Onko teistä huono itsetunto ihmisellä, jos toivoo että miesystävä ei mainitse muiden naisten ulkonäöstä?
Esim. kaunis, hyvänäköinen..
Mielestäni kyse ei välttämättä ole huonosta itsetunnosta. Silloinkin voi olla jos ei viitsi miehelleen mainita, että asia tuntuu pahalta vaan nieleskelee kiukkunsa.
Kommentit (57)
Kuuluu naistyypilliseen ns. prinsessaseksuaalisuuteen, jonka keskeinen piirre on saada jatkuvaa, yhdenmukaista ja särötöntä vahvistusta ja vakuuttelua että kumppaninsa silmissä maailman kaunein ja haluttavin ja samalla ainoa halua ja kiinnostusta herättävä olento. Maailma romahtaa, jos tätä jokin uhkaa.
Exä kommentoi usein ihailevasti erään yhteisen tuttumme ulkonäköä. Minua hän ei kehunut koskaan. Ei suhde siihen kaatunut mutta kyllä se tuntui pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu naistyypilliseen ns. prinsessaseksuaalisuuteen, jonka keskeinen piirre on saada jatkuvaa, yhdenmukaista ja särötöntä vahvistusta ja vakuuttelua että kumppaninsa silmissä maailman kaunein ja haluttavin ja samalla ainoa halua ja kiinnostusta herättävä olento. Maailma romahtaa, jos tätä jokin uhkaa.
Kehupa naisena seksikkäiden miesten ulkonäköä kumppanillesi ääneen, niin edessä on pitkä mykkäkoulu tai jopa nyrkistä tulee. Niin herkkä on miesten itsetunto. Ei vaikuta mitään, vaikka mies itse juuri olisi vuolain sanoin kuvaillut jonkun toisen naisen seksikkyyttä. Kun nainen kehuu vierasta miestä, kyseessä on miehen mielestä jyrkästi tuomittava kosto, eikä miehen tajunnan avartamiseksi tarkoitettu pieni annos miehen omaa lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vain idioottimies kehuu vieläpä vuolaasti jonkun toisen ulkonäköä omalle puolisolle. Jotain narsisimia/erittäin sairasta että jotkut erittäin idiootit miehet niin tekee. Kai se on jotain että itse on niin ruma ja paha ihminen että se ärsyttää ja pitää kostaa puolisolleen oma pahuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehupa naisena seksikkäiden miesten ulkonäköä kumppanillesi ääneen, niin edessä on pitkä mykkäkoulu tai jopa nyrkistä tulee. Niin herkkä on miesten itsetunto. Ei vaikuta mitään, vaikka mies itse juuri olisi vuolain sanoin kuvaillut jonkun toisen naisen seksikkyyttä. Kun nainen kehuu vierasta miestä, kyseessä on miehen mielestä jyrkästi tuomittava kosto, eikä miehen tajunnan avartamiseksi tarkoitettu pieni annos miehen omaa lääkettä.
Miksi olet tuollaisten miesten seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joillekin se toimii. Itse nuorena tyttönä tein exälleni tuon niin johan loppui huomiot muista naisista ja itse vielä myönsi että tajuaa nyt miltä tuntuu.
Nyttemmin yritän vaan kertoa tunteeni asiasta, jos on tarve.
Ap
Mistä muusta voisi olla kyse? En minä kiukustuisi, jos joskus ohimennen mainitsee jotain. Se olisi kieltämättä ärsyttävää, jos arvostelisi muita naisia kaiken aikaa, kehuisipa kauniiksi tai moittisi.
Ehkä jonkun viisikymppisen mielestä joku muu nainen kuin oma puoliso on ylimaallisen kaunis. Ei sitä tietenkään kaiken aikaa tarvitsisi julistaa, kertasanominen pitäisi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kertoo huonosta itsetunnosta, jos nainen ei halua miehensä kehuvan nimenomaan muita naisia ääneen, mutta toisten miesten kehuminen on ihan ok. Kertoo se toki myös aika toksisesta suhteesta, jos naisen täytyy tämä erikseen kieltää mieheltään.
Todella toksinen suhde ylipäätään, jos pitää jatkuvasti kommentoida kuka on hyvännäköinen ja pantava. Oli kyse miehestä tai naisesta, niin tuo on ilkeää käytöstä omaa puolisoa kohtaan.
Onneksi oma mies ei toimi noin. Enkä itsekään arvostele toisten miesten ulkonäköä. Jatkuva ohikulkijoiden kommentoiminen on minusta moukkamaista ja typerää käytöstä.
Meillä mies myös tietää, että ottajia on tarvittaessa, jos alkaa liikaa muita naisia kehua. Ei ole niin heikko itsetunto, että jäisin sellaiseen suhteeseen.
Mistä miehesi tietää, että niitä ottajia on tarvittaessa? Uhkailetko miestäsi jatkuvasti näillä muilla ottajilla jos käytös ei miellytä? Ei vaikuta kovin terveeltä suhteelta tämäkään.
Mitäs pahaa jos tietäisi. Minä ainakin tykkään ajatella, että miesystäväni kelpaisi muillekin. Eikös se ole vaan parempi ettei mitään jämäkappaletta ole saanut? Itse olisin ainakin päinvastoin ylpeä jos näin olisi että muille kelpaisi. Sehän on sitten ihmisen oma valinta lähteekö toisen mukaan vai ei eli se että kelpaisi muille ei ole mikään uhka sinänsä.
Ap ohiksena
Vierailija kirjoitti:
Itse kerroin miehelle etten sitten halua kuunnella miten ihania euroviisulaulajat on, mulle ei tarvii tulla kertomaan niin eikös hän tule kertomaan kuinka jumalaisen kauniita ja pantavia naisia. Vaikka olin sanonut etten halua kuulla. Miksi?????
Siis nimenomaan kehuu "pantavia" naisia? En ole oman mieheni suusta koskaan tuollaista kuullut. Ehkä olen jonkun lausahduksen unohtanut, mutta ei kuulu hänen kielenkäyttöönsä yleensäkään puhua naisista pantavina. Kauniita naisia on varmaan nähnyt paljonkin, mutta en muista hänen kehuneen kenenkään ulkonäköä. Ei edes missinäköisiä tyttäriään.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran muut herättää kiinnostusta niin lopeta parisuhde. Ei ole mitään järkeä olla yhdess jos haluaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vain juntit arvostelevat ääneen toisen ulkonäköä. Sitä paitsi kauniit ihmiset haluaisivat tulla huomatuksi muustakin kuin kauneudesta.
Ruman akan puhetta :D
Mielestäni nimenomaan hyvästä itsetunnosta, koska hyvän itsetunnon omaava ihminen ei jää sellaiseen tilanteeseen, jossa mies jatkuvasti epäkunnioittaa häntä ja kommentoi muiden naisten ulkonäköä.
Se, mikä sattuu, on turvallisuuden tunteen puuttuminen toisen seurassa. Jos keskinäistä luottamusta vasta rakennetaan kaikki tuollainen voi herättää ajatuksia, miten paljon toisen sanat vievät tekoihin.
Toista ei voi kieltää katsomasta, ajattelemasta, mutta joskus rehellisyys vaatii hienotunteisuutta ja sitä miehesi ei nyt ymmärrä. Joka ajatusta ei möläytellä ääneen parisuhteessakaan!
Sitten kun miehesi oppii kunnioittamaan sinua hän myös ymmärtää, ettei hänen käytöksensä ole hyvä. Vaatii tietysti sinultakin hänen kunnioittamistaan, jolloin suhteenne saa hyvää pohjaa luottamuksellekin.
Toivot, että miesystäväsi olisi sivistynyt, eikä edustaisi tuulipukukansaa prismassa.
Kyllähän sillä halutaan loukata toista! Sama ja yhtä julmaa, jos minä kehuisin muiden lapsia yli kaiken oman lapseni kuullen🤨
Vähäpukeiset naiset telkkarissa, kuten eilen euroviisuissa, aiheuttavat varmasti aika monta perheriitaa kotisohvalla! Ainakin mielenpahoittamista, onneksi meillä on kaksi telkkaria!