanreissu vuodessa että saavat levätä.
Kertoo ihan suoraan kaikesta kaiken. On ylpeä että selviytyivät konkurssista ilman elintason laskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, eikä rahan kiilto silmissä hamstrata sijaislapsia mahdollisimman paljon.
Iso pettymys on luvassa jos rahan takia alkaa perhehoitajaksi. Ei lapsia onneksi hirmuisen monta voi ollakkaan yhdessä perheessä.
No, jos molemmat vanhemmat tekee sijaisvanhemmuutta työkseen niin 7 lastakin voi olla.
Siinäpä sitä rahaa tahkotaan.
On myös äitejä jotka rakastaa lastaan mutta bisnes tai harrastus niin sijaisäiti rakastaa sitä lasta enemmän koska se lapsi on siellä!
Opetella rakasta mua koska toi ei rakasta sua 🙄
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Itse olen välillä miettinyt, että voiko sijaisvanhempi oikeasti tuntea rakkautta käytännössä vierasta lasta kohtaan ja voiko sitä edes heiltä odottaa. Itse olen ollut lapsena parissa eri sijaiskodissa ja kyllä molemmista välittyi sellainen kuva, että yrittivät lähinnä sietää minua ja olivat helpottuneita päästessään minusta eroon.
En siis syytä heitä mistään. En varmasti ollut missään määrin lapsi josta olisi ollut helppo pitää.
Jaa. En tiiä. Todennäköisesti monella on kannustimena ennemmin halu tehdä konkreettisesti hyvää toisille ihmiselle. Ja halu kokea tekevänstä jotain asioille jahkailun sijaan.
Ei ne välttämättä syvästi rakasta kaikkia. Mutta ihmisillä monesti on tarve tehdä hyvää ja kokevat sen palkitsevana. Varmasti lapsiin silti kiintyy jos normaalit tunteet omaava ihminen on.
Lopettakaa naisten seksuaalinen hyväksikäyttö, r aiskailu ja lapsenryöstöt. ihan aivovammaista touhua joka ikinen askel tuosta prosessista.
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Bruttona siis, ja tuota verotetaan reippaasti.
Sijaisvanhemmista on pulaa ja hyvinvointialueille perhesijoitukset maksavat murto-osan laitossijoitusten kustannuksista, eli reippaasti vain alalle jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Meinaako vauvan kirjoittajat hakea sijaisvanhemmiksi jos ei muuta työtä löydy? Tuota... :D
Ei kannata rakastua siihen lapseen voi lähteä takaisiin kotiin hetkenä minä hyvänsä
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Aito välittäminen ei vaadi suuria tunteita ja eleitä. Se vaatii sitä, että on oikeasti siinä. Kun antaa toiselle ihmiselle jakamattoman huomionsa, kuuntelee ilman tarvetta keskeyttää ja kohtaa hänet juuri sellaisena kuin hän sillä hetkellä on, osoittaa arvostusta, jota ei voi millään muulla korvata.
- 4v ekaa kertaan huostaanotettu
Vierailija kirjoitti:
Aito välittäminen ei vaadi suuria tunteita ja eleitä. Se vaatii sitä, että on oikeasti siinä. Kun antaa toiselle ihmiselle jakamattoman huomionsa, kuuntelee ilman tarvetta keskeyttää ja kohtaa hänet juuri sellaisena kuin hän sillä hetkellä on, osoittaa arvostusta, jota ei voi millään muulla korvata.
- 4v ekaa kertaan huostaanotettu
Kuka kysyi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmat saa kuussa lapsesta 1666€
Sen takia sijaishoidon pitää päätyä joko lapsen adoptioon tai perheen yhdistämiseen
Adoptioon? Ei Suomessa adoptoida.
Biologinen narkomaanivanhempi voi pakottaa lapsensa elämään kotona, sijaisperheissä ja laitoksissa koko lapsuuden sen sijaan, että tämä pääsisi adoptoituna oikeaan kotiin rakastettavaksi. Vaikka vanhemmista ei olisi koskaan huolehtimaan lapsista, he eivät luovu huoltajuudestaan#rakkaus
Kyllä, eikä rahan kiilto silmissä hamstrata sijaislapsia mahdollisimman paljon.