Repesin täysin kun kaupassa joku mummo sanoi sähköpostiosoitetta ilmoittaessaan "miukumauku".
Z-sukupolven aspa oli ihan että "mi..siis mikä?"
Kommentit (194)
ATK = Automaattinen TietojenKäsittely
Eikös @ -merkki ole ollut ennen nettiaikaa jonkinlainen "taksamerkki"?
Typeryyttä tää uussanoilla kikkailu. Tierättekö mitä on karstat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua nauratti kun naapurin boomeri puhui "älykännykästä". Kai sillä on kotona myös ATK.
No mitä sinä sanot? Eikö nuo ole ihan ymmärrettäviä sanoja. Paljon kummallisempaa on kun joku sanoo iPhone. Sehän on tuotemerkki.
Kännykkä on sellainen sana, jota alle 25-vuotiaat eivät välttämättä tunnista ollenkaan.
Mitä ne sitten sanoo? Puhelin? Ei kai enää ole vaaraa että sekoittaa sen siihen alkuperäiseen puhelimeen. Kyllä 30 vuotta sitten puhelin oli se mikä oli kiinni seinässä eikä se mikä oli taskussa.
Miten sä sitten sen @ merkin sanot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo Veeti 13v
Veetit ovat jo 25 vuotiaita, boomer-sari kuule.
No ei onnistu nimillä tylyttäminen sen paremmin sultakaan. Sarit on viisikymppisiä.
Sarit ovat kyllä jo kuusikymppisiä. Mutta viisikymppisetkin ovat jo boomereita.
Tampio, ei boomeriksi muututa missään ikävaiheessa kun se on sukupolvi. Mene nurkkaan häpeämään tyhmyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo Veeti 13v
No ei onnistu nimillä tylyttäminen sen paremmin sultakaan. Sarit on viisikymppisiä.
Martat on nykyään 3 vuotiaita. Muutama vuosi sitten he olivat 80-90 vuotiaita.
Viisikymppiset ovat Katjoja. Myös Heidit, Sannat ja pojista Janit ja ovat jo boomeri-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Typeryyttä tää uussanoilla kikkailu. Tierättekö mitä on karstat?
Niillekin on varmaan keksitty joku uus teininimi, niin saa vanhuksille nauraa museossa, että sano karstat🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua nauratti kun naapurin boomeri puhui "älykännykästä". Kai sillä on kotona myös ATK.
No mitä sinä sanot? Eikö nuo ole ihan ymmärrettäviä sanoja. Paljon kummallisempaa on kun joku sanoo iPhone. Sehän on tuotemerkki.
Kännykkä on sellainen sana, jota alle 25-vuotiaat eivät välttämättä tunnista ollenkaan.
Mitä ne sitten sanoo? Puhelin? Ei kai enää ole vaaraa että sekoittaa sen siihen alkuperäiseen puhelimeen. Kyllä 30 vuotta sitten puhelin oli se mikä oli kiinni seinässä eikä se mikä oli taskussa.
Ne kutsuvat sitä aivan oikein puhelimeksi. Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta nyt eletään vuotta 2026 ei 1996.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo Veeti 13v
Tampio, ei boomeriksi muututa missään ikävaiheessa kun se on sukupolvi. Mene nurkkaan häpeämään tyhmyyttäsi.
Älä Minna ragee, ettei repee päästä suoni.
Taas olisi kaasukammioille käyttöä yli 60 vuotiaille
Mattimeikalainenätjokusahkopostipistekom. Miten näppäilisit tuon litanian sen kuullessasi?
Miukumauku erottuu hyvin puheen keskeltä. Väärinkäsitysten määrä pienenee ja helpottaa tätä ihmistenvälistä kommunikaatiota edes vähän
Vierailija kirjoitti:
Miten sä sitten sen @ merkin sanot?
Miukkelimaukkeli tai miukkismaukkis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 42 ja minä ainakin sanon puhelin. Arjessani ei ole olemassakaan mitään muita puhelimia. En edes muista, koska viimeksi olen nähnyt lankapuhelimen.
Siis täh? Onko Z-sukupolvelainen mennyt töihin? Eikö niiden pitänyt olla autisti-aadeehoodeita, joilla polla ei kestä sekunttiakaan ilman brainrot videoita ja somea?
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Onko Z-sukupolvelainen mennyt töihin? Eikö niiden pitänyt olla autisti-aadeehoodeita, joilla polla ei kestä sekunttiakaan ilman brainrot videoita ja somea?
🥱
Mä sanon ....aa gmail.com
Merkki on a:n näköinen, joten äännän sen aana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko sinut on saatu parsittua kasaan?
Ap on saumoistaan ratkeilevaa äärioikeistoa. Ei minkäänlaista jarrua eli impulssikontrollia.
Kaikki tulee ulos mikä menee sisään. Stimulus + organism = reaction, eli refleksiohjautuva matalaälyinen elukka.
Vähänkoulutetut ovat nykyään vasemmistoa, demareita ja kommunisteja. Sen huomaa kielenkäytön köyhtymisestä. Niillä on yleensä vain yksi korttipakka, ja siinä ei ole muuta kuin persukortteja. Kun tulee tenkkapoo, ne vetävät kortin pöytään ja luulevat, että sillä pärjää.
Minä repesin, kun ikkunanpesijää tituleerattiin maiseman kirkastajaksi. ATK on tietoäly😁
Onneksi tulevaisuus on nuorissa eikä näissä uhmaikäisen tasoisissa eläkeläisissä.