Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ihastuu naiseen, joka ei sovi hänelle?

Vierailija
14.05.2026 |

En tarkoita vain ulkonäköä, vaan muitakin asioita eli kaikki asiat ovat erilaisia kuin kyseisellä naisella, tapa elää, musiikki, ajatus siitä mitä tehdään vapaa-aikana, mihin rahaa kulutetaan ja mikä on siisteystaso, lasten kasvatus jne. Onko kyse siitä, että rakkaus on tilapäinen mielenhäiriö jopa hyvinkin fiksulla, älykkäällä ja kaikin puolin hyvällä miehellä, joka ei vain sovi lainkaan yhteen ihastuksensa kanssa?

Kerron tositapauksista, joita on itselleni sattunut ja joista olen tehnyt päätelmän, etten koskaan enää ryhdy miehen kanssa ystäväksi. Siinä käy aina niin, että mies ihastuu. Kun taas omasta näkökulmasta mies joka on ystävä, ei missään nimessä sovellu muuhun.

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pysty olemaan naisen kanssa ystävä, siinä on aina muutakin.

Vierailija
2/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ihastuu vain kroppaan ei naiseen. Siksi nainen saa olla vaikka ilkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit sitä tekevät.

Vierailija
4/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sukupuoleen katsomatta usein ihastuvat ominaisuuksiin, joista ei juuri ole hyötyä pitkää parisuhdetta ajatellen. Joskus ennemminkin päinvastoin. Sitten toivotaan, että kumppani muuttuisi ajansaatossa mieleiseksi. Harva kuitenkaan muuttuu ja huonostihan siinä lopulta käy.

Vierailija
5/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset sukupuoleen katsomatta usein ihastuvat ominaisuuksiin, joista ei juuri ole hyötyä pitkää parisuhdetta ajatellen. Joskus ennemminkin päinvastoin. Sitten toivotaan, että kumppani muuttuisi ajansaatossa mieleiseksi. Harva kuitenkaan muuttuu ja huonostihan siinä lopulta käy.

Totta. Jotkut myös heijastavat omia ominaisuuksiaan toiseen ja kuvittelevat tämän olevan juuri samanlainen kuin he itse. Sekin on melko tavallista, että esimerkiksi ulkonäön perusteella rakennetaan mielikuva, joka ei välttämättä vastaa todellisuutta ollenkaan. Luultavasti kaikki ovat joskus sortuneet ihastuneina projisoimaan omia mielikuviaan vastapuoleen. Fiksut ovat tästä riskistä tietoisia ja siksi pyrkivät ottamaan rauhallisesti alussa. Kypsymättömät, epätasapainoiset ja ne vähemmän fiksut sitä vastoin pitävät haavekuviaan totuutena. Sitten ärtyvät ja ihmettelevät, kun suhde ei ota toimiakseen ja se kumppani ei ollenkaan ollut sellainen jollaiseksi hänet oli kuvitellut. 

Vierailija
6/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihastu vaan hakee omaa hyötyään. 

Vierailija
7/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse voi päättää keneen ihastun. 

Vierailija
8/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan itse voi päättää keneen ihastun. 

Minä olin samanlainen. Kunnes tajusin että miehet voivat päättää kehen ihastuvat esim ihonvärin perusteella. Nyt päätän ihastua vain mieheen joka on ensin todistanut olevansa luotettava. Jos olen kipeä niin katson auttaako vai suuttuuko, vai onko välittämättä.

Vierailija
9/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisuudesta on usein hyötyä parisuhteessa. Siksi juuri ihmettelinkin, että tietäen rakastutaan epäsopivaan. Kun tuntee ja tietää toisen tavat, mieltymykset ym. Ap

Vierailija
10/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja nussimisen himo ovat tilapäisiä häiriöitä, jolloin mies voi tehdä ihan mitä tahansa järjen vastaista.

Vierailija
11/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat romanttisia. Miehet ihastuvat naisen luonteeseen. Ei ole väliä onko yhteisiä kiinnostuksen kohteita.

Vierailija
12/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kun ihastuu, niin tunteet vie miestä 100%. Nainen ihastuu lievemmin ja pystyy käyttää myös järkeä.

Vierailija
13/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pysty olemaan naisen kanssa ystävä, siinä on aina muutakin.

Mistä tämä väittämä aina tulee? Itselläni kun on paljon naisia ystävinä heitä on tullut esim deittipalveluista, kivasta miehestä tykätään kovasti, mutta kokoajan huomaan että naiset pyrkivät saamaan suhteeseen. On todella vaikeaa olla vain sellainen super kiva mies joka osaa keskustella, sanoa juuri kivasti ja oikealla hetkellä, mahdollisimman läheinen, mutta ei mitään vakavaa? En ymmärrä mitä se muu tarkoittaa, esimerkiksi huomenna olen menossa yhden tällaisen naisen luokse eikä me olla koskaan esim harrastettu seksiä, ei edes puhuttu siitä. Tälläkin naisella on mielessä mm yhteinen kesäloma, itselläni vain että voidaan silloin tällöin viettää aikaa yhdessä, mutten ala mitään yhteistä suunnittelemaan. Minusta tykkää muitakin naisia enkä halua olla kenessäkään kiinni. M41 

Vierailija
14/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kun ihastuu, niin tunteet vie miestä 100%. Nainen ihastuu lievemmin ja pystyy käyttää myös järkeä.

Tämän naisten ylivoimaisen loogisuuden takia ihan tutkitusti "pahat pojat" ovat kovaa valuuttaa naismarkkinoilla 😁

Eiköhän kummassakin sukupuolessa ole aika iso osa, jotka ihastuvat "sopimattomiin" henkilöihin 

Vierailija
15/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille miehille sopii kaikki naiset, kun vaan joku on

Vierailija
16/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ihastu, ihan kaverina olen sellaisten kanssa. Paskapuhetta että ei voi olla kaveri. 

Vierailija
17/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi aika erilainen paikka, jos ihminen pystyisi itse päättämään, kehen ihastuu ja kehen ei. Vastentahtoisesti sinkkuja ei olisi, koska voisi vain päättää ihastua siihen, joka on vielä tarjolla. Suuri osa pettämisistä jäisi tekemättä, koska ei tarvitsisi taistella himoja vastaan ja hävitä. Suuri osa eroista jäisi tapahtumatta, koska voisi päättää olla edelleen lätkässä puolisoon sen sijaan, että tunteet kuolisivat. 

Vierailija
18/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisuudesta on usein hyötyä parisuhteessa. Siksi juuri ihmettelinkin, että tietäen rakastutaan epäsopivaan. Kun tuntee ja tietää toisen tavat, mieltymykset ym. Ap

No kun sitä rakastumista ei voi itse säädellä. Se tapahtuu tai lopahtaa omasta halusta ja päätöksistä riippumatta.

Vierailija
19/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttyy tietää, että tämä " ihastus" on monille vaan näytelmä ja naisen manipulointia ennen jo kun mies tulee tutustumaan. Siksi naiset, olkaa varovaisia. Monet" ihannemiehet" ja "rakastunut" oikeasti vaan kadehdivat ja vi haavat teitä.

Vierailija
20/143 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia kyselevä ei ole itse ollut koskaan hullun rakastunut. Siinä ei järjellä ole mitään sijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan