Mulla on yläluokkaisen ihmisen elämäntyyli vaikka olen keskiluokkainen ja keskituloinen
Rakastan pohjoismaista designia, puhdasta aitoa ruokaa, vastuullisesti käsintehtyjä vaatteita, luomua, aitoa materiaaleja, klassista musiikkia, useiden kielten osaamista, oopperaa, konsertteja, kaukomatkoja ei-turistikohteisiin, hillittyä, mutta samalla rentoa käytöstä, sivistyneisyyttä, keskustelutaitoa, itsehillintää, soittimien kunnollista soittotaitoa ja musiikin teoriaa, oikeita maalauksia kotona ja gallerioita....
Tajusin, että nämä asiat ovat yleisempiä yläluokassa. Olen kuitenkin vain keskituloinen, mutta em. asioihin käytän rahani. Mitään omaisuutta ei ole, koska kaikkeen ei keskituloisella ole varaa.
Kommentit (46)
Ap, noi on porvarillisia intohimoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole yläluokkaista, tuo on nousukasmaisuutta.
Olet siis wannabe-pyrkyri, sellainen, joille nauretaan selän takana.
Nuo ovat kaikki hyviä asioita. Luultavasti nautit niistä ja olosi tuntuu paremmalta. Jatka niitä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti varakas asuu hyvällä postinumeroalueella. Vaatteet on laadukkaita, mutta merkki ei ole näkyvillä. Ranteessa keikkuu käsityönä tehty kello. Käytös on hillittyä. Etikettiä noudatetaan. Kotona voi olla vapaammin. Lomamatkat on räätälöityjä matkoja juuri sinun tarpeet huomioiden. Parempi väki on verkostoitunut keskenään. Jo syntymästä alkaen on juuri oikeat verkostot ympärillä. Se siloittaa elämäntietä.
Varakkuus ja yläluokka on kaksi eri asiaa
Jännä palstalaisten sisälukutaito. Ap ei missään sanonut olevansa varakas, vaan päinvastoin kertoi, että ei ole. Ja jengi alkaa tässä mussuttaa, että jos olisit oikeasti varakas niin asuisit siellä ja sulla olisi niin ja niin paljon rahaa jne.
Ja kyllä vaan on totta, että ainakin ylempi keskiluokka harrastaa noita ap:n kuvailemia asioita, toki sivistyskeskiluokkakin (esim. opettajat, museotyöntekijät, kirjastonhoitajat mitä näitä on).
Tästähän jo kertoo sekin, että palstalaiset ajattelevat, ettei ketään voisi oikeasti nuo asiat kiinnostaa, vaan niitä harrastetaan vain näyttämisen halusta.
Ap kertoo, että hänellä on yläluokkainen elämäntyyli vaikka on keskiluokkainen ja ihmiset urputtaa, että ap ei ole varakas eikä yläluokkainen oikeasti. Buaaaah.
Minulla ei ole mitään syytä olla hänelle kateellinen! Puhutaan henkisestä sivistyksestä, mutta ei ruumiillisesta sivistyksestä!