Käykö sun kissa töissä?
Vai saako se ruokarahaa KELAsta (kissojen elatusavusta)
Kommentit (459)
Maukui itsensä kalatieteiden professoriksi. Kolme väitöskirjaa katkaravuista. (Suosikkiruoka) Rötväilee ja tarkkailee päivät pitkät. Toimii lämpöpatterina kehruukoneena sivutoimesti. Harrastaa puskemista, jahtaamista, väijymistä ja rapsutusten onkimista.
Ei ole meillä kissaa, mutta hiirten metsästys on ulkoistettu naapurin kissalle.
Käyn aina tässä ketjussa, kun haluan hyvän mielen! 😻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tuli kauppakassin kanssa kotiin.
Meidän kissa ei viitsi käydä kaupassa, se tuo vain rottia sisälle. Mutta en oikein keksi, mitä ruokaa minä niistä rotista laittaisin.
siitä oli jo aiemmin ketjussa vihje, video siitä kuinka kissa osallistuu sopankeittoon. Otin talteen sen ja laitan sen nyt sen tähän opastusvideoksi... saa hyödyntää, videon kissa ainakin toivoisi sitä
Mun kissani oli diplomi-insinööri: elektroniset vehkeet oli erikoisala! Mekanismit kiinnostivat myös, kuten rullakaihtimen kelaussysteemi, jota kävi tarkastamassa ihan kissakohtaisesti verho-osastolla. Tutki aina kaikki laitteet tarkkaan, kuten kaukosäätimet, jääkaapin saranointi jne. Muutoin oli armoton hiirikissa, linnut no, no!
Minulla oli yritys lisärakennuksessa ja siellä kissa auttoi kirjanpidossa ja taseen laskemisessa kävellen yksinkertaisesti näppäimistön päällä. Juuri kun lähetin kuukausi-ilmoituksia verottajalle, pimensi koko homman. Johonkin se meni... RIP rakas Spocky!
Tietysti minä kissa käyn töissä, ei ne raksut ja PR:t (purkkiruoka) puissa kasva. Tosin viimeksi tänään kävin varuilta tuon tuon asian tarkistamassa, eikä puusta löytynyt edes namukoita.
Ensin toimin aamulla herätyskellona ja vitsit miten kovan pomppimisen, juoksemisen ja ryijyyn kiipeämisen takana on saada ihmisköntykset aamulla ylös ja aamiainen pöytään. Vähintään pari tuntia tuohon menee joka aamu. HUOH!
Sitten kun porukat on saatu ylös ja maha on täynnä, mennään puutarhatöihin. Mamma hautaa jotain ihme tyyppejä maahan, sanoo niitä daalioiksi ja muiksi, mutta minä kissiprinsessa käyn keräämässä daaliat penkistä pois, mitä sitä hyvää tavaraa hukkaamaan. Samalla teen poteroita Kiinaan asti, se on kivaa verryttelyä. Nyt iltapäivällä menin päikyille mammani pienoiskasvihuoneeseen. Ei lämmin luita riko. Samalla saan vahdittua (kuudennen!) kurkuntaimen itämistä ja jos ja kun se itää, syön sen salaattina. Mamma ihmettelee kadonneiden kurkuntaimien arvoituksia, en tietysti kerro sille mitä niille tapahtuu!
Myös puhelimeen on kiva vastata ja välillä teen myös töitä tietokoneella. Mamma väittää, että avauskoodien löytäminen on muka vaikeaa...
Vierailija kirjoitti:
Meidän kissa on välillä pääministerin sijainen.
Siksi kissan nimi on Lapanen.
Tää oli mainio. Olin vähän huonolla tuulella kun avasin ketjun, mutta tuo nauratti pitkään. Pääministerin nimi voisi todella olla lapanen. Sellainen ilman peukaloakin oleva käy, ei tuosta ole minkään tekijäksi.
Kovasti oon koittanut saada menemään, oon ehdottanut rantavahdin virkaa, palomiestä ja uber kuskia. Nyt ehkä viimein menee valokuvaajan assistentiksi kesätöihin.
Kissani odottaa innokkaasti Wimbledonin tenniskisoja, jotta pääsee tuomaroimaan tiukimmat ottelut. Heinäkuussa taitavat olla. Tällä hetkellä harjoittelemassa tuomaroinnin alkeita jääkiekon parissa. Säännöt saattavat olla vähän erilaiset kuin tenniksessä, toivottavasti killi ei mene pyörälle päästään. Otetaan nokoset, jotta resetoidaan päänuppi matsin jälkeen. Joka me voitettiin
Vierailija kirjoitti:
Kovasti oon koittanut saada menemään, oon ehdottanut rantavahdin virkaa, palomiestä ja uber kuskia. Nyt ehkä viimein menee valokuvaajan assistentiksi kesätöihin.
Meidän ekasta, siitä vesihanan avaajasta, ei olisi tullut rantavahtia, ressukka pelkäsi sitä vettä. Kun pientä laineenvirettä tuli rantaa kohti niin alkoi peruuttamaan, ei ressukka tiennyt ettei se vesi rantaansa pidemmälle tule. Kauhuissaan katsoi jotta mikä suuri hirvitys vyöryy kohti.. Seuraava kissa sitten lotrasi ihan kiltisti saunalla pesuvadissa. Oli joka kerta lauteilla kanssamme ja jäi jälkilöylyyn takajalat seinälle ojennettuina. Toimitti lämpömittarin virkaa siinä samalla, mitä pidempi kissa, sen kuumempaa. Kun sauna jäähtyi, niin lopuksi oli rullalla ennenkuin pois saunasta tuli.
Mun kissani tekee koomikon ja näyttelijän hommia. Se ei metsästä ollenkaan, mutta välillä hiiret kuolee nauruun kun näkee sen. Tyhmän kissan näyttelemisestä se voisi hyvin saada vaikka oskarin, niin upeita surituksia sillä oikeasti älykkäällä kissalla on. Siitä saisi kyllä myös rantavahdin, se ei pelkää vettä, vaan tykkää chillailla kahlaamalla pihan vesiaiheissa.
Kissa on lempeä ja todella iso norjalainen metsäkissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan kissoja.
Eikö silloin kannattaisi ohittaa kissaketjut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli mainio. Olin vähän huonolla tuulella kun avasin ketjun, mutta tuo nauratti pitkään. Pääministerin nimi voisi todella olla lapanen. Sellainen ilman peukaloakin oleva käy, ei tuosta ole minkään tekijäksi.
Mikä sun ongelma on kun naurat näin kuiville jutuille. Mene hoitoon
Sinun pitää mennä hoitoon ja ennen kaikkea pois tästä keskustelusta!
Minun kissani tekee pitsiä. Välillä on aamulla kun herätään kokonainen talouspaperirulla muuttunut pitsitaiteeksi. Seinäkalenteri näyttää vanhanajan tietokoneen reikäkortilta. Se kissimirri on tavattoman taitava alallaan.
Meidän navettapallero toi taas aamulla päästäisen etuoven rappusille ja söi sen, kun olimme ihastelleet saalista ensin.
Päästiin samaan aikaan ylioppilaaksi,kuva todisteena,kun kissallakin yo-lakki ( kakkukoriste🤭).Sen jälkeen ei opintoja,mutta eräjormana toimi useita vuosia,pienriistan metsästys oli mieluista,mutta toki saaliin kantaminen " näytille" portaille,tuotti hieman erimielisyyttä.Mutta nyt ollaan jo eläke-iässä,lämmin,muhkea peitto ja säännöllinen ruoka-aika riittää.
Ei se käy töissä, mutta se käy paskalla te toimiston oven edessä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 18-vuotias kissaherramme pitäisi olla jo eläkkeellä, mutta jatkaa edelleen lauluhommia. Lähinnä aamuöisin. Sen, minkä on nuoruuden äänenkirkkaudessa menettänyt, on korvannut kovemmalla volyymilla.
Meidän 17-v äitikissa naukui vanhemmiten tosi suureen ääneen kuulostellen, onko ketään kotona.
Päättelimme, että hän oli kuuroutumassa, eikä enää kuullut ääniämme viereisestä huoneesta.
Ei enää pitkään elänyt - entinen ahkera metsästäjä sairasti munuaisten vajaatoimintaa ja kilpirauhasen liikatoimintaa. Eihän ne eläinlääkäriltä ostetut ruuat oikein maistuneet, kun oli tottunut tuoreisiin herkkuihin.
Toinen on mun psykoterapeutti, kuuntelee pitkät illat kun avaudun asioista. Toinen henkilökohtainen avustaja, mukana vessassa, siivotessa, ja lepäillessä. Lähellä aina.