Onko teistä huono itsetunto ihmisellä, jos toivoo että miesystävä ei mainitse muiden naisten ulkonäöstä?
Esim. kaunis, hyvänäköinen..
Mielestäni kyse ei välttämättä ole huonosta itsetunnosta. Silloinkin voi olla jos ei viitsi miehelleen mainita, että asia tuntuu pahalta vaan nieleskelee kiukkunsa.
Kommentit (47)
Minulla oli tuollainen mies. Vika oli mielestäni miehessä eikä minussa. Tämä oli hänen yksi keinonsa alistaa minua. Vuosien saatossa tuli paljon vakavampaakin mukaan.
Ja pitää toista ns. veitsenterällä, jotta tämä alkaisi kilpailla viehätysvoimasta ja tuntisi epävarmuutta kelpaamisestaan.
Ei kannata haluta kelvata moiselle, vaan tehdä omat ratkaisut.
Kuinkahan moni mies ilahtuisi vaikka kaveripariskunnan kanssa vietetyn saunaillan jälkeen vaimon huokaisusta, "kyllä se Jarmo vaan on komea mies..."
Vierailija kirjoitti:
Ja pitää toista ns. veitsenterällä, jotta tämä alkaisi kilpailla viehätysvoimasta ja tuntisi epävarmuutta kelpaamisestaan.
Ei kannata haluta kelvata moiselle, vaan tehdä omat ratkaisut.
Kyllä, eroon tuollaisesta ”miehestä” eli pikkupojasta
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni mies ilahtuisi vaikka kaveripariskunnan kanssa vietetyn saunaillan jälkeen vaimon huokaisusta, "kyllä se Jarmo vaan on komea mies..."
Täytyy testaa, näin muuten hänen kullinsa kun juoksi saunasta uimaan, oli kyllä valtava ja muutenkin tosi supliikki, hauska ja hyvännäköinen mies. Kelpais panna!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kertoo huonosta itsetunnosta, jos nainen ei halua miehensä kehuvan nimenomaan muita naisia ääneen, mutta toisten miesten kehuminen on ihan ok. Kertoo se toki myös aika toksisesta suhteesta, jos naisen täytyy tämä erikseen kieltää mieheltään.
Todella toksinen suhde ylipäätään, jos pitää jatkuvasti kommentoida kuka on hyvännäköinen ja pantava. Oli kyse miehestä tai naisesta, niin tuo on ilkeää käytöstä omaa puolisoa kohtaan.
Onneksi oma mies ei toimi noin. Enkä itsekään arvostele toisten miesten ulkonäköä. Jatkuva ohikulkijoiden kommentoiminen on minusta moukkamaista ja typerää käytöstä.
Meillä mies myös tietää, että ottajia on tarvittaessa, jos alkaa liikaa muita naisia kehua. Ei ole niin heikko itsetunto, että jäisin sellaiseen suhteeseen.
Heikkoitsetuntoinen sadistimies teki mulle tätä vuosia ja purin vaan hammasta ja syytin itseäni heikkoitsetuntoiseksi. Äijä tahallaan halusi pahoittaa mieleni, yleensä ykskaks jossain lomalla tai juhlissa. Sitten seurasi sivusta kun mun mieliala droppasi. Ei onnistu enää!
Vierailija kirjoitti:
Heikkoitsetuntoinen sadistimies teki mulle tätä vuosia ja purin vaan hammasta ja syytin itseäni heikkoitsetuntoiseksi. Äijä tahallaan halusi pahoittaa mieleni, yleensä ykskaks jossain lomalla tai juhlissa. Sitten seurasi sivusta kun mun mieliala droppasi. Ei onnistu enää!
Kunnon narsisti ja mieleltään sairas ja saa naisen syyllistämään itseään heikkoitsetuntoiseksi aivan turhaan. Mies on sairas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kertoo huonosta itsetunnosta, jos nainen ei halua miehensä kehuvan nimenomaan muita naisia ääneen, mutta toisten miesten kehuminen on ihan ok. Kertoo se toki myös aika toksisesta suhteesta, jos naisen täytyy tämä erikseen kieltää mieheltään.
Todella toksinen suhde ylipäätään, jos pitää jatkuvasti kommentoida kuka on hyvännäköinen ja pantava. Oli kyse miehestä tai naisesta, niin tuo on ilkeää käytöstä omaa puolisoa kohtaan.
Onneksi oma mies ei toimi noin. Enkä itsekään arvostele toisten miesten ulkonäköä. Jatkuva ohikulkijoiden kommentoiminen on minusta moukkamaista ja typerää käytöstä.
Meillä mies myös tietää, että ottajia on tarvittaessa, jos alkaa liikaa muita naisia kehua. Ei ole niin heikko itsetunto, että jäisin sellaiseen suhteeseen.
Mistä miehesi tietää, että niitä ottajia on tarvittaessa? Uhkailetko miestäsi jatkuvasti näillä muilla ottajilla jos käytös ei miellytä? Ei vaikuta kovin terveeltä suhteelta tämäkään.
Miksi ihmiset eivät tajua, että oman onnen ja hyvinvoinnin kannalta olisi paras vaihtoehto panostaa siihen olemassaolevaan suhteeseen, tehdä toinen onnelliseksi ja olla aiheuttamatta hänelle turhia huolia.
Elämä on muutoinkin raskasta, joten yhdessä rakkaimman kanssa samaan hiileen puhaltaen, toinen toisestaan huolta pitäen selviydytään vaikka mistä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset eivät kommentoi ääneen toisten ulkonäköä oli se sitten millainen vain. Eikä hyvä mies varsinkaan halua pahoittaa puolison mieltä antamalla ymmärtää, että katsoo muita sillä silmällä. Nämä ovat itsestään selvyyksiä.
Jos mies jatkaa näitä puheita, vaikka huomaa, että puoliso ei pidä siitä, hän on arkipäivän sadisti, joka tykkää satuttamisesta. Jos rakastaa toista, haluaa pitää hänet fyysisesti ja psyykkisesti turvassa.
Älkääkä harhautuko kuvittelemaan, että mies ei muka tiedä, mitä on tekemässä ja miltä se tuntuu. Yksi tapa kaasuvalottaa on juuri tuo, että naisen paha mieli johtuu hänen omasta huonosta itsetunnostaan. Höpöhöpö.
Huono itsetunto ilmenee siinä, että suostuu suhteeseen miehen kanssa, jolta ei saa edes alkeellisinta kunnioitusta.
Valitettavasti naiset eivät ymmärrä, että monet miehet voivat olla vuosikymmeniä suhteessa naisen kanssa, jota eivät rakasta ja jonka tunteista eivät välitä pätkääkään.
Miesystävä kommentoi aika harvakseltaan, ja kerroin että pahoitin mieleni ja toivon ettei kommentoisi. Vaikea kysymys tuntui hänelle olevan "puheitensa rajoittaminen". Viittasi kerran itsetuntooni. Nyt kysyin että sinustako minulla on huono itsetunto kun en halua kuulla. Sanoi en tiedä, sano sinä. Sanoin että ei. Kysyi sitten mitäs se sitten on? Vastasin että kai se jonkinlaista kunnioitusta on parisuhteessa. Meni hiljaiseksi, mutta sanoi myöhemmin ettei halua satuttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset eivät tajua, että oman onnen ja hyvinvoinnin kannalta olisi paras vaihtoehto panostaa siihen olemassaolevaan suhteeseen, tehdä toinen onnelliseksi ja olla aiheuttamatta hänelle turhia huolia.
Elämä on muutoinkin raskasta, joten yhdessä rakkaimman kanssa samaan hiileen puhaltaen, toinen toisestaan huolta pitäen selviydytään vaikka mistä.
Kovasti yritän mutten jaksaisi kuunnella kun mies tulee minulle ykistämään toisen naisen jumalaista kauneutta ja pantavuutta.
Tekopyhiä kommentteja kun tosiasiassa melkoinen osa elämästänne kuluu toisten ihmisten ja erityisesti toisten naisten ulkonäön arviointiin ja arvosteluun. Jos sitä ei halua parisuhteessa kuunnella, niin sanokaa se puolisolle, älkää näillä palstoilla. Mutta ei, sehän toiminta ei naiselta onnistu ilman että asia äänestytetään etukäteen kanssasisarien kesken.
ps. ei ne naiset välttämättä kauniita ole, ne vain näyttävät siltä.
Minusta on hyvä, jos mainitsee - se kertoo luottamuksesta. Jos kiellät mainitsemasta, tiedät, että hän miettii ja vertailee muiden naisten ulkonäköä silti, vaikkei tästä mainitse.
Tuo on yleensä vanha kikka yrittää ärsyttää.
Sitten muut muka rientää buustasmaan. voi voi, vaikka ei ole ihan niin voi voi tilanne ollenkaan.
Kaikki suunniteltu ärsytystä myöten.
Kannattaa olla ärsyyntymättä, kun on suunniteltua ärsyttämistä. Ta sitten vo lähteä mukasn ja antaa oma arvostelu. Esim, ex poikaystävä kehui aina pitkiä naisia. Olin eri mieltä.
Ja siis eihön tuo normaalia ole. joten ihmettelin silloin kommentoijan älykkyyttä ellei siis ole tahallista.
Tahattomasti tehtynä on kyseessä hieman typerä henkilö ilmeisesti, sillä aikuinen ei ikinä sano kaikkea, mitä ajattelee. Ajattelu ei Ile ikinä kielletty kuitenkasn.
Vierailija kirjoitti:
Tekopyhiä kommentteja kun tosiasiassa melkoinen osa elämästänne kuluu toisten ihmisten ja erityisesti toisten naisten ulkonäön arviointiin ja arvosteluun. Jos sitä ei halua parisuhteessa kuunnella, niin sanokaa se puolisolle, älkää näillä palstoilla. Mutta ei, sehän toiminta ei naiselta onnistu ilman että asia äänestytetään etukäteen kanssasisarien kesken.
ps. ei ne naiset välttämättä kauniita ole, ne vain näyttävät siltä.
Tekopyhyyttä olisi, jos nainen kehuisi jatkuvasti miehelleen toisten miesten ulkonäköä, mutta ei kestäisi miehen kehuja toisista naisista. Aivot päälle ennen kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä miehesi tietää, että niitä ottajia on tarvittaessa? Uhkailetko miestäsi jatkuvasti näillä muilla ottajilla jos käytös ei miellytä? Ei vaikuta kovin terveeltä suhteelta tämäkään.
En uhkaile. Mieheni on mukava ja olen onnellinen hänen kanssaan. Mutta sanotaan näin, että minulla on terve itsetunto. Ei ole ylipainoa, olen liikunnallinen, kauniit kasvot, pitkät hiukset, korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen nainen. Jos mieheni alkaisi kohdella minua järjestelmällisen huonosti, niin en jäisi sitä katselemaan.
Siinä mielessä huono itsetunto on molemmilla, jotka tuollaiseen alistavaan suhteeseen jäisivät. Alistajalla on huono itsetunto ja sairas mieli, jos hän kohtelee puolisoaan huonosti. Naisella siinä mielessä huono itsetunto, jos hän jää pitkäksi aikaa katselemaan huonoa käytöstä. Sehän on hyvän itsetunnon merkki, jos uskaltaa moukalle sanoa, että pidä suusi supussa ja lopeta typerä alistaminen.
Itse kerroin miehelle etten sitten halua kuunnella miten ihania euroviisulaulajat on, mulle ei tarvii tulla kertomaan niin eikös hän tule kertomaan kuinka jumalaisen kauniita ja pantavia naisia. Vaikka olin sanonut etten halua kuulla. Miksi?????
Tuo on mustasukkaisuutta , tosin liittyy myös huonoon itsetuntoon.