WTF!? Kaupassa oli 20 teepussin pakkaus Pirkka ruusunmarjateetä hintaan 4,6€
Just kuukausi sitten oli noin 2€. Tiedän kyllä että yrttiteet yms. kallistuivat, mutta että näin paljon nousivat. Jäi kyllä ostamatta.
Kommentit (58)
Hamstrasin Haaparannasta mm erilaisia yrttitee paketteja. Siellä ei ole ollenkaan tuollaista ylimääräistä teeveroa ja ruoan arvonlisäveroakin laskettiin reilusti. Sain 5 pakettia teetä sillä hintaa kun Suomesta olis saanut 2.
Käyttää pussin kahteen kertaan niin hinta on sama.
Vierailija kirjoitti:
No mä pistän paremmaksi. Meidän lähi K-Marketissa oli tuo kyseinen tee 4,99.
Onko tämä nyt se historiamme parhaan hallituksen virvoitusjuomavero käytännössä? Ei olisi paremmin voinut mennä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkan pitäisi vielä olla "halpismerkki"😂😂😂
Ei Pirkka ole koskaan ollut halpismerkki vaan vain kaupan oma merkki. K menu tai Euroshopper ovat halpismerkkejä.
Onpas. "Ole tarkka, ota Pirkka".
Cittarissa oli poistunut yleensä ostamani deodorantin "pysyvästi edullinen" merkintä ja nostettu hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä pistän paremmaksi. Meidän lähi K-Marketissa oli tuo kyseinen tee 4,99.
Onko tämä nyt se historiamme parhaan hallituksen virvoitusjuomavero käytännössä? Ei olisi paremmin voinut mennä!
Ymmärrän haittaverot täysin, mutta tämä meni aivan päin seiniä. Ihmettelen mitä valmistelussa on oikein puuhattu.
1 joule energiaa vaatii elintarvikkeen tuottamiseen n. 10 joulea ketjussa pellolta lautaselle. Kaikki tuottamiseen vaadittu energia otetaan käytännössä dieselistä.
Vierailija kirjoitti:
Cittarissa oli poistunut yleensä ostamani deodorantin "pysyvästi edullinen" merkintä ja nostettu hintaa.
Se siitä pysyvyydestä 🤣🤣
Ihan hulluksi on mennyt. Ei mitään järkeä. Ennen tuo paketti maksoi jotain euron. Edelleenkään ei varmaan tuotteen valmistaminen maksa yhtään sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaan ruokapöydästäni ovat hävinneet esimerkiksi naudan sisäfile. Ennen pandemiaa ja oranssin ukon toilailuja söin sitä viikoittain. Tällä vuosikymmenellä en ole tainnut ostaa kertaakaan. Myös lohta söin ennen viikoittain, nyt kerran kuussa tai harvemmin. Tuntuu, että ruoan hinta vain nousee ja samalla pakkauskoot pienenevät sekä laatu laskee. Toki palkkakin on noussut, muttei lähimaillekaan samaa tahtia kuin ruoan hinnan nousu. Hintalappuja pitää katsoa tarkasti, tarjouksien perässä pitää juosta ja kulutusta on joutunut pienentämään. Minä olen sentään hyvätuloinen, joten hirvittää miten pienituloiset pärjäävät nykypäivänä, varsinkin kun tälle ei näy mitään loppua.
Pienituloisena voin kertoa että viimeiseen kymmeneen vuoteen en ole syönyt naudanlihaa ja lohta muuta kuin satunnaisesti jostain tarjouksesta. Leivät ja hedelmät jouduin jättämään myös pois. Lihaa (possu/kana) ostan vain kun kilohinta on maksimissaan 10€. Nyt joutuu sitäkin vähentämään kun yleistuki alkaa. Lääkkeitä syön vain tarvittaessa vaikka yksi sairaus vaatisi ehdottomasti säännöllistä päivittäistä syömistä. Joskus nukun koko päivän jotta pärjää yhdellä aterialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se siitä pysyvyydestä 🤣🤣
Minä olen alusta asti seurannut näitä pysyvästi edullisia tuotteita ja osan hinta pysyi samana muutaman kuukauden. Kaikkien muiden hinnat ovat nousseet jo monta kertaa ja aina vaan ovat "pysyvästi edullisia".
Vierailija kirjoitti:
Käyttää pussin kahteen kertaan niin hinta on sama.
Minä kyllä käytän samaa teepussia kolmekin kertaa kun juon vähän laimeampana ison mukillisen kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä nostetaan hintoja mutta nuo merkit pysyvät edelleen paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se siitä pysyvyydestä 🤣🤣
Tämä mainos on täyttä valhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Coop pikkujogurtit oli vielä noin vuosi sitten 0,39 e/kpl, viime viikolla 0,55 e/kpl. Nousua noin 40%. 😳
Milloin viimeksi ihmisten tulot ovat vuodessa nousseet 40%? Niinpä.
Jep! Ja olisi mielenkiintoista tietää mikä aiheuttaa moisen nousun. Maitotuotteet saa pohjoismaista. Ei pitäisi tullit ym sodat niihin vaikuttaa
Polttoaineen ja energian hinnannousu vaikuttavat suoraan, maito kun pitää hakea sieltä tilalta, käsitellä ja kuljettaa kauppaan, missä kylmäkoneet pyörivät 24/7. Lisäksi tuotantokustannukset ovat nousseet, varsinkin rehun osalta se vaikuttaa jo lannoitteista lähtien - lannoitteet ovat nousseet 30% pelkästään tänä vuonna.
Kauppako ne tuotantokustannukset maksaa? Tuottajahinnat eivät ole nousseet, kuluttajahinnat vain. Siinä vetää ShitAri välistä kämmenet rakoilla ja joku järkiheitto sitä touhua vielä puolustelee.
Tallinnaan niin saatte edullista ruusunmarjateeäkin
Tilaa suoraan Saksasta ilman välikäsiä.
Olet tärisevä ja haiseva kofeiiniaddikti, mitenkään ei päiväsi ala ennen sitä päihdettä.