Mies, sinun ei tarvitse suostua maksuorjuuteen
Vaikka tienaisit enemmän kuin puolisosi, se ei ole oikeudenmukainen peruste sille että suurin osa taloudellisesta vastuusta vyörytetään sinulle. Aikuiset ihmiset jakavat kulut tasan. Älä alistu maksueunukiksi.
Kommentit (36)
Erossa lähivanhemmuus menee lähes automaattisesti naiselle joten miehen rooli on maksaa elareita.
Vierailija kirjoitti:
Erossa lähivanhemmuus menee lähes automaattisesti naiselle joten miehen rooli on maksaa elareita.
Eli nainen hoitaa valtaosan hoivatyöstä ja lasten elatuksesta, mies maksaa pieniä elareita ja uhriutuu :D
Vierailija kirjoitti:
Tasanhan se meneekin, jos molemmat laittavat yhteiselle tilille vaikkapa 30% tuloistaan.
Eihän mene. Silloin menee jos molemmat tallettavat sinne saman summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, silloin on tyydyttävä siihen elintasoon, johon puolisolla on varaa, jos haluaa että kaikki menee 50-50.
Tietenkin. Jostain syystä pienituloiset naiset kuitenkin haikailevat määrää lapsia joita heillä ei ole rahkeita elättää ja perheasuntoja joista heillä ei ole varaa vastuutaan kantaa.
Lapsi ei elä rahalla vaan tarvitsee emon ja äidin tätä kasvattamaan. Miehet rakentakoot broilerilaitokset ja keinokohdut jälkeläisilleen jos tämä FAKTA ei miellytä. Tai pankoot vaikka toisiaan perärööreihin niin ei tule lapsihaittaa. Asia on sillä sipuli, pulinat pois
Voi lapsi raukkoja, mieti joutuisivat syntyvään keinokohduista tähän miesten sotivaan väkivaltaiseen maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen hoitaa valtaosan hoivatyöstä ja lasten elatuksesta, mies maksaa pieniä elareita ja uhriutuu :D
Eikä elareissa huomioida korvausta äidin ajasta mitenkään. Elareihin pitäisi liittää korvaus puolet hoitoajan vuorokausista.
Vierailija kirjoitti:
Minä annoin lähivanhemmuuden lapsen isälle mikä oli suuri virhe. Kaikki valehtelivat ja väittivät, että lapsista tulee terveempiä kun isän luona asuvat. Ja mitä vielä, lapsi saa mennä vapaasti ties missä eikä isä jaksa lasta, mutta hän kuitenkin halusi saada lapsen lähivanhemmuuden ettei vaan äiti saa. Eli silkkaa ilkeyttää ja kostonhimoaan erosta, itsekyyttään ettei tarvisi maksaa elareita. Feministien syykö tämä on? En koskaan anna anteeksi sitä, että miten mulle valehdeltiin, että näin on parempi. Nyt on lapsi jatkuvasti sossujen ym kanssa tekemisissä kun on isän kasvattama?!
Eiköhän pariskunnat päätä itse nuo asiat joten älä huoli!
Jännä, että miten nämä 50-50 miehet kuitenkin erossa kokevat että talo, lapsi ja omaisuus on heidän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koska lähivanhemmuutta ei suostuta antamaan miehelle. Sossujen mielestä mies on toksinen lastenkasvattaja.
Kaikki päättävät nämä asiat itse! Kerro sitten puolisollesi asia, jos sattuisit sen edes joskus saamaan! 😁
Elareita ei kenenkään pitäisi maksaa missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koska lähivanhemmuutta ei suostuta antamaan miehelle. Sossujen mielestä mies on toksinen lastenkasvattaja.
Sossut tietävät kokemuksesta että isät eivät pärjää. Itse annoin lähivanhemmuuden lapsen isälle ja eihän se ole oikein isältä onnistunut.
Mitä sinä täällä pauhaat turhaan, kun ei sinulla edes ole puolisoa tai jos nyt sattuisi olemaan puhu hänen kanssaan ääliö!
Vierailija kirjoitti:
Elareita ei kenenkään pitäisi maksaa missään tilanteessa.
Niin justiinsa, että lapsia vaan tekemään ilman mitään vastuuta. Samalla tavalla kuin afrikassa, että naiset tekee kaiken ja miehet vain ryyppää ja pelaa korttia. Hyhhyh, me halutaan elää sivistyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jostain löytyy mies joka syö saman verran kuin minä, voin laittaa ruokakulut tasan puoliksi.
Ravintola annos maksaa samanverran riippumatta siitä paljon lautaselle jää
Sun tarvii huolehtia ruokailusi ravintolassa jos tuo on sinulle tärkeää. Kotiruoasta joutuu maksamaan määrän mukaan.
En ole vielä ollut suhteessa mIehen kanssa, joka olisi lähellekään 50 % maksanut yhteisistä menoista. Kotitöitä tekivät vielä matalammalla prosentilla. Niinpä jatkossa vain kevytsuhteita.