Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatko koskaan rahaa, jos joku tulee pyytämään, että saisi ruokaa ostettua?

Vierailija
13.05.2026 |

Toissapäivänä nuorehko nainen, ihan suomalainen, tuli pyytämään rahaa ruokaan. Oli selvästi koditonkin. En voinut antaa, kun ei ollut juuri sillä hetkellä pienempää kuin 20e seteli, mutta jäi vähän kaduttamaan. Olisihan minä sen voinut antaa. Meidän pitäisi pitää enemmän huolta toisistamme.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kerran vikat rahani jollekin nuorehkolle miehelle, voi olla että meni päihteisiin tai mihin tahansa vaikka väitti bussilippua tarviivansa mut enpä paljoo menettäny. Vaikka toki piti ite sit syödä vähemmän (ei ollenkaan)  pariin päivään mutta oon myös saanu muilta apua 

Vierailija
22/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut taskunpohjalta kolikoita, jos on tultu rehdisti pyytämään että oisko rahaa heittää.  Aivan sama meneekö kaljaan tai röökiin.

 

Ärsyttää kuitenkin selkeesti epärehelliset selittelijät. Steissillä ja Kampissa liikkui joitain vuosia sitten nuori nainen, joka pyysi suunnilleen joka toinen päivä rahaa bussi/junalippuun ja aina sama stoori että Rolloon pitäis päästä mut lompakko vietiin. Kerran olin hänelle jo muutamia kolikoita antamassa, niin hän päivittelee että arvaatkos kuin törkeetä että edellinen ihminen oli antamassa hänelle vain muutamaa euroa. Hyvä kun sanoi ettei pikkuraha kelpaa niin jäi minunkin pennoset saamatta silläkin kertaa.

Vähän samankaltainen tilanne itselläni joskus: mies tuli pyytämään rahaa. Taskussani oli vitonen, joten ajattelin, että annetaanpa se nyt sitten miesparalle. Ennen kuin olin ehtinyt ottaa rahaa taskusta, niin hän sanoi, että ”anna EDES vitonen”. No sitten tulin toisiin ajatuksiin. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla olen antanut 10c pari kertaa että junnailu loppuisi. Kerran sain 2 euron pullokuitin kauppaan ihan toisella puolella kaupunkia. Oli tanskalainen tuurijuoppo ja turisti omien sanojen mukaan. 

Ruokaarahaa pyytäneelle ehdottanut että mennään vaan ostamaan puuroa, perunaa jne. Maksan ostokset. Ei ollut kiinnostunut. 

Vierailija
24/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En antaisi ruokaan, mutta kaljaan kyllä. Syömättä pärjää, mutta juomatta ei.

Persu?

?

Vierailija
25/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että mennään ostamaan. Kertaakaan ei ole vielä käynyt. Rahaa vain vailla

Olet hirveä ihminen. 

Vierailija
26/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin antaa nakin tai reissumiesviipaleen. Toki kuitenkin vain seksiä vastaan. Jälkikäteen. Elämme kovia aikoja, ml. mun jorma. 

Onko ihan lakko tunkea seksivitsejä joka paikkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron voisin antaa, en enempää.

Vierailija
28/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin antaa nakin tai reissumiesviipaleen. Toki kuitenkin vain seksiä vastaan. Jälkikäteen. Elämme kovia aikoja, ml. mun jorma. 

Itsekin olen vietellyt parikymppisiä naisia pelkillä autokyydeillä (BMW), sekä bk:n 2€ juustohamppareilla, sekä virvokkeilla.

M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koska Suomessa saa ilmaista ruokaa joka päivä ruokajonoista, kirkolta ja sossusta.

Näitäkin aiotaan lakkauttaa.

Vierailija
30/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että mennään ostamaan. Kertaakaan ei ole vielä käynyt. Rahaa vain vailla

Olet hirveä ihminen. 

Jos ton perusteella niin mielelläni olen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulan ostarilla annoin viime vuoden vappuna jollekin tyypille 5€ setelin, ja toisella kerralla samassa paikassa eri tyypille autosta tyhjät limsatölkit.

Vierailija
32/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ehdottaa että mennään yhdessä kauppaan ja ostan sulle kauraryynejä, vihanneksia, soijarouhetta, tomaattimurskaa ja papuja. Jos ei käy niin sit ei vissiin ollutkaan nälkä. 

En voi kuvitella, että olisi koskaan niin nälkä, että söisin tuollaista settiä. Paitsi vihannekset ja tomaattimurska olis kyllä käyttökelpoisia. Kai se on tuokin keino vielä alentaa sitä, joka on jo heikoilla. "Syö tästä tätä paskaa. Ai ei kelpaa? No ei sitten varmaan oo nälkä!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan pummien elättämisestä yli 20 000 veroa vuodessa. Se saa riittää.

Menee eliitin taskuihin ja tukien väärinkäyttäjille. Oikeasti apua tarvitsevat eivät niitä rahoja näe.

Vierailija
34/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, en ikinä.

Maksan veroja -se saa luvan riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu et 99% on huijareita . Ei enää anneta. 

Vierailija
36/76 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tarjoutua ostamaan ruokaa, mennä vaika yhdessä kauppaan/ravintolaan

Tätä kun tarjoaa, niin usein pyyntö vedetään pois, mitä pidän osoituksena, että rahaa ei pyydettykään ruokaan vaan päihteisiin. Päihteiden käytön mahdollistaminen taas ei tee hyvää kenellekkään osapuolelle, eikä sivullisille.

Vierailija
37/76 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu olemaan pari lanttia taskussa voin ne hänelle antaa. Jos on tarve enemmälle niin vain lapsuuden perheelle annan.

Vierailija
38/76 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna nykyään, kun on siitä huonoja kokemuksia, ja Suomessa on sosiaalihuolto. 

 

Katutaiteilijalle voin antaa. 

Vierailija
39/76 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna tuntemattomille kerjääjille rahaa. Mutta lähipiirin köyhiä olen vienyt syömään tai ostanut joskus ruokakassin. 

Vierailija
40/76 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään lapsia kuolee päivittäin noin 10 000 ravinnonpuutteeseen. Tuolla 20€:lla pelastaisit muutaman lapsen kuolemasta tänään.

Suomessa? Ei tasan kuole yhtäkään lasta nälkään.