Suosittele ohuille hiuksille hyvää tuuheuttavaa sprayta/kampausnestettä tms
Ei hiuspuuteria, ne tuntuu ärsyttävän mun päänahkaa liikaa ja en tykkää sen tunnusta tukassa., olen joskus kokeillut Emotionissa on hiustuotteet -40% niin ajattelin kerrankin kokeilla jotain tuollaista. Ärsyttää kun hiukset on aina kun vasikannuolemat.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dermosilin tuuheuttava shampoo ja muotoilusuihke ovat olleet toimiva yhdistelmä. Ohuetkaan hiukset eivät ole heti latistuneet, joten ei ole tarvinnut ihan joka päivä pestä ja föönätä.
Pesen hiukset joka aamu, päänahka rasvottuu nopeasti ja lisäksi hikoilen yöllä. Ap
Juo vettä ja lopeta se jokapäiväinen shampoolla hinkkaaminen.
Pakko mun on hinkata. Ap
Olen nyt vastarannankiiski ja sanon, että tosi kosteuttavat shampoot ei erityisen hyvin toimi ohuilla hiuksilla. Mulla ei ole hilsettä, mutta rasvoittuva päänahka ja ohut hiukset ja pesen hiukset pari kertaa viikossa Nizoralilla. Samoin Dercos hilseshampoo aina silloin tällöin. Nämä ovat pitäneet päänahan paljon paremmassa kunnossa. Muina päivinä käytän Living Proof Full-shampoota, joka on tosi hellävarainen tuuheuttavaksi shampooksi. Normaalin/herkän päänahan shampoot toimii myös. Käytän myös syväpuhdistavaa shampoota ehkä kerran parissa viikossa.
Muotoilusuihkeena minulla on Sebastian Volupt Styler ja lisäksi pari suihkausta KMS suolasuihketta. Olen käyttänyt näitä jo 10+ vuotta, välillä kokeilen muita, mutta mikään ei ole vielä ollut parempi. Föönauksen jälkeen suihkuttelen jotain rakennesuihketta, nyt on uusi suosikki hakusessa, kun vanha Four Reasons lopetettiin.
Luin jostain artikkelista hyvän ohjeen ettei froteepyyhkeellä pitäisi hangata ja siinä on taikaa, pikkaisen on hiukset vahvistuneet kun lopetin sen pyyhkeellä kuivaamisen ja annan kuivua luonnostaan tai puhallan kylmällä ilmalla jos on pipokeli. Tätä et kysynyt mutta ajattelin kertoa kuitenkin. Taputtelen vain vähän enimpiä vesiä varovasti pois ettei niskaan valu.
Vierailija kirjoitti:
Keune Root Volumizer, erittäin riittoisa, pieni suihkaus tyveen riittää.
Four Reasons suolasuihke myös hyvä, pienenä määränä, ja saman merkin kuitumuotovaahto Fiber Mousse, on "omituinen" kun sitä ottaa kädelle, eli erilainen kuin muut muotovaahdot, mutta tulee erittäin hyvä tuuheutus.
Kannattaa ehkä unohtaa välillä tuuheuttavat shampoot, jos niitä olet käyttänyt, ja kokeilla kosteuttavaa shampoota. Kosteutus voi tehdä hiuksille ja päänhan iholle hyvää.
Hitsi, alkoi kiinnostaa tuo Fiber Mousse, mutta sitä ei tietty ollut Sokoksen valikoimassa. No ehkä ostaan normaalihinnalla muualta.
Meni yli kuusi vuotta opettaa päänahka kokonaan pois shampoosta. Ohuet hiukset ja voi hyvin. Päänahka ei kutise eikä rasvoittu. Pesen noin kolme kertaa kuussa hiukset. Vedellä ja kerran kuussa laadukkaalla hoitoaineella. En läträä suihkeilla tai lämpkihartimilla tms mutta tupeeraan kun haluan volyymia. Tupeerauksen apuna ja kiinnikkeenä suolavesi.
Vierailija kirjoitti:
Luin jostain artikkelista hyvän ohjeen ettei froteepyyhkeellä pitäisi hangata ja siinä on taikaa, pikkaisen on hiukset vahvistuneet kun lopetin sen pyyhkeellä kuivaamisen ja annan kuivua luonnostaan tai puhallan kylmällä ilmalla jos on pipokeli. Tätä et kysynyt mutta ajattelin kertoa kuitenkin. Taputtelen vain vähän enimpiä vesiä varovasti pois ettei niskaan valu.
Itse käytän vanhaa t-paitaa kuivaamiseen. Paras kaikista.
Tuuheat hiukset voi käydä ostamasssa Turkista. Voimaannuttava itseluottamus herää sen jälkeen operaation jälkeen.
Minulla on erittäin ohut ja rasvoittuva hiuslaatu, mikä myös vaatii pesun joka päivä.
Kaikkea on kokeiltu, mutta ne mitkä toimii on joko kuivashampoo heti pesun jälkeen, tai muotovaahto.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt vastarannankiiski ja sanon, että tosi kosteuttavat shampoot ei erityisen hyvin toimi ohuilla hiuksilla. Mulla ei ole hilsettä, mutta rasvoittuva päänahka ja ohut hiukset ja pesen hiukset pari kertaa viikossa Nizoralilla. Samoin Dercos hilseshampoo aina silloin tällöin. Nämä ovat pitäneet päänahan paljon paremmassa kunnossa. Muina päivinä käytän Living Proof Full-shampoota, joka on tosi hellävarainen tuuheuttavaksi shampooksi. Normaalin/herkän päänahan shampoot toimii myös. Käytän myös syväpuhdistavaa shampoota ehkä kerran parissa viikossa.
Muotoilusuihkeena minulla on Sebastian Volupt Styler ja lisäksi pari suihkausta KMS suolasuihketta. Olen käyttänyt näitä jo 10+ vuotta, välillä kokeilen muita, mutta mikään ei ole vielä ollut parempi. Föönauksen jälkeen suihkuttelen jotain rakennesuihketta, nyt on uusi suosikki hakusessa, kun vanha Four Reasons lopetettiin.
Mä olen nyt muutaman kuukauden kokeillut näitä kosteuttavia shampoita ja mulla on sellainen kokemus että mun hiuksiin ne sopii hyvin. On tullut pikkuisen kiiltoa tukkaan ja tuntuu aavistuksen paksummalta hius. Hiuspohjakin voi hyvin. Yksilöllisiä juttuja tietty nämä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dermosilin tuuheuttava shampoo ja muotoilusuihke ovat olleet toimiva yhdistelmä. Ohuetkaan hiukset eivät ole heti latistuneet, joten ei ole tarvinnut ihan joka päivä pestä ja föönätä.
Pesen hiukset joka aamu, päänahka rasvottuu nopeasti ja lisäksi hikoilen yöllä. Ap
Jätäpä vapaapäivinä ja lomilla tuo joka-aamuinen pesu pois, niin päänahkasi rauhoittuu. Itselläni myös erittäin ohut tukka. Jos pesin joka päivä, pää oli kohta siinä kunnossa, että olisi pitänyt pestä aamuin illoin. Siirryin pesemään pääni pari kolme kertaa viikossa erään loman jälkeen, ei mitään ongelmia. Nyt eläkkeellä ollessa riittää kerta viikkoon pesu, jos mitään erityisiä kodin ulkopuolisia menoja ole. Lisäksi pesen pääni aina illalla, sekin rauhoittaa päätä, eikä se ala hikoilemaan niin paljon kuin olisi mennyt nukkumaan likaisemmalla päällä, myös pyyhe tyynyliinan päällä auttaa hikoilevaan päähän.
Ei onnistu, kokeiltu on. Jos lopetan jokapäiväisen pesun menee päänahka tosi huonoon kuntoon. Alkaa kutiamaan ja tulee isoja näppylöitä hiusrajaan. Kun pesen päivittäin ei ongelmaa ole. Kampaajakin on sanonut että jokapäiväinen pesu ei haittaa. Mun äidillä oli ihan sama homma, rasvoittuminen loppui myös hänellä eläkeikään tullessa eli luultavammin hormonaalista tämä. Ap
Minulla kävi tuo liian pesevällä shampoolla. Perusmarkettishampoilla ei yleensä noin käy paitsi LV:llä. Sillä pää kutisi niin pahasti, ettei ikinä aiemmin ole niin käynyt eikä sen jälkeen. Itselleni on hyviä myös Muumi-shampoo ja Baby Natusan. Jos ne ovat hyviä lapsille, pitää niiden olla hyviä aikuisillekin ja pesuteho niissä on sama kuin aikuisten shampoissa.
Niin siis mulla alkaa hiuspohja kutiamaan jos yritän pidentää pesuväliä ja olen pesemättä tukkaa. Kutina loppuu kun pesen hiuksia minulle normaaliin tapaan eli päivittäin. Ap
Et sitten ymmärtänyt. Rauhoita se päänahkasi miedommalla shampoolla tai pese jopa pelkällä vedellä. Yllätys yllätys, kohtapa ei tarvitsekaan pestä joka päivä, koska päänahkaan ei tule näppylöitä. Mitenkäs ruokavalio, meneekö paljon rasvaista ruokaa kurkusta alas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätäpä vapaapäivinä ja lomilla tuo joka-aamuinen pesu pois, niin päänahkasi rauhoittuu. Itselläni myös erittäin ohut tukka. Jos pesin joka päivä, pää oli kohta siinä kunnossa, että olisi pitänyt pestä aamuin illoin. Siirryin pesemään pääni pari kolme kertaa viikossa erään loman jälkeen, ei mitään ongelmia. Nyt eläkkeellä ollessa riittää kerta viikkoon pesu, jos mitään erityisiä kodin ulkopuolisia menoja ole. Lisäksi pesen pääni aina illalla, sekin rauhoittaa päätä, eikä se ala hikoilemaan niin paljon kuin olisi mennyt nukkumaan likaisemmalla päällä, myös pyyhe tyynyliinan päällä auttaa hikoilevaan päähän.
Ei onnistu, kokeiltu on. Jos lopetan jokapäiväisen pesun menee päänahka tosi huonoon kuntoon. Alkaa kutiamaan ja tulee isoja näppylöitä hiusrajaan. Kun pesen päivittäin ei ongelmaa ole. Kampaajakin on sanonut että jokapäiväinen pesu ei haittaa. Mun äidillä oli ihan sama homma, rasvoittuminen loppui myös hänellä eläkeikään tullessa eli luultavammin hormonaalista tämä. Ap
Shampoot kuivattavat päänahkaa -> päänahka pukkaa lisää rasvaa-> kutina ja rasvoittunut päänahka sekä hiukset.
Lopeta shampoolla pesu.
Vierailija kirjoitti:
Meni yli kuusi vuotta opettaa päänahka kokonaan pois shampoosta. Ohuet hiukset ja voi hyvin. Päänahka ei kutise eikä rasvoittu. Pesen noin kolme kertaa kuussa hiukset. Vedellä ja kerran kuussa laadukkaalla hoitoaineella. En läträä suihkeilla tai lämpkihartimilla tms mutta tupeeraan kun haluan volyymia. Tupeerauksen apuna ja kiinnikkeenä suolavesi.
Minua ei haittaa tämä päivittäinen pesu. On osa rutiinia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shampoot kuivattavat päänahkaa -> päänahka pukkaa lisää rasvaa-> kutina ja rasvoittunut päänahka sekä hiukset.
Lopeta shampoolla pesu.
Tätä aihetta on nyt turha enää jatkaa. Pesen miten pesen ja sillä hyvä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuuheat hiukset voi käydä ostamasssa Turkista. Voimaannuttava itseluottamus herää sen jälkeen operaation jälkeen.
Menepä Tauski pois tästä ketjusta, ei tämä ole sinua varten.
Kuiviin hiuksiin ainakin Living Proofin dry volyme & texture spray. Heittämällä paras mitä olen testannut.
Tuu tänne niin tuuheuan oikeen kunnolla!
Terveisin Arto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta shampoolla pesu.
Tätä aihetta on nyt turha enää jatkaa. Pesen miten pesen ja sillä hyvä. Ap
Itsepä rupesit kyselemään, siksi saat vastauksia ja jopa järkeviä. Kannattaisi ainakin kokeilla eikä vänkyttää vastaan suoralta kädeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa tämä päivittäinen pesu. On osa rutiinia. Ap
Näille kommentoijille on vieras asia se, että on olemassa erilaisia ihotyyppejä. Itsekin pesen päänahkani päivittäin enkä keksi yhtään syytä miksi en tekisi niin, pestäänhän kasvojenkin iho päivittäin.
Ei minulla auta mitkään tuuheuttavat aineet, hiukset on niin ohuet ja lättänät, että ainoa tapa saada kuohkeutta on tupeerata tai käyttää lainerautaa juuriin.