Miksi lapselliset nii vihaa meitä lapsettomia???
Minä olin yksinöäinen nuori ja löysin vasta mieheni 26v. Päätettiin ettei haluta tehdä lapsia kun molempien mielenterveys ei ole kovin hyvä. Miksi pitää vihata??? Minä hoidaan joskus siskoni lapsia ja en vihaa lapsia. Minusta äidit ja isät ovat ihania ihmisiä. Lapsettomista puhutaan kurjasta, että me hörpitään viiniä ja tykätään matkustaa. Ei pidä paikkaansa omalla kohdalleni ainakaan. Olen kiltti ja empaattinen ihminen.
Kommentit (50)
Ei kaikki, mutta yli puolet lapsettomista aikuisista liikakäyttää alkoholia. Ei kaikki pölvästi. Mutta nekin ketkä ottaa viikolla lasillisen, niin sanovat etteivät käytä liikaa ja että lasillinen arkena on normaalia. Mutta ihan sama mulle. Mutta ku kerran kysyit. Pienet lapset kun tässä jaloissa pyörii, niin mä olen ottanut lasin viiniä viimeksi uutena vuotena. Lapsettomalta ikätoverilta kun kysyisin, niin se vastais että eilen.
Niitä harmittaa, kun lapsettomien elämä on niin paljon helpompaa ja vapaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki, mutta yli puolet lapsettomista aikuisista liikakäyttää alkoholia. Ei kaikki pölvästi. Mutta nekin ketkä ottaa viikolla lasillisen, niin sanovat etteivät käytä liikaa ja että lasillinen arkena on normaalia. Mutta ihan sama mulle. Mutta ku kerran kysyit. Pienet lapset kun tässä jaloissa pyörii, niin mä olen ottanut lasin viiniä viimeksi uutena vuotena. Lapsettomalta ikätoverilta kun kysyisin, niin se vastais että eilen.
Miksi sinua ahdistaa muiden alkoholilasilliset?
Ja lastensuojelun tilastot kertovat kyllä että vanhemmat ryyppäävät monesti enemmän kuin lapsettomat.
Vierailija kirjoitti:
Syitä on moniakin
- kateus velojen vapautta ja oletettua huolettomuutta kohtaan
- kyvyttömyys hyväksyä erilaisuutta
- itsekkyys, eli koetaan että minä saan päättää miten muiden pitää elää, minäminäminä
Minusta nuo kaikki sopii velaan.
Ja todella sairas ajatus, että joku teitä kadehtii.
Minä en ainakaan.
ja parempi jos noinkin ilkeämieliset ihmiset ei lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lastensuojelun tilastot kertovat kyllä että vanhemmat ryyppäävät monesti enemmän kuin lapsettomat.
No miten se lastensuojelun tilastot voisi kertoa lapsettoman juomisesta mitään? :DDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, onko lastensuojelu alkanut pitämään tilastoa lapsettomienkin juomisesta?
No kyllähän veloissa on varmaan ihan raittiitakin ja kohtuudella juovia, mutta kyllähän monet syrjäytyneet on veloja ja ovat päihderiippuvaisia.
Toki hyvä, jos ovat veloja, siitä varmaan olemme kaikki samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten se lastensuojelun tilastot voisi kertoa lapsettoman juomisesta mitään? :DDDDDDDDD
En minä sellaista väittänytkään, vaan että vanhemmuus ei suojaa alkoholismilta. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät hyväksy erillaisuutta
Ihanko kahdella ällällä?
Tuskinpa vihaa. Koet itse jotain huonommuutta tai epävarmuutta valinnoistasi.
Ompas ihme luuloja.Mulla on lapsia mutta en todellakaan vihaa lapsettomia kuten en ketään muutakaan minkään asian takia.Mua ei todellakaan jaksa kiinnostaa kenenkään syyt lapsettomuuteen,jokainen saa päättää itse nämä asiat😀
Ne lapselliset on myös joskus ollut lapsettomia.
Taidat kuvitella. En minä ainakaan koe lapsia omaavien ihmisten vihaavan minua.
Usein vaan arki on tosi erilaista, ja ei vietetä niin paljon aikaa yhdessä, koska heidän elämänsä pyörii enemmän lasten ympärillä.
-vela
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla nyt omasta ajattelumaailmasta kiinni. Luet ehkä rivien välistä esim. lause "lapset tekee elämän" ei ole mikään kannanotto muiden valintaan. Itselläni on hyvinä kavereina lapsellisia ja lapsettomia. Puheenaiheet ovat erilaisia lapsettomien kanssa, mutta ystävinä ihan yhtä tärkeitä.
Kyllähän tuo nimenomaan on kannanotto. Vai olisitko yhtä neutraali, jos lapseton ystäväsi tokaisisi sinulle naama peruslukemilla että "lapsettomuus tekee elämän". :) Tuskin pitäisit sitä kovin positiivisena tai tarpeellisena kommenttina.
Koska niitä vitu ttaa joka iknen sekunti ne ä pä rät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä tuossa olisi sosiaalinen kontrolli äärimmillään.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla nyt omasta ajattelumaailmasta kiinni. Luet ehkä rivien välistä esim. lause "lapset tekee elämän" ei ole mikään kannanotto muiden valintaan. Itselläni on hyvinä kavereina lapsellisia ja lapsettomia. Puheenaiheet ovat erilaisia lapsettomien kanssa, mutta ystävinä ihan yhtä tärkeitä.
Ei kyllä ainakaan itse huomaa, että lapsimäärä tekisi eroja eri kavereiden kanssa keskusteluun. Paljon enemmän merkkaa työt ja asuminen yms. Mitä eri ihmisten kanssa keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Eivät hyväksy erillaisuutta
Tämä.
(Tietenkään kaikki eivät vihaa, mutta moni luulee että lapsettomien elämä helppoa).
Lopeta hölmöily.
Se on täysin teidän oma asia, eikä kuulu kenellekään
Kateushan se on. Oma elämä on uuvuttavaa ja tylsää, ja toisen erilainen valinta sitten ahdistaa.