Kuumat aallot tuskastuttaa!
Ärsyttää kun töissä, esimerkiksi kesken palaverin alkaa nuppi punoittaa, hiki valua ja tuntuu kuin läkähtyisi. Ärsyttää todella kun asialle ei voi mitään tehdä, eikä hormonikorvaushoitoa ei lääkärit suostu kirjoittamaan. Kärsin kuumista aalloista niin että ne vaikuttavat elämänlaatuuni heikentävästi. Öisin herään sänky märkänä pari kertaa ja päivällä välttelen sosiaalisia tilanteita. Kaksi vuotta olen kärvistellyt, vielä ehkä 18 vuotta edessä.
Kohtalotovereita?
N47
Kommentit (47)
Olen kohta 60v ja nykyään noi kuumat aallot tulee pään ja kasvojen aluelle! Naama valuu hikeä, koko ajan pitäisi pyyhkellä pyyhkiä, paperi ei riitä. Ja näitä kun tulee monta työpäivän aikana on kyllä kiusallista. Ennen oli tosiaan öisi, nyt tuo pään alue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen elämä ja liikunta auttaa.
Auttaa myös eturauhasvaivoihin yhtä tehokkaasti.
Voi olla, että siitä on etua, että on paljon liikkeessä. Mun työkaverit, jotka ovat jo vaihdevuotensa käyneet läpi, eivät ole kokeneet kovia vaihdevuosioireita (esim. kuumia aaltoja). Työmme on todella fyysistä. Olen kuullut samaa muualtakin. Jää omalla kohdallani nähtäväksi. Mulla on selvästi esivaihdevuodet alkaneet. Olen nyt 46. Hikoilen kyllä paljon, mutta en koe kuumia aaltoja. Sitä ei tietenkään tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Poimulehti auttaa ja just nyt (etelässä) keruuaika ennen kukintaa.Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
mä olen huomannut että jos alaraajoilla on liikaa lämpöä niin se aiheuttaa tuon lämpöaalloon koko kehoon eli kokeile hameita ainakin kesällä ja kengät ilman sukkia jos vaan voit olla. yöllä nukun vaan pelkän pussilakanan kanssa.
Lämmönsäätö on kyllä mennyt erikoiseksi. Ennen mulla oli aina kylmät jalat ja kädet, mutta nykyään kuljen paljain jaloin (siis kotona) ja hanskatkin joutuu ottamaan pois usein lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä poimit tuota? Uskallatko ihan ksupunkialueelta?
Vierailija kirjoitti:
Juu no, eihän näin 50+ ilman tuota edes pääsis sängystä ylös aamulla. Oireita se ei poista.
t. Liikuntahullu ortorektikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä poimit tuota? Uskallatko ihan ksupunkialueelta?
En nyt ihan autotien vierestä keräisi/polkujen varrelta. Kasvaa niin yleisesti, että eiköhän joku suht puhdas paikka kaupungistakin löydy. Tokihan lehdet huuhdellaan sitten huolellisesti ennen käyttöä/kuivaamista.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä valetta. Jokainen lääkäri voi kirjoittaa hormoneja.
Totta kai voi, mutta on monia lääketieteellisiä syitä, miksi juuri ap:lle tai jollekin muulle ei voida niitä kirjoittaa. Koska riskit on liian suuret.
Itsekin täytyi vaan mennä vaihtarit läpi ilman hormonikorvausta. Mulla oli onneksi suhteellisen lievää tuo kuuma aaltoilu, ja luontaistuotekaupan salviatabletit (Vogel) auttoivat riittävästi. Niidenkin kanssa lämpöaalto tuli, mutta se oli lievempi, eikä näkynyt päälle kun ei tullut ihan hikiseksi sentään, vaikka tunsikin yhtäkkistä kuumuutta. Mulla onneksi loppui kuumat aallot, ja muutkin oireet, aika lailla 51-vuotiaana tapahtuneeseen menopaussiin. Niitä oireita oli lähinnä 47-51 -vuotiaana jonkun verran, mutta ihan siedettävissä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Pesulla käynti auttaa, ihohuokoset pääsee taas hengittämään.
Mistä teitä idiootteja sikiää ? Suihkussakin voi iskeä hiki päälle.
Minäkään en saa mitään hoitoa, tässä on seitsemän vuotta kärsitty, kesät on helpompia kun muutkin on pää märkänä. Välillä onneksi helpottaa, voi mennä viikkoja ettei mitään ja sitten yhtäkkiä alkaa taas. Pahin taitaa olla takana, kun sänky pysyy kuivana
Hormonilaastarit itsellä auttaneet moniin vaivoihin. Oletko Ap veritulppapotilas, vai oliko toisen kommentti?
Vierailija kirjoitti:
Nehän loppuu sitten vasta kahdeksankymppisenä
Loppuelämän ja iän vitsaus
Useimmilla ei sentään. Kaikilla ei tule ollenkaan, ja niillä joilla tulee, useimmilla kestää 2-7 vuotta. Harvoilla jää loppuelämän vitsaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Runsaalla naimisella se mummotautikin helpottaa.
N55
Oikeesti pentti 47
Vierailija kirjoitti:
Runsaalla naimisella se mummotautikin helpottaa.
N55
Menkää nyt ukot v****un tästä ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Nehän loppuu sitten vasta kahdeksankymppisenä
Loppuelämän ja iän vitsaus
Minulla lopui 50v. Mutta ruikutan vaan kaikki asiat kuumienaltojen ja vaihdevuosien piikkiin. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Aika harvaa miesten vaivaa vähätellään kuten naisten.
Kyllä naisen elämä on ihanaa.