Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni lusmuaa huomenna töistä?

Vierailija
14.05.2026 |

Tavalla tai toisella? Jos vai pystyy mitenkään?

On etäpäivää, konttoripäivää, otettua lomapäivää, palaveria, työmatkaa, ..... ja varmaan paljon saikkuakin?

4 päivän miniloma onkin paljon kivempi kuin yksittäinen pyhätorstai. 

Kuka täällä ajatteli lusmuilla? Mulla on "etäpäivä"?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koululaisilla oli viime lauantaina lyhyt koulupäivä, jotta he voivat pitää 4 päivän loman helatorstaista sunnuntaihin eikä tarvitse käydä huomenna perjantaina koulussa.

Vierailija
22/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lusmua, koska olen ottanut sekä huomiselle että maanantaille saldovapaan. Toista viikkoa olisivat liukumat silti vielä plussan puolella.

Hauskaa tämä selittely. Lusmuan, mutta se ei olekaan lusmuamista, koska..........?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä koululaisilla oli viime lauantaina lyhyt koulupäivä, jotta he voivat pitää 4 päivän loman helatorstaista sunnuntaihin eikä tarvitse käydä huomenna perjantaina koulussa.

Näin. Tavalla tai toisella. Keinolla millä hyvänsä. Pienestä pitäen. Opettajien johdolla. 

Vierailija
24/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän kävisi, jos pitäisi huomenna saada välttämättä joku tietty virastobyrokraatti kiinni vaikka jossain lupa-asiassa?

Vierailija
25/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän kävisi, jos pitäisi huomenna saada välttämättä joku tietty virastobyrokraatti kiinni vaikka jossain lupa-asiassa?

Vastaaja tai keskus: "Tavoittelemanne henkilö on  tänään kokouksessa, koulutuksessa, palaverissa, työmatkalla, lomalla,..... ja on seuraavan kerran tavoitettavissa ensi tiistaina. " 

Vierailija
26/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lusmua, koska olen ottanut sekä huomiselle että maanantaille saldovapaan. Toista viikkoa olisivat liukumat silti vielä plussan puolella.

Saldovapaat, liukumat lasketaan tässä mukaan lusmuiluun tavalla tai toisella. 

Ollaan siis poissa töistä keinolla tai toisella.

Ne saldotunnit tarkoittaa, että ne huomisen työtunnit on jo tehty etukäteen. Silloin voi lepäillä hyvällä omallatunnolla. Ei meillä ole huomenna kukaan töissä.

Vierailija
27/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti toimistolle menossa

Mistä vetoa, että ainoa joka tästä suuttui, on se sama luuseri joka roikkuu täällä joka päivä haukkumassa milloin työttömiä, sairaita, naisia, miehiä...

Vierailija
28/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli piirretty 3 vapaapäivää, to-la.

Vierailija
29/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva työpäivä tulossa. Lähes kaikki ovat poissa ja saa touhuta rauhassa.  Ei sillä että työkaverit olisivat persiistä mutta jotenkin leppoisampi meno.

Vierailija
30/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Offiisi kutsuu vaikka olisi 97h liukumaa joista hooärrän leidit vainoaa. Minkäs sille mahtaa kun pahasti aliresursoitu ja hommat pitää hoitaa.

Itellä oli yhdessä työpaikassa tunteja varmaan saman verran, josta automaattinen leikkuri veikin tunteja. Aika nopeasti oltiin samoissa lukemissa. Muutaman kerran sanoin pomolle, et nyt olen to-pe saldoilla, koska tunteja, niin eläimellisesti. Oli vaan, että asia kunnossa, kerro muille tiimin jäsenille. Olin et ok, kerrotaan. 

Vierailija
31/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tänään töissä ja huomenna on vapaapäivä. Ei tarvii mun lusmuilla.

Vierailija
32/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virastobyrokraatti tääällä, ja oleon tapaamassa Mr Sandelssia jo nyt ja huomenna koko päivän palaverissa hänen kanssa. Eli ei tuu onnistuu, sori vaan.

Vierailija
33/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio lusmuilla. Mun mielestä töissä on KIVAA. Tosin huomiselle on ns vapaaehtoisesti tehtäviä tehtäviä (parit ikkunanpesut), joten jos ekassa talossa kestää niin toisen jätän alkuviikkoon. Toivon mukaan kaikki sujuu sutjakkaasti niin saan nuo ekstratehtävät listalta pois.

Vierailija
34/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on urakkapäivä. Koitan saada urakan täyteen nopsaan.

Provisiopalkkaisessa työssä ei lusmuilla vaan tehdään töitä täysillä

Vierailija
35/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tossa matkan varrella on kans vastaava. Seisoskelevat puolet päivästä tupakkaa polttamasta. Välillä siirtävät jonkun lavan tms paikasta toiseen. Joku kotimainen rakennusfirma. Eli ei ainuttakaan suomalaista koko lössissä.

Vierailija
36/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa töitä…

Vierailija
37/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tossa matkan varrella on kans vastaava. Seisoskelevat puolet päivästä tupakkaa polttamasta. Välillä siirtävät jonkun lavan tms paikasta toiseen. Joku kotimainen rakennusfirma. Eli ei ainuttakaan suomalaista koko lössissä.

Yksi työkaveri lusmuaa. Tiedän sen jo hänestä. Aika hyvin osuneet ennustukset nappiin hänen sairasteluidensa suhteen. 

Vierailija
38/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ihan ottaa palkattoman vapaapäivän. En ymmärrä miksi jotain lapsellista teatteria tämän ympärille pitäisi järjestää.

Vierailija
39/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan kanssa on treffit sovittuna K-kaupalla. Ei ehdi röihin mennä.

Vierailija
40/40 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo alkuviikon saikulla. Huomenna menen töihin ja siitä viikonlopun viettoon. Perjantait ovat rentoja meillä töissä yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi