Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä? Irlanti listataan yhdeksi maailman vauraimmista maista.

Vierailija
13.05.2026 |

Sehän on ollut aina rutiköyhä ja oli ihan konkan partaalla vain reilu 10 vuotta sitten.  Nyt on sitten ihan toisenlainen pöhinä.

 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin muuten maan suuntaa voi muuttaa erttäin radikaalisti 20v aikana jos tahtoa riittää muuttaa asioita. Ja samoin vaurauden voi tuhota vielä nopeammin. 

Vierailija
22/58 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole köyhä, ruoka kalliimpaa kun Suomessa on käyty. Nyt vuokrat ihan mahdottomia 3000e voi olla, tai jaettu huone tuhat. Näitä ilmoituksia näkyy netissä on todella kallis. Pitää olla siis hyvä palkka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritysverotus 12,5 %. Tämähän ei suomivassarille kävisi.

 Suomella on ollut yhteisövero hieman pienempi kuin muilla pohjoismailla ja ei pärjätä silti.

 

Lasketaan 12 %:iin ja katsotaan, miten käy. 

Alamäki pahentuisi. Yhteiaöveron lasku 20%-->18% vähentää verotuloja yli 800 miljoonaa vuodessa. Siitä voit laskea alijäämän jos yhteisvero olisi 12% 

 

Kerropa, vassari-talousnero, miksei näin ole käynyt Irlannissa? Siellä on bkt / asukas yli 80 000 euroa, Suomessa puolet tuosta.

Odottelemme.

Vierailija
24/58 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritysverotus 12,5 %. Tämähän ei suomivassarille kävisi.

 Suomella on ollut yhteisövero hieman pienempi kuin muilla pohjoismailla ja ei pärjätä silti.

 

Lasketaan 12 %:iin ja katsotaan, miten käy. 

Alamäki pahentuisi. Yhteiaöveron lasku 20%-->18% vähentää verotuloja yli 800 miljoonaa vuodessa. Siitä voit laskea alijäämän jos yhteisvero olisi 12% 

Sipilän hallitus laski autoveroa, josta seurauksena valtion tulot autoveroista kasvoivat. Jännittävää, eikö?

Vierailija
25/58 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki riippuu äänestäjien tahdosta. Täällä uskotaan sosialismiin.

Vierailija
26/58 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritysverotus 12,5 %. Tämähän ei suomivassarille kävisi.

 Suomella on ollut yhteisövero hieman pienempi kuin muilla pohjoismailla ja ei pärjätä silti.

 

Lasketaan 12 %:iin ja katsotaan, miten käy. 

Alamäki pahentuisi. Yhteiaöveron lasku 20%-->18% vähentää verotuloja yli 800 miljoonaa vuodessa. Siitä voit laskea alijäämän jos yhteisvero olisi 12% 

 

Kerropa, vassari-talousnero, miksei näin ole käynyt Irlannissa? Siellä on bkt / asukas yli 80 000 euroa, Suomessa puolet tuosta.

Odottelemme.

Kestäisi useita vuosia että yhteisöveron laskusta tulisi mahdollisesti edes hyötyä. Tässä taloustilanteessa ei kannatta romuttaa veropohjaa ja odotella vuosikymmenien päästä tulevia  hyötyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/58 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritysverotus 12,5 %. Tämähän ei suomivassarille kävisi.

 Suomella on ollut yhteisövero hieman pienempi kuin muilla pohjoismailla ja ei pärjätä silti.

 

Lasketaan 12 %:iin ja katsotaan, miten käy. 

Alamäki pahentuisi. Yhteiaöveron lasku 20%-->18% vähentää verotuloja yli 800 miljoonaa vuodessa. Siitä voit laskea alijäämän jos yhteisvero olisi 12% 

Sipilän hallitus laski autoveroa, josta seurauksena valtion tulot autoveroista kasvoivat. Jännittävää, eikö?

 

 

Vähän sama ilmiö kuin THL:n mantrassa, että alkoholin kulutus nousee, kun saatavuus paranee. No mites kävi?

Vierailija
28/58 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritysverotus 12,5 %. Tämähän ei suomivassarille kävisi.

 Suomella on ollut yhteisövero hieman pienempi kuin muilla pohjoismailla ja ei pärjätä silti.

 

Lasketaan 12 %:iin ja katsotaan, miten käy. 

Alamäki pahentuisi. Yhteiaöveron lasku 20%-->18% vähentää verotuloja yli 800 miljoonaa vuodessa. Siitä voit laskea alijäämän jos yhteisvero olisi 12% 

 

Kerropa, vassari-talousnero, miksei näin ole käynyt Irlannissa? Siellä on bkt / asukas yli 80 000 euroa, Suomessa puolet tuosta.

Odottelemme.

Kestäisi useita vuosia että yhteisöveron laskusta tulisi mahdollisesti edes hyötyä. Tässä taloustilanteessa ei kannatta romuttaa veropohjaa ja odotella vuosikymmenien päästä tulevia  hyötyjä.

Vassujen talousosaamista ihan parhaimmillaan :D

 

Eli parempi pitää tämä maa jatkuvassa nollakasvussa, otetaan vain lisää velkaa, karsitaan palveluita koko ajan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/58 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritysverotus 12,5 %. Tämähän ei suomivassarille kävisi.

 Suomella on ollut yhteisövero hieman pienempi kuin muilla pohjoismailla ja ei pärjätä silti.

 

Lasketaan 12 %:iin ja katsotaan, miten käy. 

