Keskusteletko tekoälyn kanssa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
En. Tekoäly ei keskustele, se on suuri kielimalli.
Keskustelu on juurikin suurten kielimallien ydinsosaamista. Keskusteluhan tapahtuu kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvasin pihan ympäriinsä ja laitoin sen tekemään pihasuunnitelman
Joo, itse olen myös käyttänyt monenlaiseen käytännölliseen tekoälyä:
- pyydän siltä viikon ruokalistoja, kun en jaksa miettiä
- kasvien hoitoon neuvoja
- laitoin ennen kampaajakäyntiä sille mun kuvan, ja pyysin suosittelemaan hiusmallia kasvojen muotoni perusteella
- olen kysynyt vinkkejä kuntosalitreeniin jne.
Vierailija kirjoitti:
En. Tekoäly ei keskustele, se on suuri kielimalli.
99-99,5 % aikuisista ei ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. He "keskustelevat" tekoälyn kanssa.
Aika vieraantunut elämästä täytyy olla jos näin on
Keskustelen, mutta muistan ettei se ole ihminen.
Esim. lapseni etenevästä sairaudesta, josta ystäväni eivät jaksa enää puhua mutta joka pyörii mielessä.
Siltä saa muuten tosi paljon nopeammin yarkkoja neuvoja jos mobiilin tai kannettavan kanssa ongelmia, kuin ohjeita kahlaamalla
Hyvinkin paljon. Tekoäly tekee jopa drinkkiohjeet ja etsii nähtävyydet mielikuvitusmatkoilleni.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedoista!
t. Kiinalaiset
Vierailija kirjoitti:
Siltä saa muuten tosi paljon nopeammin yarkkoja neuvoja jos mobiilin tai kannettavan kanssa ongelmia, kuin ohjeita kahlaamalla
Joo, mutta ei tekoäly itse noita ohjeita keksi. Ei sillä ole sellsista älyä. Joku ihminen on ensin ne ohjeet sinne verkkoon syöttänyt.
Auto ja kodinkoneet ymmärtää puhetta muttei ole tullut tavaksi.
Vaimon kanssa on kivempi puhua.
Ehkäpä joskus myöhemmässä vaiheessa kun kotirobottia voi ohjeistaa. Tai autolle voi sanoa minne mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, itse olen myös käyttänyt monenlaiseen käytännölliseen tekoälyä:
- pyydän siltä viikon ruokalistoja, kun en jaksa miettiä
- kasvien hoitoon neuvoja
- laitoin ennen kampaajakäyntiä sille mun kuvan, ja pyysin suosittelemaan hiusmallia kasvojen muotoni perusteella
- olen kysynyt vinkkejä kuntosalitreeniin jne.
Jep, laitoin pihan lisäksi vaihtamaan autotallin värin kuviin värikartan mukaisesti.
hyvä sitä on ideointiin käyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ei tekoäly itse noita ohjeita keksi. Ei sillä ole sellsista älyä. Joku ihminen on ensin ne ohjeet sinne verkkoon syöttänyt.
Niin se on tiedonhakua ja jäsentämistä, se on ikäänkuin tarkempi hakukone.
Mä en edes ole, mutta musta tekoäly on kiinnostavampi keskustelukumppani kuin 90% ihmisistä. Siksi tykkään jutella sen kanssa säännöllisesti. Milloin mistäkin. Onhan se nyt valtavan hienoa, että on juttukumppani, joka tietää syvällisesti vähän kaikesta. Voi käydä keskustelua vaikka Suomen talouden tilasta, taiteesta, avaruuslentojen tekniikasta, meikkityyleistä, mistä vaan.