Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisitkö suomeen, jos voittaisit lotosta?

Vierailija
15.05.2026 |

Vai lähtisitkö ulkomaille? Jos lähtisit, niin miksi? Tai jos jäisit suomeen, miksi?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma maa mansikka!

Voisin ostaa huvilan jostain Välimeren rannalta, mutta en minä siellä loppu elämääni haluaisi kökkiä. Suomessa on kaikki ystävät ja sukulaiset. Elämä on muutakin kuin aurinkotuolissa loikoilua.

Vierailija
42/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisi kirjat ulkomaille jo ihan verotuksen vuoksi. Lomailisin Suomessa kesäisin ja jouluna jne. Kuka hullu täällä haluaa loskapaskan aikoihin asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin Suomeen ehdottomasti. Ostasin talon sekä mökin järven rannalta kylläkin.

Kesämökin pitäisi olla tottakai kesämökki eikä mikään huvila, vaan aivan perustason mökki, melko askeettinen se on se kesämökin juttu ainakin mulle. Mutta sijainti olisi sitten vähän parempi ja toki olisi hyvä laituri ja hyvin hoidettu ranta. Mökkeily ei itselle olisi mökkeilyä, jos se olisi käytännössä omakotitalo kaikilla mukavuuksilla järven rannalla. 

Vierailija
44/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt yli 50 eri maassa eikä vielä ainakaan ole oman kodin voittanutta löytynyt.

Vierailija
45/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäisin Suomeen ehdottomasti. Ostasin talon sekä mökin järven rannalta kylläkin.

Kesämökin pitäisi olla tottakai kesämökki eikä mikään huvila, vaan aivan perustason mökki, melko askeettinen se on se kesämökin juttu ainakin mulle. Mutta sijainti olisi sitten vähän parempi ja toki olisi hyvä laituri ja hyvin hoidettu ranta. Mökkeily ei itselle olisi mökkeilyä, jos se olisi käytännössä omakotitalo kaikilla mukavuuksilla järven rannalla. 

Lottovoittajalla voisi olla molemmat!

Vierailija
46/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisin lienee matkata heti homomiessaarille, (Cayman islands), ostaa sieltä kämpän. Ihan mikä tahansa risumökki. Sinne ei vältmät jäädä, tärkeintä on saada verovapaa residenssi. Ja dokumenteilla pääsee eroon suomen verokarhusta ilman 3v odotus aikaa. 

Sen jälkeen voikin matkailla pari vuotta kunnes selviää missä viihtyy parhaiten ja hengailla niissä paikoissa omistaen asuinkelpoisen kämpän noissa paikoissa. Ihan hyvä kerätä se 3+ paikkaa ettei joudu verovelvolliseksi edes teknisesti. 

Valitettavasti lottovoitto ei ihan riitä yksityissuohkaritasolla jossa omistaa noita italian jne viitiloja ja voi kuljettaa kuutiometrittäin omia juomia mine ikinä meneekään. 40v päästä onkin semoinen määrä rahaa kunhan osaa laittaa hieman sivuun tuottamaan. Eläen vaikka vain 2millin tuotoilla ja 5m kerää tuottoa tuoton päälle. 

Kun tuottava omaisuus on 200m tasoa voikin jo elää suihkarielintasoa. 

Vierailija
47/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisi kirjat ulkomaille jo ihan verotuksen vuoksi. Lomailisin Suomessa kesäisin ja jouluna jne. Kuka hullu täällä haluaa loskapaskan aikoihin asua.

Ei Suomen verotus lottovoittajalle ole mikään huono!

Vierailija
48/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin kakkos asunnon jostakin ihanasta lämpimästä välimeren maasta ja sitten tulisin Suomeen vain kesäksi tapaamaan omia vanhempia. Ja tietysti vähän katsomaan heidän peräänsä. Varmaan kirjoittaisin väitöskirjaa talvella siellä ulkomailla. Olisipa ihanaa. Linnut laulaisi...meri liplattaisi lempeästi. Torilta saisi tuoreita kasviksia ja hedelmiä lähiruokana. Ei enää vittumaisia Suomalaisia. 

Vierailija
49/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hemmetissä mode ei muka näe näitä venäläisten yrityksiä muokata mielipiteitä?

Vierailija
50/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt yli 50 eri maassa eikä vielä ainakaan ole oman kodin voittanutta löytynyt.

Useastikkin yli 2kk kerralla jossain?

Vasta silloin yleensä alkaa oppimaan jonkun paikan edes hieman. 

Vierailija
51/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti jäisin Suomeen. En osaa kuvitella eläväni arkea jossain muualla kuin Suomessa. Se ei kerta kaikkiaan ole mahdollista eikä sovi ajatusmaailmaani millään tavalla.

Jos voittaisi lotossa, minulla ei olisi enää mitään arkea niin kauan kuin rahat riittävät.

Vierailija
52/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jäisin.  Suomen saaristo on edelleen kesäisin maisemiensa, ilmastonsa, kulttuurinsa ja poliittisen vakautensa ansiosta minulle paras paikka elää. Talvet voi viettää sitten siellä missä mansikat on tuoreita.

Vierailija
53/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisin kakkos asunnon jostakin ihanasta lämpimästä välimeren maasta ja sitten tulisin Suomeen vain kesäksi tapaamaan omia vanhempia. Ja tietysti vähän katsomaan heidän peräänsä. Varmaan kirjoittaisin väitöskirjaa talvella siellä ulkomailla. Olisipa ihanaa. Linnut laulaisi...meri liplattaisi lempeästi. Torilta saisi tuoreita kasviksia ja hedelmiä lähiruokana. Ei enää vittumaisia Suomalaisia. 

Ja TAAS KERRAN suomalainen isolla kirjaimella. Mitä hemmetin tekoälyä venäläiset käyttää?

Vierailija
54/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en edes pelaa lottoa niin ei vaaraa.

Vierailija
55/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useastikkin yli 2kk kerralla jossain?

Vasta silloin yleensä alkaa oppimaan jonkun paikan edes hieman. 

Olen ihan asunut monta vuotta ulkomailla töiden takia. Useammassa maassa. Ja aina olen ollut onnellinen kotimaahan palatessa!

Reissussa on kiva käydä, mutta ulkomailla asuminen on vähän niin ja näin.

Vierailija
56/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin miljoonan kuuluisin siihwn paremmi toimeentulevaan väestönosaan jonka talkoisiin osqllistumiset on ihan vapaaehtoista ja verojakin voi monin tqvoin kierrellä

Tämä oli hyvin sanottu. Suomessa veroja maksaa lähinnä vain alempi työläisten luokka ja keski-luokka. Lottovoiton jälkeen pääsisi vapaamatkustajien kastiin. 

Vierailija
57/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi turhaan ole tullut valituksi maailman onnellisimmaksi maaksi yhdeksän kertaa putkeen.

Vierailija
58/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jäisin

Vierailija
59/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja TAAS KERRAN suomalainen isolla kirjaimella. Mitä hemmetin tekoälyä venäläiset käyttää?

En ole venäläinen. Taas vittumaiset kiusaaja Suomalainen kansanosa keksinyt uuden tavan kiusata, syytetään että käyttää tekoälyä ja venäläiseksi. Ei teiltä ideat lopu kesken miten kiusata. Mitäpä jos hankkisit itsellesi käytöstapoja. 

Vierailija
60/103 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomi turhaan ole tullut valituksi maailman onnellisimmaksi maaksi yhdeksän kertaa putkeen.

Suomi on kiusaajille onnellisin maa ei kiusatuille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi