Olen menettänyt kaiken
Minulla ei ole lapsia, ei kumppania, ei työtä, asunto pakkomyyty ja jäin asuntokaupoilla pankille velkaa kymmeniä tuhansia, suhteet kaikkiin läheisiin olemattomat. Kaveritkin lähes kaikonneet.
Minulla ei ole ketään kuka auttaisi hädän hetkellä. Eikä yhtäkään syytä elää enää. Olen jo sen ikäinenkin, että maksan asunnosta jäänyttä velkaakin hautaan asti.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Oletko päässyt ylös suosta ja miten?
Kommentit (53)
Paradoksaalista tässä kaikessa on, että olen aiemmin pärjännyt kohtuullisen hyvin elämässä ja ulospäin olen varmasti näyttänyt ihan ok menestyvältä. Mutta kalliita näköjään ovat laulujen lunnaat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Paradoksaalista tässä kaikessa on, että olen aiemmin pärjännyt kohtuullisen hyvin elämässä ja ulospäin olen varmasti näyttänyt ihan ok menestyvältä. Mutta kalliita näköjään ovat laulujen lunnaat. Ap
On meitä muitakin, joilla on joskus paperilla olleet asiat kunnossa ja sitten alamäki ollut jyrkkää myöhemmin. Kaikenlaista tapahtunut. Jos se lohduttaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meitä muitakin, joilla on joskus paperilla olleet asiat kunnossa ja sitten alamäki ollut jyrkkää myöhemmin. Kaikenlaista tapahtunut. Jos se lohduttaa yhtään.
Ok. Oletko päässyt jaloillesi myöhemmin?
Kaikesta on mahdollista selvitä. Ota takuusäätiöön ja muihin velkaneuvontoihin yhteyttä.
Nyt kaikki menot minimiin. Yleensä sellainen elämä on terveellisempääkin. Vetä juomaksi ruuaksi kauden vihanneksia ym terveellistä.
Asunnon huonetta voi vuokrata Airbnb kautta, jos asut vuokralla ja asut itse siinä myös. Täytyy vaan muistaa ilmoittaa verottajalle ja maksaa voitosta 30% vero
Vierailija kirjoitti:
Ap; Sinä olet arvokas ja tärkeä! Maallinen menestys ja omaisuus eivät määritä ihmisarvoasi.
Kehotan Sinua kääntymään rakastavaan ja elävän Jumalan puoleen. Niin tein minäkin kriisitilanteessa, "huusin" tuskissani Jumalaa apuun. Pian sen jälkeen sain ottaa uskoa vastaan ja uudestisyntyä, Jeesus tuli elämääni ja toi rauhan ja toivon kaiken kaaoksen keskelle. Tämä tapahtui maaliskuussa 2021. Nyt vaellan Hänen kanssaan, ja Hän vie lopulta Taivaan kotiin.
Valtavasti Voimia Sinulle ja Kaikkea Hyvää!
T. N 55v
Outo palsta tämä kun kehuvat ja kannustavatkin kommentit sensuroidaan.
Ekalla sivulla toinen kertoi aplle omasta nousustaan suosta ylös. Hyvää vertaistukea. Tätä saisi olla enemmänkin palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Tee pannukakku.
Luin ahdistuneena ja samaistuen ketjua. Tämän viestin kohdalla aloin hymyillä. Jotenkin niin viattoman suloinen.
Itellä sama, mutta aina vuokralla asunut, ja oon aina ollut velaton. Tileillä tällä hetkellä yli 10'000 euroa. Ja aina ollut sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuitenkin terveys tallella?
Terveys alkanut pitkittyneen työttömyyden takia reistailemaan, eli ei ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itellä sama, mutta aina vuokralla asunut, ja oon aina ollut velaton. Tileillä tällä hetkellä yli 10'000 euroa. Ja aina ollut sinkku.
Mitä samaa tässä on ap:n kanssa?
Samassa veneessä ollaan, mutta mikäs tässä on ajelehtiessa. Kohta alkaa jääkiekon mm-kisat ja euroviisujen finaali. Puhelimella pystyn niitä kstsomaan, kun telkkua on omista. Mikäs tässä on eläessä. Kaipa ilman puhelintakin pärjäisi. Kirjoja tulee luettua aika paljon, niitä lainaam kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä menetin kymmenen vuotta sitten lapset, työn, kodin ja maallisen omaisuuteni. Mulle jäi kaksi matkalaukullista vaatteita, tavaraa ja velkaa noin 25000.
Maistuiko "kuppi"?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
Voi v!ttu, mikä.itsesäälissä rypevä surkimus!
Kuinka olette menettäneet lapsenne? Kuulostaa pahemmalta kuin nuo muut yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Mä menetin kymmenen vuotta sitten lapset, työn, kodin ja maallisen omaisuuteni. Mulle jäi kaksi matkalaukullista vaatteita, tavaraa ja velkaa noin 25000.
Oliskin vain 25000 velkaa, niin vois jopa vielä jotain töitäkin tehdä ja maksaa velat pois. Itellä velkaa niin paljon, ettei mahkuja saada työnteolla maksettua. Odottelen vain velkojen vanhentumista.
Vierailija kirjoitti:
Voi v!ttu, mikä.itsesäälissä rypevä surkimus!
Onpa kylmä , asiaton kommentti. Häpeä!
T.eri
Sama täällä kaikki mennyt ja nyt vielä poikanikin vaikeavammautui. Pitää vain koettaa jotenkin ihan pienistä asioistakin etsiä iloa ja positiivista mieltä. Mutta vaikeaa se on.
Ei kumppania, työ huonopalkkainen ja myin asunnon tappiolla menettäen kaiken. Ainut lohtu on ettei ole velkaa.