Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuumat aallot tuskastuttaa!

Vierailija
14.05.2026 |

Ärsyttää kun töissä, esimerkiksi kesken palaverin alkaa nuppi punoittaa, hiki valua ja tuntuu kuin läkähtyisi. Ärsyttää todella kun asialle ei voi mitään tehdä, eikä hormonikorvaushoitoa ei lääkärit suostu kirjoittamaan. Kärsin kuumista aalloista niin että ne vaikuttavat elämänlaatuuni heikentävästi. Öisin herään sänky märkänä pari kertaa ja päivällä välttelen sosiaalisia tilanteita. Kaksi vuotta olen kärvistellyt, vielä ehkä 18 vuotta edessä. 
Kohtalotovereita?

N47

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runsaalla naimisella se mummotautikin helpottaa.

N55

Menkää nyt ukot v****un tästä ketjusta. 

Kerro kene väelle San mennä niinlähden heti  🤠

Vierailija
42/47 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonilaastarit itsellä auttaneet moniin vaivoihin. Oletko Ap veritulppapotilas, vai oliko toisen kommentti? 

Mulla on ainakin syynä sairastettu hormonipositiivinen rintasyöpä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 60v ja nykyään noi kuumat aallot tulee pään ja kasvojen aluelle! Naama valuu hikeä, koko ajan pitäisi pyyhkellä pyyhkiä, paperi ei riitä. Ja näitä kun tulee monta työpäivän aikana on kyllä kiusallista. Ennen oli tosiaan öisi, nyt tuo pään alue.

Minulla on nyt mahan alue.  Niin kuumia aaltoja että lähellä muovikipot sulaa ....  voi tätä naisen elämää.   👵👵👵👵👩‍🦰👩‍🦳👵👅👅👅👅

Vierailija
44/47 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti vuoden noi kuumat aallot. Sitten tuli armoton v*tutus. Sen jälkeen palelu. Ja nyt ei kiinnosta miehet enää tippaakaan. 

Vierailija
45/47 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ylipainoisia, normaalivartaloisia vai hoikkia?

Läski olen ja aina hieltä haiseva.  En tajuu onko vaihtarihikee vai krapulaa.... 😵‍💫🤢🤢

Vierailija
46/47 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kuumat aallot aina ilman mitään ilmeistä syytä, liittyykö niihin aina hiki, ja voiko niihin liittyä ihottumaa?

Sori jos nämä ovat ihan idioottimaisia kysymyksiä. Olen siis nelikymppinen nainen, ja minulle tulee ihan älytön punoitus ja kuumoitus naamaan jos hermostun kovasti, jos tulee hirveä kiire (etenkin töissä), tai jos täytyy esim. juosta bussiin. Olen ihmetellyt, kun tuo punoitus on minusta jotenkin suhteeton siihen kiireeseen/rasitukseen nähden. Mutta tällaista ei tule ikinä "ilman syytä", siis jos istun paikallani tai nukun yöllä, minulla on enemmänkin vilu. Hikoilen ainoastaan fyysisestä rasituksesta, tai tietysti jos on hellettä.

Minulle tulee myös naaman punoitusta välillä ilman kuumoitusta, ja olen yrittänyt selvittää, voisiko se olla allergiaa, mutta mahdollisia aiheuttajia on niin monia, että en oikein tiedä. (Esim. pähkinät, mansikat, omenat, tietyt pesuaineet, parfyymit...) Mutta voisiko se mahdollisesti olla kuumia aaltoja? Voiko se ilmetä pelkkänä punoituksena, lähinnä poskissa, ilman kuumuutta? Joskus tuossa punoituksessa on myös näppylöitä mukana, jotka katoavat muutamassa tunnissa.

Minulla on myös epäilty lupusta, koska punoitus muistuttaa perhosihottumaa. Mutta en tiedä voiko sekään olla tuollaista on/off-punoitusta.

Tämä punoitus tekee minut välillä hulluksi, mutta en tiedä, voiko se liittyä hormoneihin vai onko tällainen jotain muuta. Iän puolesta toki voisi olla. Punoitus on oikeasti huomiotaherättävän voimakasta, muuten ei olisi niin väliäkään.

Vierailija
47/47 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae resepti hormooniton lääke Veoza 45mg. 1 pilleri aamulla. Olen syönyt nyt 2 vuotta, aika kallista mutta joka euron arvoinen = 80.14 e/ kuukauden annos. Määrättiin ensin unettomuuteen, ei auttanut siihen, mutta kuumat aallot hävisi. Jossain kohtaa lääkkeen teho lakkaa, mutta se on sen ajan murhe. Kokeile edes😊