Nivelkivut rintatulehduksen jälkeen
Hei!
Pidin reilu kolme viikkoa sitten rintatulehduksen johon sain hoidoksi antibiootit. Tulehdus meni aika nopeasti ohitse ja kuumettakin oli vain parina päivänä. Tulehduksen jälkeen nivelet ovat olleet jotenkin oudot. Sormet, ranteet ja kämmenet yleensä tuntuvat oudoilta. Ovat hieman turvoksissa ja vauvojen (minulla on kaksoset) nosteleminen ottaa kipeää ja kädet väsyvät tosi pian. Myös nilkat ovat jotenkin kummalliset, lähinnä jäykän tuntuiset ja kävely aristaa jalkapohjia. Onko tämmöiset jälkioireet tyypillisiä rintatulehdukselle vai onko tässä jostain muusta kysymys. Onko kenelläkään vastaavia tuntemuksia ja kokemuksia? Olen kaikista kommenteista todella kiitollinen!
Lapset ovat pian vuoden vanhoja olen tässä viime kuukauden aikana vähentänyt imetystäkin reilusti, voisiko hormonaaliset muutoksetkin aiheuttaa tällaisia oireita?
Mulla samalla tavalla alkoi sarkoidoosi vauvan ollessa 3kk. Käy tarkastuksessa. Keuhkokuvassa näkyy, vaikka ei mullakaan ollu yskää tms. Vaan nuo nivelkivut ja jäykkyys. Paranemisia=)