Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Repesin täysin kun kaupassa joku mummo sanoi sähköpostiosoitetta ilmoittaessaan "miukumauku".

Vierailija
15.05.2026 |

Z-sukupolven aspa oli ihan että "mi..siis mikä?"

Kommentit (169)

Vierailija
81/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minä sanon edelleen miukumauku vaikka it-alalla urani olenkin tehnyt. Totta, olen mummoiässä mutta takaan että tekninen osaaminen on kymmenkertainen siihen mitä ap tai se aspa oppivat ikinä.

Siinähän naureskelette, eipä kiinnosta.

Vierailija
82/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuupa mieleen pari helpparikokemusta, joissa kummassakin yritettiin puhelimitse opastaa tietotekniikasta ei-niin-perillä olevaa hitaasti mutta varmasti.

Ensimmäinen on diskettiajalta (pointsit sille, joka tietää disketin):

Helppari:  Sitten otat sen levykkeen kuorestaan.

Asiakas: Nyt mulla on tämä pyöreä levy kädessä.

Toisessa saneltiin asiakkaalle kirjain kerrallaan mitä pitää kirjoittaa:

Helppari: Seuraavaksi kenoviiva...

Asiakas: Koolla vai geellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa minä sanon edelleen miukumauku vaikka it-alalla urani olenkin tehnyt. Totta, olen mummoiässä mutta takaan että tekninen osaaminen on kymmenkertainen siihen mitä ap tai se aspa oppivat ikinä.

Tää vanhuksien ylivertaisuusharha nuorempiin nähden on varmaan juurikin se syy, miksi hoitajat uupuvat näitä hoitaessaan. 

Vierailija
84/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla karkasi myös pisu ja jännäkakka housuun. Kannattais pojunkin treenata lantionpohjalihaksia jos noin helposti repeilee.

No mutta etkö tiennyt, että kaupasta saa ostaa aikuisten vaippoja. 

Vierailija
85/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on se sama joka "nauraa kippurassa" milloin millekin asialle.  Nyt kokeili tällaista. Hoh-hoijaa.

Vierailija
86/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta millainen lokaryöppy tullut tähän keskusteluun!! Aivan järkyttäviä kommentteja ap:lle. Onko todella olemassa näin paljon huonosti voivia ihmisiä...

Luin itse otsikon ja alkoi naurattaa, koska oma 11v lapseni myös juuri sanoi miukumauku, ja mietin siinä että ihanan vanhanaikaisen kuuloista pikkupojalta! En osannut kuvitellakaan, että ketjun avatessani vastassa olisi tällaista saastaa.

Vierailija
87/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuuko kovastikin ap

tyhmyys ja yksinkertaisuus

Vierailija
88/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta millainen lokaryöppy tullut tähän keskusteluun!! Aivan järkyttäviä kommentteja ap:lle. Onko todella olemassa näin paljon huonosti voivia ihmisiä...

Luin itse otsikon ja alkoi naurattaa, koska oma 11v lapseni myös juuri sanoi miukumauku, ja mietin siinä että ihanan vanhanaikaisen kuuloista pikkupojalta! En osannut kuvitellakaan, että ketjun avatessani vastassa olisi tällaista saastaa.

Kyllä. Iäkkäissä ihmisissä on todella paljon näitä kitkerän katkeria ihmisiä, jotka vetävät hernepellon nenään jopa tällaisesta asiasta.

Vierailija
89/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää vanhuksien ylivertaisuusharha nuorempiin nähden on varmaan juurikin se syy, miksi hoitajat uupuvat näitä hoitaessaan. 

Ei se mikään harha ole. Iän mukana nyt vain tulee sellaista tietoa ja osaamista, jota ei voi muuten hankkia kuin juuri iän myötä.  

Nykyajan vanhuksissa on sekä sellaisia perinteisiä "vanhuksia" että myös sellaisia, jotka pesevät nuorempansa mennen tullen  moderneissa tietotekniikka-asioissa.

Vierailija
90/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hiljaa mielessäni nauroin sille nörttijuipille, joka vuonna 1994 opetti yläasteen ATK:ta meille ja käytti termiä miukumauku. Se oli ensimmäinen kerta kun sen kuulin enkä ole sitä koskaan suustani ulos päästänyt. Huvittava termi, mutta sellaisia nyt on ja voin elää sen kanssa ilman suuria tunteita tai kehollisia vaurioitumisia.

Vierailija
91/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo, aspa oppii kun tekee töitä. Tämänkin  takia kannattaisi olla tekemisissä eri sukupolvien kanssa.

No eikö voi myöntää, kyllä tuo särähtää korvaan, kun sitä harvoin kuulee. 

Vierailija
92/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi kyllä ottaa vakavasti "it-vanhuksien" sanomiset. Eihän nuoret itseään täynnä olevat kyllä koskaan ota mutta saapahan sitä silti suositella, jos vaikka joku kumminkin pysähtyisi miettimään. Vaikka eihän ne koskaan pysähdy, mulle-kaikki-heti-muista-viis on se meininki.

Vierailija
93/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan tarkemmin tuosta hoitajien uupumisesta liittyen vanhusten tietotekniikkataitoihin ja ylivertaisuusharhaan.

Onko jotakin tutkimusta/selvitystä vai mistä pohja esitetylle väitteelle (että hoitajat uupuvat)?

Vierailija
94/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sanaa ÖÖH kuvaamaan ät merkkiä.
T.Jami

Vierailija
95/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratko jos joku sanoo tätä # risuaidaksi?

Jotkut käyttävät vanhoja sanoja ja sanontoja aivan tarkoituksella protestina kaiken maailman "nuorison villityksille"! Hyvää asiakaspalveluun kuuluu myös ottaa huomioon erilaiset asiakkaat kuten käteisellä maksavat.

Vierailija
96/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa sivistymätön Z-sukupolven edustaja.

Itse olet viestisi perusteella sivistymätön. Ymmärrätkö?????

Vierailija
97/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella noloa ap nauraa yksinään ääneen! Itse kutsuisin ambulanssi, kun ajattelisin sinun olevan joku hullu!

Vierailija
98/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo, aspa oppii kun tekee töitä. Tämänkin  takia kannattaisi olla tekemisissä eri sukupolvien kanssa.

No eikö voi myöntää, kyllä tuo särähtää korvaan, kun sitä harvoin kuulee. 

Siinähän  särähtää...se ei normaalille ihmiselle maailmaa kaada.  🤣🤣🤣🤣

Vierailija
99/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä repesin kun nää orankilauman lailla joutilaina ostarissa vaeltavat ruutumaanikot hoki ohi laahustaessaan laumamantrojaan legit, 6-7 jne. Ne on menettäneet jo kokonaan kyvyn verbaaliseen kommunikointiin. Mölyävät toisille tiktokkien kautta nonsense-fraasein. 

Vierailija
100/169 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratko jos joku sanoo tätä # risuaidaksi?

Minä ainakin nauran. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi