Liike Nyt taitaa olla kuolemassa, suuri määrä edustajia loikannut muihin puolueisiin
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012007535.html
Savonlinnassa kaikki 7 edustajaa loikkasivat Keskustan riveihin.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Harmi tavallaan koska Hjallis taitaa kuitenkin olla sieltä fiksuimmasta päästä kansanedustajista.
Viimeinen sivistysporvari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä ajatuksia oli Hjalliksella, mutta ei kannata hajaannuttaa ääniä. Suomi on jakautunut kahtia.
Eikä enää puhuta vasemmisto - oikeisto akselista, vaan miten kansallismielinen ihminen on.
Haluaako siis Suomen suomalaisille, suomalaisille töitä, vai haluaako halpatyövoimaa yrityksille polkemaan suomalaisten palkkoja ja haittamaahanmuuttajia äänestämään viher-vasemmistoa ja tuhoamaan turvallisuuttamme. Keskusta esim. on maahan muuttaja myönteinen puolue. Korona aikana selvisi, että Suomalaisilla tiloilla on (kaikessa hiljaisuudessa roudattu) kymmeniä tuhansia halpatyövoimaa.
Miten niin "korona aikana selvisi"? Sinulle selvisi, että mansikanpoimijat ovat olleet ukrainalaisia viimeiset 20 vuotta vai mitä tarkoitat? 😄
Eivät enää poimi, kun kelasta saa rahaa tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä ajatuksia oli Hjalliksella, mutta ei kannata hajaannuttaa ääniä. Suomi on jakautunut kahtia.
Eikä enää puhuta vasemmisto - oikeisto akselista, vaan miten kansallismielinen ihminen on.
Haluaako siis Suomen suomalaisille, suomalaisille töitä, vai haluaako halpatyövoimaa yrityksille polkemaan suomalaisten palkkoja ja haittamaahanmuuttajia äänestämään viher-vasemmistoa ja tuhoamaan turvallisuuttamme. Keskusta esim. on maahan muuttaja myönteinen puolue. Korona aikana selvisi, että Suomalaisilla tiloilla on (kaikessa hiljaisuudessa roudattu) kymmeniä tuhansia halpatyövoimaa.
Miten niin "korona aikana selvisi"? Sinulle selvisi, että mansikanpoimijat ovat olleet ukrainalaisia viimeiset 20 vuotta vai mitä tarkoitat? 😄
Niin, viljelijät alkoivat vikisemään, että sadot jäävät pelloille, kun ei ole työntekijöitä. Harva ei-viljelijä tiesi, että halpatyövoimaa oli kymmeniä tuhansia. Tästä jopa uutisoitiin. Ja suomalaisethan menivät pelloille pelastamaan sadon. Kyllä työt kelpasi, mm. opiskelijoille, toisin kuin on annettu ymmärtää.
Mutta pointti siis siinä, että esimerkiksi vaikka perussuomalaiset ja Keskustalaiset kannattavat maaseudun pitämistä asuttuna, vain toinen puolue haluaa pitää Suomen asuttuna pääosin suomalaisille. Ja suomalaisten veronmaksajien verotulot käytetään suomalaisten elämän laadun parantamiseen, ei maahan muuttajien tai halpatyövoiman.
14000 haki koronavuonna 2020 töihin maatiloille ja ullatus töihin pääsi tasan nolla ihmistä taisi olla iltalehden toimittaja joka tutki asiaa ja oikea syy siihen oli että maatilat olisi joutunut maksamaan suomalaisille normi palkkaa orjatöiden sijaan.
Peitsaron uskottavuus meni. Kolmas puolue jo menossa. Aina lähtee ovet paukkuen ja jälkeen jää savuavia raunioita
Eikös tuo ole äänestäjien pettämistä loikata kesken kauden ? Tuolla taisi olla jo kolmas puolue. Ei anna yhteistyökykyistä kuvaa henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi tavallaan koska Hjallis taitaa kuitenkin olla sieltä fiksuimmasta päästä kansanedustajista.
Hjallis on järkioikeistolainen, jolla on inhimillisyys mukana hommassa. Ei mitään tarvetta mihinkään öyhötykseen tai kenenkään halveksumiseen. Ihminen, jota voi syvästi arvostaa joistakin mielipide-eroista huolimatta. Tuollaista oli Suomen oikeisto yleisemminkin vielä aikana ennen persuja ja Orpoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se kuolee. Hjallis ei pääse enää läpi eduskuntaan eikä pääse kukaan muukaan siitä sakista.
Samoin käy Sinimustille. Ne vievät ääniä persuilta mutta eivät saa yhtään kansanedustajaa.
Persut pakenee Keskustaan, Kokoomukseen ja varsinkin gallup-johtaja Demareihin. Listan täytteeksi pääsevät, eivät läpi. Kas kun loikkareista ei pidä kukaan.
Persujen ehdokkaiksi varmaan jää vaan sellaiset joita ei järkevämmät puolueet huoli, Vornaset, Immoset, Antikaiset mitä näitä nyt on.
Paitsi jos on ulkkis. Sitten ei ole mitään rimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi tavallaan koska Hjallis taitaa kuitenkin olla sieltä fiksuimmasta päästä kansanedustajista.
Hjallis on järkioikeistolainen, jolla on inhimillisyys mukana hommassa. Ei mitään tarvetta mihinkään öyhötykseen tai kenenkään halveksumiseen. Ihminen, jota voi syvästi arvostaa joistakin mielipide-eroista huolimatta. Tuollaista oli Suomen oikeisto yleisemminkin vielä aikana ennen persuja ja Orpoa.
Nykyiset öyhöttäjäoikeistolaiset pitävät vain heitä oikeina oikeistolaisina ja vanhan liiton kokoomuslaiset luetaan vihervassareihin inhimillisten arvojen vuoksi.
On kyllä aikamoista pelleilyä olla ensin KOK, sitten NYT, ja nyt KESK riveissä... Ajaakohan muuta kuin omaa etuaan moinen loikkari?
Vierailija kirjoitti:
Harmi tavallaan koska Hjallis taitaa kuitenkin olla sieltä fiksuimmasta päästä kansanedustajista.
Mitä saanut aikaan, ei yhtään mitään, arvostelee kaikkea/ kaikkia mutta ei esitä mitään konkreettista vaihtoehtoa, parannusta mihinkään, ihan yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Liike Nyt on tietyllä tapaa liian hajuton, väritön ja mauton puolue. Nyt kun Suomessa eletään tällaista tietynlaista vastakkain asettelun aikaa, niin puolue ei oikein saa jalansijaa poliittisessa kentässä. Äänestäjät haluaa selkeitä vastavoimia ns inhokkipuolueilleen sekä oikealla että vasemmalla ja Liike Nyt on sellainen väliinputoaja, joka ei ole oikein mitään "myyvää kamaa" äänestäjämarkkinoilla.
Liike nyt on nähty, ei mitään annettavaa, ei jatkoon.
Persut on suurin osa muista puolueista loikanneita riidankylväjiä, jotka riitannuttuaan vanhan puolueensa kanssa hyppäsivät persujen kelkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne pakenee?
Sitä ettei pääse hillotolpalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi tavallaan koska Hjallis taitaa kuitenkin olla sieltä fiksuimmasta päästä kansanedustajista.
Mitä saanut aikaan, ei yhtään mitään, arvostelee kaikkea/ kaikkia mutta ei esitä mitään konkreettista vaihtoehtoa, parannusta mihinkään, ihan yhtä tyhjän kanssa.
Eli samaa mitä kaikki puolueet tekevät.
No kun ovat huomanneet kesk.saattaa tulla nyt takas.Liike nyt on hyvä puolue.Periaatteineen.Eihän se Suomessa sovi.!!!En äänestä SDP.ps.kok.ne niin nähty.Kesk.ajattelin Mutta liike nyt sitäkö pitäs nostattaa???Puolue on ihmisten puolella,työllisyys yms kysymykset.Rehelliistä ,liiankin rehellistä .En kannata rahanjako puolueita.Säästökiristys
porvari ei.Vaikka säästöt jatkuu kyllä Suomi ensin ,asiat kuntoon,mutta meillä on sodan pelkoni.Eletään 2t lukua sotien maailmassa pitäisi olla jo pois Ei vaan ole.Sodan lietsojia riittää..Suomi näivettynyt..Liike nyt on hyvä uskokaa vaan.Olisi aika Suomen muuttua.Keskusta tulee nousemaan ja hyvää politiikkaa ovatkin tehneet.Ennen eduskunnassa päättäjissä oli iäkkäitä ihmisiä, nyt nuoret muuta työtä ammattia edustavat voisivat olla muualla työtehtävissä eikä päättäjiä.Heitä Suomen työelämä kaipaa eikä tuolla jallittamassa hirveitä uudistuksia..Jotka tuhoaa Suomea.
Se on vain varakkaan lätkäpapan puuhastelua. Ilman lätkätaustaa ei olisi päässyt eduskuntaan ollenkaan.
Ei tainnut Joelista tulla politiikka.
Liike Nyt on tietyllä tapaa liian hajuton, väritön ja mauton puolue. Nyt kun Suomessa eletään tällaista tietynlaista vastakkain asettelun aikaa, niin puolue ei oikein saa jalansijaa poliittisessa kentässä. Äänestäjät haluaa selkeitä vastavoimia ns inhokkipuolueilleen sekä oikealla että vasemmalla ja Liike Nyt on sellainen väliinputoaja, joka ei ole oikein mitään "myyvää kamaa" äänestäjämarkkinoilla.