Nuori ei tiennyt mikä on Leka tai Moska.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leka ja moska kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Itsekin kirjoitit Lekan isolla alkukirjaimella
Lause alkaa isolla alkukirjaimella? Kuinka pihalla olet oikeinkirjoitussäännöistä?
Eli siis Leka kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, kuinka voit kirjoittaa yhtä ja tehdä jotain muuta
Ei, lekaa ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella. Se ei ole erisnimi nyt tässä. Vain jos se sana aloittaa lauseen niin se kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Niin kuin jokaisen lauseen aloittava sana kirjoitetaan.
No mutta kun siinä Leka kirjoitettiin isolla alkukirjaimella, ihme sekoilua
Itse kirjoitat sanan no isolla alkukirjaimella myös, tosin niinhän se tuossa tapauksessa pitääkin tehdä. Selvenikö asia nyt, vai oletko vielä enemmän sekaisin kuin seinäkello?
Vierailija kirjoitti:
Leka on Suomessa esiintyvä sukunimi, tosin melko harvinainen, mutta se on yleinen Albaniassa.
Ei, vaan etunimi. Se on usein Kalevin lempinimi. Kalevi, Kale, Leka
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan puolet 25-vuotiaistakaan tiedä. Ja väitän, että on paljon myös 4-kymppisiä jotka ei tiedä. Ei ne kuitenkaan mitään jokapäiväisiä työkaluja ole.
Nimen omaan. Lekan olen tiennyt aina, kun lapsuuden kodissa oli sellainen. Moskan opin ehkä kolmekymppisenä, kun aattelin veljeä rakennushommissa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sukunimiä, kun ovat isolla alkukirjaimella.
Epäilen ap:n ryyppykavereiden nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lause aloitetaan isolla alkukirjaimella.
Ei lausetta vaan virke. Jos pilkun jälkeisessä sivulauseessa on tuo sana, tulee se kirjoittaa pienellä kirjaimella. Kyllä tuokin asia opetetaan peruskoulun äidinkielessä.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs hän olisi voinut ne oppia kun ei varsinkaan kerrostaloelämässä leka ja moska kuulu jokapäiväiseen elämään.
Esim lukemalla kaunokirjallisuutta ja vaikka mitä hömppää, niin oppii oaljon asioita, joiden kanssa ei ikinä ole tekmisissä.
Tiktokkaamalla eiihan samoja etuja saa.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs hän olisi voinut ne oppia kun ei varsinkaan kerrostaloelämässä leka ja moska kuulu jokapäiväiseen elämään.
Naapurin kake tuli kylään seinän läpi kun vähän heilutteli lekaa.
Vierailija kirjoitti:
Leka on Suomessa esiintyvä sukunimi, tosin melko harvinainen, mutta se on yleinen Albaniassa.
Porvoolainen sarjakuvapiirtäjä Kaisa Leka. Hänestä on ollut lehtiartikkeleita runsaasti vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan etunimi. Se on usein Kalevin lempinimi. Kalevi, Kale, Leka
Kalevin lempinimi Leka? En ole kuullut koskaan sellaista Kalevin kohdalla käytettävän. Leon kohdalla Leksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän noita tarkoittanut, vaan Lekaa ja Moskaa, joista en ole koskaan kuullut.
Leka on hyvä tyyppi mutta Moskasta en tykkää. Hän on epärehellinen. Mutta ymmärrän hyvin, etteivät kaikki heitä tunne.
Se kertoo vaan sen, että nykypäivänä niitä vehkeitä ei tarvita niin paljoo, varsinki jos asustaa kaupungissa. Vanhemmat ihmiset eivät tiedä mitä tarkoittaa legit, ei se tee vanhemmista ihmisistä yhtään sen tyhmempiä, ne ei vaan hengaa ihmisten kanssa, ketkä käyttää sitä sanaa.
Asutaan omakotitalossa, eikä meillä ole kyllä kumpaakaan. Tavallinen vasara löytyy. Ap voi nyt näitä kesätyöntekijöitä perehdyttää, ei ole vaikeaa 😌
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan puolet 25-vuotiaistakaan tiedä. Ja väitän, että on paljon myös 4-kymppisiä jotka ei tiedä. Ei ne kuitenkaan mitään jokapäiväisiä työkaluja ole.
Työkaluja? Minulle moska tarkoittaa vain likaa, törkyä. :D
N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lause alkaa isolla alkukirjaimella? Kuinka pihalla olet oikeinkirjoitussäännöistä?
Eli siis Leka kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, kuinka voit kirjoittaa yhtä ja tehdä jotain muuta
Ei, lekaa ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella. Se ei ole erisnimi nyt tässä. Vain jos se sana aloittaa lauseen niin se kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Niin kuin jokaisen lauseen aloittava sana kirjoitetaan.
No mutta kun siinä Leka kirjoitettiin isolla alkukirjaimella, ihme sekoilua
Itse kirjoitat sanan no isolla alkukirjaimella myös, tosin niinhän se tuossa tapauksessa pitääkin tehdä. Selvenikö asia nyt, vai oletko vielä enemmän sekaisin kuin seinäkello?
Lause aloitetaan isolla kirjaimella. Leka on erisnimi joka kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, mitään muuta työkalua ei sanota Lekaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimen omaan. Lekan olen tiennyt aina, kun lapsuuden kodissa oli sellainen. Moskan opin ehkä kolmekymppisenä, kun aattelin veljeä rakennushommissa.
Leka. Moska. Moukari. Vasara. Saha. Kirves. Puukko. Vesuri. Lapio.
Kaikki ihan normaaliin yleissivistykseen kuuluvia työvälineitä. Tiktokkaamisiin.
T: Jere 16v "maalainen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihan normaaliin yleissivistykseen kuuluvia työvälineitä. Tiktokkaamisiin.
Muut olen aina tiennyt, mutta moska on aina merkinnyt minulle jätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puukon olen kuullut. Muut täysin outoja.
Terkkuja täältä Stadista.
Minä kesätöissä 80-luvulla
Työkaveri: käy laittaa se kamlokki kiinni
Minä: 🤔 ???
No sitten opin mikä on Camlock -liitin 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo idiootti osaa kielioppia.
Idiootti kirjoitetaan isolla.
Ei nämä minnekään töihin pääse. Avuttomia poloisia ovat