Alamäki pahentuisi. Yhteiaöveron lasku 20%-->18% vähentää verotuloja yli 800 miljoonaa vuodessa. Siitä voit laskea alijäämän jos yhteisvero olisi 12% 

 

Kerropa, vassari-talousnero, miksei näin ole käynyt Irlannissa? Siellä on bkt / asukas yli 80 000 euroa, Suomessa puolet tuosta.

Odottelemme.

Kestäisi useita vuosia että yhteisöveron laskusta tulisi mahdollisesti edes hyötyä. Tässä taloustilanteessa ei kannatta romuttaa veropohjaa ja odotella vuosikymmenien päästä tulevia  hyötyjä.

Vassujen talousosaamista ihan parhaimmillaan :D

 

Eli parempi pitää tämä maa jatkuvassa nollakasvussa, otetaan vain lisää velkaa, karsitaan palveluita koko ajan :D

Siinä on valtion teettämää tutkimusta.

"Yritysverojen laskeminen on tehoton keino edistää talouskasvua" https://vatt.fi/-/yritysverojen-laskeminen-on-tehoton-keino-edistaa-tal…

Vierailija
30/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ihmiset ei äänestä vasemmistoa, vaan sitä kuka tuo työtä ja vaurautta. Irlantilaiset arvostaa yrittämistä todella paljon, se on siellä kunnia asia. 

Hmm. Eikös Irlanti oli varsin vasemmistolainen Espanjan tavoin. Molemmat on mm. Palestiinan äänekkäimpiä tukijoita maailmassa. 

Niin no, ihmisoikeuksien tukeminen ei aina liity talouspolitiikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritysverotus 12,5 %. Tämähän ei suomivassarille kävisi.

Laskettiin eikä vaikuttanut talouskasvuun.

Vierailija
32/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää kun kävin Irlannissa 1999 siellä oli kerjäläisiä joka nurkassa. Nyt paljon rikkaampi kuin Suomi.

On siellä kerjäläisiä vieläkin. Et kai kuvitellut, että tuo BKT:n kasvu näkyisi jotenkin tavallisen kaduntallaajan vaurautena? Finanssisektori siellä rahaa pyörittää edestakaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritysverotus 12,5 %. Tämähän ei suomivassarille kävisi.

 Suomella on ollut yhteisövero hieman pienempi kuin muilla pohjoismailla ja ei pärjätä silti.

 

Lasketaan 12 %:iin ja katsotaan, miten käy. 

Alamäki pahentuisi. Yhteiaöveron lasku 20%-->18% vähentää verotuloja yli 800 miljoonaa vuodessa. Siitä voit laskea alijäämän jos yhteisvero olisi 12% 

Sipilän hallitus laski autoveroa, josta seurauksena valtion tulot autoveroista kasvoivat. Jännittävää, eikö?

 

 

Vähän sama ilmiö kuin THL:n mantrassa, että alkoholin kulutus nousee, kun saatavuus paranee. No mites kävi?

Katsopa kuinka surkeasti autovero tuottaa tällä hetkellä.

 

Alkoholin kulutuksen lasku johtuu siitä että nuoriso ei juo, ja se on ihan yleismaailmallinen ilmiö, ei liity Suomen alkoholipolitiikkaan. 

Vierailija
34/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normipoisto. Laitaoikeistolaista propagandaa.

Äärivasemmistolainen on herännyt. Keitäppä kahvit ja mieti uudelleen. 🙂 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa on paljon suuryritysten pääkonttoreita jotka nostavat BKT:ta, koska yrityksen liikevaihto ilmoitetaan aina pääkonttorin sijaintimaassa. Eivät ne pääkonttorit työpaikkoja irlantilaisille luo.

 

Työpaikkojen sijaan pääkonttoritalous luo täysin harhaanjohtavaa kuvaa kansakunnan hyvinvoinnista.

 

Tavallisille ihmisille Irlanti on varsin ikävä paikka, jossa palkat ovat matalia ja eläminen kallista.

Vierailija
36/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti on tyyppi esimerkki siitä, joka elää " muiden rahoilla". Business as usual. 

37/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlannissa on paljon suuryritysten pääkonttoreita jotka nostavat BKT:ta, koska yrityksen liikevaihto ilmoitetaan aina pääkonttorin sijaintimaassa. Eivät ne pääkonttorit työpaikkoja irlantilaisille luo.

 

Työpaikkojen sijaan pääkonttoritalous luo täysin harhaanjohtavaa kuvaa kansakunnan hyvinvoinnista.

 

Tavallisille ihmisille Irlanti on varsin ikävä paikka, jossa palkat ovat matalia ja eläminen kallista.

Kävin viime syksynä Irlannissa ja ihastuin paikkaan.  Reissun jälkeen selvittelin, millaista siellä olisi asua,  kun jään eläkkeelle.  Työeläkehän maksetaan riippumatta siitä,  missä asuu.  Huh huh.... päätin pysyä Suomessa. 

Vierailija
38/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu-rahoilla vaurastuttu. Maaseudulla lähes kaikki talot ovat suuria ja viimeisen päälle siistejä. 

Vierailija
39/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa maksetaan mm. taiteilijoille pientä takuupalkkaa. Eli taitaa olla tällä hetkellä myös maailman sivistynein maa. Miettikääpä sitä

Vierailija
40/58 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlanti on tyyppi esimerkki siitä, joka elää " muiden rahoilla". Business as usual. 

Jos et ole pankki joka painaa rahaa niin elät muiden rahoilla. Koita kestää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän