Annatko koskaan rahaa, jos joku tulee pyytämään, että saisi ruokaa ostettua?
Toissapäivänä nuorehko nainen, ihan suomalainen, tuli pyytämään rahaa ruokaan. Oli selvästi koditonkin. En voinut antaa, kun ei ollut juuri sillä hetkellä pienempää kuin 20e seteli, mutta jäi vähän kaduttamaan. Olisihan minä sen voinut antaa. Meidän pitäisi pitää enemmän huolta toisistamme.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut taskunpohjalta kolikoita, jos on tultu rehdisti pyytämään että oisko rahaa heittää. Aivan sama meneekö kaljaan tai röökiin.
Ärsyttää kuitenkin selkeesti epärehelliset selittelijät. Steissillä ja Kampissa liikkui joitain vuosia sitten nuori nainen, joka pyysi suunnilleen joka toinen päivä rahaa bussi/junalippuun ja aina sama stoori että Rolloon pitäis päästä mut lompakko vietiin. Kerran olin hänelle jo muutamia kolikoita antamassa, niin hän päivittelee että arvaatkos kuin törkeetä että edellinen ihminen oli antamassa hänelle vain muutamaa euroa. Hyvä kun sanoi ettei pikkuraha kelpaa niin jäi minunkin pennoset saamatta silläkin kertaa.
Vähän samankaltainen tilanne itselläni joskus: mies tuli pyytämään rahaa. Taskussani oli vitonen, joten ajattelin, että annetaanpa se nyt sitten miesparalle. Ennen kuin olin ehtinyt ottaa rahaa taskusta, niin hän sanoi, että ”anna EDES vitonen”. No sitten tulin toisiin ajatuksiin. :D
Kassalla olen antanut 10c pari kertaa että junnailu loppuisi. Kerran sain 2 euron pullokuitin kauppaan ihan toisella puolella kaupunkia. Oli tanskalainen tuurijuoppo ja turisti omien sanojen mukaan.
Ruokaarahaa pyytäneelle ehdottanut että mennään vaan ostamaan puuroa, perunaa jne. Maksan ostokset. Ei ollut kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antaisi ruokaan, mutta kaljaan kyllä. Syömättä pärjää, mutta juomatta ei.
Persu?
?
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan että mennään ostamaan. Kertaakaan ei ole vielä käynyt. Rahaa vain vailla
Olet hirveä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa nakin tai reissumiesviipaleen. Toki kuitenkin vain seksiä vastaan. Jälkikäteen. Elämme kovia aikoja, ml. mun jorma.
Onko ihan lakko tunkea seksivitsejä joka paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa nakin tai reissumiesviipaleen. Toki kuitenkin vain seksiä vastaan. Jälkikäteen. Elämme kovia aikoja, ml. mun jorma.
Itsekin olen vietellyt parikymppisiä naisia pelkillä autokyydeillä (BMW), sekä bk:n 2€ juustohamppareilla, sekä virvokkeilla.
M42
Vierailija kirjoitti:
En koska Suomessa saa ilmaista ruokaa joka päivä ruokajonoista, kirkolta ja sossusta.
Näitäkin aiotaan lakkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan että mennään ostamaan. Kertaakaan ei ole vielä käynyt. Rahaa vain vailla
Olet hirveä ihminen.
Jos ton perusteella niin mielelläni olen
Kontulan ostarilla annoin viime vuoden vappuna jollekin tyypille 5€ setelin, ja toisella kerralla samassa paikassa eri tyypille autosta tyhjät limsatölkit.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ehdottaa että mennään yhdessä kauppaan ja ostan sulle kauraryynejä, vihanneksia, soijarouhetta, tomaattimurskaa ja papuja. Jos ei käy niin sit ei vissiin ollutkaan nälkä.
En voi kuvitella, että olisi koskaan niin nälkä, että söisin tuollaista settiä. Paitsi vihannekset ja tomaattimurska olis kyllä käyttökelpoisia. Kai se on tuokin keino vielä alentaa sitä, joka on jo heikoilla. "Syö tästä tätä paskaa. Ai ei kelpaa? No ei sitten varmaan oo nälkä!"
Vierailija kirjoitti:
Maksan pummien elättämisestä yli 20 000 veroa vuodessa. Se saa riittää.
Menee eliitin taskuihin ja tukien väärinkäyttäjille. Oikeasti apua tarvitsevat eivät niitä rahoja näe.
Ehei, en ikinä.
Maksan veroja -se saa luvan riittää.
Huomattu et 99% on huijareita . Ei enää anneta.
Parempi tarjoutua ostamaan ruokaa, mennä vaika yhdessä kauppaan/ravintolaan
Tätä kun tarjoaa, niin usein pyyntö vedetään pois, mitä pidän osoituksena, että rahaa ei pyydettykään ruokaan vaan päihteisiin. Päihteiden käytön mahdollistaminen taas ei tee hyvää kenellekkään osapuolelle, eikä sivullisille.
Jos sattuu olemaan pari lanttia taskussa voin ne hänelle antaa. Jos on tarve enemmälle niin vain lapsuuden perheelle annan.
En anna nykyään, kun on siitä huonoja kokemuksia, ja Suomessa on sosiaalihuolto.
Katutaiteilijalle voin antaa.
En anna tuntemattomille kerjääjille rahaa. Mutta lähipiirin köyhiä olen vienyt syömään tai ostanut joskus ruokakassin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään lapsia kuolee päivittäin noin 10 000 ravinnonpuutteeseen. Tuolla 20€:lla pelastaisit muutaman lapsen kuolemasta tänään.
Suomessa? Ei tasan kuole yhtäkään lasta nälkään.
Annoin kerran vikat rahani jollekin nuorehkolle miehelle, voi olla että meni päihteisiin tai mihin tahansa vaikka väitti bussilippua tarviivansa mut enpä paljoo menettäny. Vaikka toki piti ite sit syödä vähemmän (ei ollenkaan) pariin päivään mutta oon myös saanu muilta apua