Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, että kun kerron asioistani yhdelle miehelle, niin hän säälii. Hän harmistuu puolestani. Pitääkö hän minua säälittävänä?

Vierailija
14.05.2026 |

Olen vahva nainen ja monesta selviytynyt. Rakastan itseäni ja elämääni. Minulla on tietenkin omat epävarmuuteni mutta sellaista opettelua tämä elämä jokaiselle on omien haasteidensa suhteen. 

On yksi mies johon olen tutustunut, pidän hänestä. Hänen kanssaan on mukava keskustella ja pääsemme välillä aika syvällisiin aiheisiin. Kuitenkin hänellä on tapana, että hän harmistuu puolestani jos kerron vaikeista hetkistä menneisyydessä. Kerron koska hän utelee elämästäni ja pidän häntä luotettavana ihmisenä. En kuitenkaan kestä sitä, että toinen alkaa säälimään minua koska tämä on kuitenkin minun elämäni ja olen elämäni kunnossa. Minä en tiedä miten tuohon suhtautuisin, seuraavalla kerralla täytyy varmaan kertoa, että voin hyvin mutta se kyllä näkyy ulospäin suurimmaksi osaksi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun edesmennyt äitini oli tuollainen. En viitsinyt hänelle kertoa ongelmistani, kun en kestänyt sitä empaattisuutta: voi voi kun sulla on vaikeaa. Olisin mieluummin halunnut kuulla, että kyllä sinä selviät!

Empaattisuus meni niin pitkälle, että kun minulle tuli avioero, sai äitini stressi-ihottuman - en minä. Kymmenen vuotta eron jälkeenkin äitini aika ajoin uteli, että miltä minusta se ero nyt tuntuu. 

Nyt olet jo varmaan oppinut avaamaan sen suusi ja kertomaan nyt musta tuntuu tältä? Sillä aikuisuus on vastuuta, eikä joululahjalista toiveita miten muut kohtelee. 

Sinulta meni ohi koko kirjoitukseni pointti.

Kyllä minä avasin suuni. Sanoin kyllä, ettei avioero tunnu enää yhtään miltään.  Ja itse eron aikana minusta tuntui pahalta ja kerroin siitä. 

Mutta kirjoitukseni pointti oli se, etten olisi tarvinnut ylenmääräistä empatiaa. Kannustusta pikemminkin. Mutta kun ei tämä mene toiselle ihmiselle perille. Se oli silti voi voi.

Vierailija
22/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ap ota tosissasi tätä trollia täällä. Oikeasti sinussa ei ole mitään vikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut joka ymmärtää apta? 😅 minuakin ärsyttää kaikki voi voi sua raukkaa lässytykset yms. 

Vierailija
24/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole vielä elämäsi kunnossa jos et ole oppinut antamaan muille armoa ja ottamaan vastaan empatiaa. Sinulla ole siten yhteyttä myöskään kaikkiin myönteisiin tunteisiin, ja siksi pikemminkin välttelet kuin kohtaat ja ilmaiset niitä. 

Annan hänen tuntea mitä hän tuntee enkä puutu siihen mutta mielessäni tämä joskus ärsyttää ja tiedän sen johtuvan itsestäni ainoastaan. Välitän hänestä tietenkin ja onhan se ihan suloista, että kokee harmitusta joistakin asioista. Minua itseäni vain pelottaa, että minua pidetään takertuvana jos avaan itseäni ja sitä myöten hylätään. Ehkä tässä on taas yksi kohta jossa voisin hieman laskea suojaustani. Ap 

Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään. Jokainen muukin meistä kamppailee sen kanssa, rakastetaanko minua vai kuolenko yksin vanhainkodin siivouskaapin lattialle. Välillä sitä koettaa unohtaa tuskan ja vetää kännit viinalla tai jeesuksella. Lopun aikaa meidän muidenkin täytyy pitää torjunta päällä ja elää feikkihymy naamalla epävarmuuksiemme kanssa.

Olen sairastuneet kansantautiin nimeltä toksinen positiivisuus. Kun torjut toistuvasti omia tai toisten negatiivisia tunteita ja sokerikuorrutat ne epäaidolla myönteisyydellä, positiivisuutesi on kääntynyt myrkylliseen suuntaan.

Ja kuvasi löytyy tietosanakirjasta kohdasta, piilonarsisti. 

Vierailija
25/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän ap ota tosissasi tätä trollia täällä. Oikeasti sinussa ei ole mitään vikaa. 

No, onhan. Kukaan meistä ei ole virheetön, että voisi vaatia muilta täydellisyyttä. Elämässä pitää oppia elämään omien ja muiden vikojen ja puutteiden kanssa. 

Vierailija
26/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai suloista? Yllättävää, kun Huvipuistohullu juuri niin pääsi sanomasta. Ap on kuvottava, hänessä ei ole mitään omaa. 

=> tähänkin ketjuun on kiusaaja löytänyt tiensä. Eikö yksi ketju riittänyt? 
ohis

Jos ei kestä erilaisia mielipiteitä kannattaa mennä kotiin vielä vähän kasvamaan.

Vierailija
27/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai suloista? Yllättävää, kun Huvipuistohullu juuri niin pääsi sanomasta. Ap on kuvottava, hänessä ei ole mitään omaa. 

ohis

Kiusaaja? Matkimista ja uhriutumista ei tarvitse kenenkään sietää.

Vierailija
28/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole vielä elämäsi kunnossa jos et ole oppinut antamaan muille armoa ja ottamaan vastaan empatiaa. Sinulla ole siten yhteyttä myöskään kaikkiin myönteisiin tunteisiin, ja siksi pikemminkin välttelet kuin kohtaat ja ilmaiset niitä. 

Annan hänen tuntea mitä hän tuntee enkä puutu siihen mutta mielessäni tämä joskus ärsyttää ja tiedän sen johtuvan itsestäni ainoastaan. Välitän hänestä tietenkin ja onhan se ihan suloista, että kokee harmitusta joistakin asioista. Minua itseäni vain pelottaa, että minua pidetään takertuvana jos avaan itseäni ja sitä myöten hylätään. Ehkä tässä on taas yksi kohta jossa voisin hieman laskea suojaustani. Ap 

Leikit nyt siis jotain jääkaappinaista ettei sinua hylätä? 

Vierailija
29/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Jos ei kestä erilaisia mielipiteitä kannattaa mennä kotiin vielä vähän kasvamaan.

Niin, noinhan kiusaajat ajattelevat. Siksi netti on niin mätä nykyään. Oi niitä aikoja, kun av:lla autettiin toisia ihmisiä, eikä haukuttu.

Vierailija
30/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääli on kyll hanurista. sais sympatiaa mutta siihen ei kaikki kykene

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän