miksi ihmisillä on pakonomainen tarve lähteä ulkoilemaan jos lämpötila on 20 astetta plussalla?
Ja mitä ihmettä siellä ulkona sitten pitäis edes tehdä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kauniilla säällä pitäisi kököttää neljän seinän sisällä?
Koska ulkona voi olla myös "rumalla" säällä. Itselleni hyvä sää ei ole +20 tai yli ja auringonpaiste. Hyvä sää liikunnalle tai muille tekemiselle ulkona on pilvinen päivä, mieluusti alle +15, ja tihkusade tai tuuli ei haittaa. Eikä talvella pakkanen. Tänään on ollut ihan täydellinen sää tehdä ulkona hommia. Pilvistä, +13 ja välillä vähän tihuutellut vettä. 5 h meni ihan huomaamatta. Kun lämmöt nousee yli kahdenkymmenen, tai jos on allekin, mutta pilvetön taivas, niin silloin on mukava vetäytyä sisätiloihin suojaan.
Ootko niin pässi että on jäänyt huomaamatta että Suomessa on aika usein aika paska ulkoilusää? Onko se sinulle oikeasti joku ihme että kun on nätti ilma niin ihmiset menevät ulos?
Juu, mut koulutettiin jo lapsena siihen että kun aurinko paistaa niin heti mennään ulos vaikka äidillä olisi tiskit kesken 😅 No tämä oli myös mun mantra kunnes muutin opiskelemaan ulkomaille maahan jossa aurinkoa ja lämpöä on joka päivä. Oli alkuun kummallista istua aamusta iltaan sisällä ja tehdä tutkimusta, teki niin mieli juosta ulos aurinkoon. Mutta mikäpä siinä vk.loppuisin sai sitten ladata akkuja auringossa kumminkin. Jos päivä menee sisällä niin aina ajattelen että no ulos aurinkoon sitten huomenna ei se sieltä lopu. Jännä stressi oli mulle tuo aurinko Suomessa. Kaitpa sen vuoksi että on suhteellisen harvinaista herkkua että on lämmin ja aurinkoa kun täällä se on näin vuoden ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Se innostus kestää tasan sen yhden päivän. Sen jälkeen jäädään taas sohvalle löhöilemään.
Etkö mene edes töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se innostus kestää tasan sen yhden päivän. Sen jälkeen jäädään taas sohvalle löhöilemään.
Etkö mene edes töihin?
Ei vaan minä ulkoilen päivittäin, satoi tai paistoi.
Miksi juuri kauniilla säällä pitäisi väkisin sinne ulos lähteä? Sitäpaitsi ihmisten pitäisi ulkoilla ihan säällä kuin säällä.