Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:n toimittaja Elokapinasta: "Aktivistinuoret tukkivat kadut, mutta eivät suostu antamaan haastattelua"

Vierailija
14.05.2026 |

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011999705.html

"Elokapina osoitti lauantaina mieltään. Toistakymmentä aktivistia kieltäytyi haastattelusta, vaikka he olisivat voineet kertoa viestinsä sadoilletuhansille ihmisille. Miksi?"

"Olin paikalla HS:n toimittajana. Pyysin mielenosoittajilta haastatteluja. Lähes kaikki nuoret kieltäytyivät.

Ei nimeä, naamaa eikä mielipidettä lehteen, kiitos vain.

Osa halusi tietää, mitä aion kysyä. Halusin kuulla heidän viestinsä sekä tiedustella kantaa käräjäoikeuden tuoreeseen päätökseen, jonka mukaan poliisi toimi väärin hajottaessaan Elokapinan mielenosoituksen. Kuultuaan kysymykset hekin kieltäytyivät.

Aloin turhautua. Tarjosin mahdollisuutta kertoa viesti sadoilletuhansille lukijoille. Miksi he osoittivat mieltä, jos kerran eivät halunneet mielipiteensä leviävän?"

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä voit olla noin törkee?!? Ei ne osaa puhuu nii miten voit vaatii heilt haastatteluu?!?!

Vierailija
42/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoihan se toimittaja: häpeän takia kapinalliset ovat hiljaa. Heitä hävettää ajatus, että kuva ja mielipide ovat esillä mediassa, ne jäävät sinne ikuisesti ja joku työpaikka voi jäädä saamatta mielipiteen takia.

Ne on pelkureita!

Suojaavat itseään. Joutuvat julkisuuden jälkeen heti maalittamisen kohteeksi. 

Olen aina ihmetellyt miten elokapuan herättää niin suuria tunteita? Poliisi kaasuttaa hiljaa istuvia ihmisiä ja naccit saa riehua, eikä ketään kiinnosta? Elokapinalla on tärkeä viesti. Ja kukaan ei kuule ilman huomion herättämistä. Medialle on selkeät tiedotteet asiasta. 

Minuakin ihmetyttää miksi herättää niin paljon tunteita vaikka ihan turhaan touhua tuo minun mielestä on. Kai se on tuo ilmastonmuutos asia yleensä ja siihen käytetty raha joka herättää? Tiet nyt on muutenkin milloin mistäkin syystä poikki. Aina on joku työmaa tai tunari katkaissut liikenteen. Itse laitan vilkun oikealle ja jatkan omaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eräs mielenosoittaja kehotti minua lukemaan tiedotteen Elokapinan verkkosivuilta."

Tämä kertookin hyvin paljon. Nimittäin sitä, että todellisuudessa hyvin moni Elokapinaan liittynyt ei taida todellisuudessa edes tietää, mitä asioita Elokapina ajaa. Eivätkä ole itse liittyneet Elokapinaan ympäristöasioiden vuoksi, jos ympäristöasiat heitä ylipäänsäkään edes kiinnostavat. Vaan ovat liittyneet Elokapinaan vain ja ainoastaan niin tylsän elämänsä vuoksi, ettei heidän elämässään ole yksinkertaisesti mitään muuta sisältöä, kuin tylsistyä kotona. Niin sitten pitää olla jotain, millä täyttää sitä supertylsää elämäänsä.

Siitä juuri on kyse. Haluavat viettää aikaa porukassa ja leikkiä merkityksellistä. Samalla tilailevat pizzaa sinne kadulle ja kuuntelevat musaa. Surkeaa porukkaa.

"Haluavat viettää aikaa porukassa ja leikkiä merkityksellistä."

Oletko itse "erakko"? Eikä Elokapina ole mikään leikki.

"Samalla tilailevat pizzaa sinne kadulle ja kuuntelevat musaa."

Et itse taida edes osata syödä pizzaa vai vastustatko pizzaa jostain muusta syystä? Onko pizza mahdollisesti epäisänmaallista ruokaa? Etkä taida musiikistakaan tietää mitään?

Vierailija
44/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eräs mielenosoittaja kehotti minua lukemaan tiedotteen Elokapinan verkkosivuilta."

Tämä kertookin hyvin paljon. Nimittäin sitä, että todellisuudessa hyvin moni Elokapinaan liittynyt ei taida todellisuudessa edes tietää, mitä asioita Elokapina ajaa. Eivätkä ole itse liittyneet Elokapinaan ympäristöasioiden vuoksi, jos ympäristöasiat heitä ylipäänsäkään edes kiinnostavat. Vaan ovat liittyneet Elokapinaan vain ja ainoastaan niin tylsän elämänsä vuoksi, ettei heidän elämässään ole yksinkertaisesti mitään muuta sisältöä, kuin tylsistyä kotona. Niin sitten pitää olla jotain, millä täyttää sitä supertylsää elämäänsä.

Tietosi Elokapinasta ovat nollatasoa. Toimintamme tulee jatkumaan joka tapauksessa.

Vierailija
45/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden on parempi ollakin hiljaa, koska joskus niitä on haastateltu eivätkä tiedä yhtään miksi makoilevat tukkimassa katuja. Pomo ei ole kertonut yksityiskohtia. 

Vähättelevät kommenttisi eivät meitä kiinnosta. 

Vierailija
46/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tiedä miksi ne siellä on, ne on vaan käsketty sinne.

Meitä ei kukaan käske, etkä sinä tiedä Elokapinasta mitään.

Vierailija
47/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden on parempi ollakin hiljaa, koska joskus niitä on haastateltu eivätkä tiedä yhtään miksi makoilevat tukkimassa katuja. Pomo ei ole kertonut yksityiskohtia. 

Putinin kätyrit käskivät vain tukkia katuja.

Sinä tässä Putinin kätyri olet!

Vierailija
48/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapina on kaupunkilaisia veronmaksajia terrorisoiva roskajärjestö, joka on jostain omituisesta syystä päättäjien ja suuryritysten suosiossa.

Vierailija
49/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa argumentoida, vain osoittaa mieltään. 

Vierailija
50/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kertonut heille heidän mielipidettä asiaan. Ei silloin saa kysellä tuollaisia.

Paljonkohan sinunkin älykkyysosamääräsi mahtaa olla?

Vierailija
51/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siis uskalla julkisesti kertoa olevansa anarkisteja.

Vierailija
52/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että noille ihmissaastoille ei anneta palstatilaa.

Vierailija
53/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pippuri sumutetta ja pamppua teiden tukkijoille niin kyllä niistä ääntä lähtee.

Mikä on suosikkisi diktatuureista ja/tai diktaattoreista?

Vierailija
54/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksilöillä ei ole omaa mielipidettä, hehän tukkivat infraa pelkkinä tuhohyönteisinä.

Vierailija
55/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että ei irtoa haastista edes tuolle woke-lehdelle. Myötäsukainen silittely olisi ollut taattu.

Uutinen julkaistiin jo samana päivänä ja kyllä siinä haasteltavia oli: 

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011996501.html

Jännä että et ymmärrä mikä tuon uutisen ja tämän kirjoituksen ero oli.

Vierailija
56/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun käsky käy viestisovelluksessa, paikalle marssitaan vain liharobottina. Yksilö ei ole robottia kummempi.

Vierailija
57/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei varmaan ollut paikalla Elokapinan nokkahenkilöitä jotka ohjeistavat mitä pitäisi sanoa, rivikapinallisilla ei ole asiasta tietoa, ollaan vaan mukana. Olisi ollut oiva tilaisuus kertoa asiastaan. 

Emme ole selitysvelvollisia. Ja tietoa löytyy nettisivuiltamme.

Vierailija
58/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä juuri on kyse. Haluavat viettää aikaa porukassa ja leikkiä merkityksellistä. Samalla tilailevat pizzaa sinne kadulle ja kuuntelevat musaa. Surkeaa porukkaa.

Kaikki vasemmiston, vihreiden jne. vaihtoehtoporukoiden miekkarit on samanlaisia: friikkikarnevaali jossa rumpuryhmä, sateenkaariliput, plo-huivit, lgbt-teema jne.  Tämä ihan miekkarin virallisesta teemasta riippumatta.

Vierailija
59/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pippuri sumutetta ja pamppua teiden tukkijoille niin kyllä niistä ääntä lähtee.

Mikä on suosikkisi diktatuureista ja/tai diktaattoreista?

Aloita vastaamalla omaan kysymykseesi. -eri

Vierailija
60/154 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, että noille ihmissaastoille ei anneta palstatilaa.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011996501.html

https://yle.fi/a/74-20225151

https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/9439711

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi