Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä logiikka on autoilijalla joka roikkuu puskurissa kilometritolkulla

Vierailija
13.05.2026 |

vaikka edessä on yhtenäinen letka?

En vaan jaksa ymmärtää. Hiillostetaan puskurissa, ohi ei kuitenkaan pääse. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pysyä poissa liikenteestä jos pelottaa.

Ketjun tyhmin kommentti. Omistat varmaan bemarin?

Älähän nyt!

Minä ajan bemarilla rauhaksiin. 

Ja aina siihen mun edelliseen jättämään turvaväliin joku ohittelija tunkee…

Tiesitkö, että turvavälin yhtenä tarkoituksena on, että siihen pääsee ohittava auto?

Vierailija
22/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei roiku kovin kauaa minun autoni puskurissa. Vauhti hidastuu tai jarruvalot välähtävät hyvin äkkiä. Tarvittaessa toistetaan riittävän monta kertaa, kunnes ymmärtävät jättää väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä roikkujat lienevät oma autoilevan ihmislajin alalaji, sillä olen moottoritiellä kohdannut kaksi lajin edustajaa. Ensimmäinen roikkui puskurissa vaikka kesäisessä Suomen yössä hiljensin vauhtini alkuun sataan kilometriin tunnissa. Seuraavaksi hiljensin kahdeksaankymmeneen kilometriin tunnissa, ei muita autoja näköpiirissä, mutta puskurissa roikkuminen vain jatkui. Arvaako kukaan, missä vauhdissa puskurissa roikkuja vasta ymmärsi ajaa tyhjällä moottoritiellä ohi minun autostani?

60 kilometriä tunnissa!

Toisen kanssa kisailin jopa ohittelemalla edellä ajavia ylinopeudella, ja aina tämä sama päätyi perääni ja puskuriin kiinni, vasta moottoritieltä poistuminen sai hänet jonkun toisen puskuriin kiinni.

Vierailija
24/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En omista, olen vain haltija.

Vierailija
25/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta kun kyseessä on yksittäinen edessä ajava auto, on kyseessä hiillostus ja tarkoituksena ärsyttää hitaasti ajavaa🙂

Jos edessä on yksittäinen auto, ymmärrän aikomuksen mennä sopivassa tai epäsopivassa kohdassa ohi. Mutta tämä yhtenäisessä letkassa perseessä roikkuminen on.... perseestä.

Parempihan siitä pidemmältä on lähteä ohi kuin puskurissa kiinni olemalla

Melko vaikeeta on ohittaa laillisesti jos ohituksen aloittaa pidemmältä.

Vierailija
26/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut että on rasittavaa ajaa liian lähellä edelläajavaa, jos on kyse tavallisesta 2-kaistaisesta maantiestä jossa ohitusmahdollisuuksia ei oikein ole. Siksi jättäydyn vähintään 50  m päähän, jolloin jää aikaa säätää  oman auton nopeutta pelkästään kaasulla, jos jonossa on ns haitariliikettä eli vauhti hidastuu ja kiihtyy. 

Vierailija
27/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta kun kyseessä on yksittäinen edessä ajava auto, on kyseessä hiillostus ja tarkoituksena ärsyttää hitaasti ajavaa🙂

Kannattaa pitää silmät sitten erossa puhelimesta, että heikoilla ajotaidoillas täräytä edellä menevän perään, kun se jarruttaa.

Vierailija
28/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän keskisormen ojossa koko matkan jotta perskärpänen varmasti näkee. Jos siirtyy vierellä itkemään, näytän keskisormea lisää.

Vierailija
29/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätät välin, joku oman elämänsä kamikaze tunkee siihen väliin, kun tajuaa ettei letkasta sittenkään mennä heittämällä ohi.

Haluaisit, että kamikaze ajaa autosi kylkeen kuin siihen tyhjään väliin. Aha. 

Vierailija
30/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älähän nyt!

Minä ajan bemarilla rauhaksiin. 

Ja aina siihen mun edelliseen jättämään turvaväliin joku ohittelija tunkee…

Ja tässä toinen, joka haluaa, että ohittava ajaa autonsa kylkeen, eikä tyhjään väliin. 

Vierailija
31/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on sellaista liikennekiusaamista. Tiedetään varsin hyvin, että puskurissa roikkuminen ärsyttää ja silti tehdään niin. Samaiset hikihousut lähtevät ohittamaan ylämäkeen, kun on keltainen viiva. 

Varmaan kiva ajaa otsasuoni pullottaen, ensi naama ja sitten auto rutussa. 

Vierailija
32/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu rekkakuski kertoi että hän vähän ropsauttaa hiekkaa säiliöstä, kyllä ne ymmärtää jättää paremman välin.

Mä olen harkinnut jonkinlaista liekinheitintä takakonttiin.

Mutta entäs kun rekka on persiissä kiinni? Joskus olin liukkaalla talvella kääntymässä risteykseen ja laitoin hyvissä ajoin vilkun mutta kyllä siinä hikikarpalot nousi silti ohimolle kun rekka kiinni persiissä, että mitenkähän tässä nyt käy

Vierailija
33/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu rekkakuski kertoi että hän vähän ropsauttaa hiekkaa säiliöstä, kyllä ne ymmärtää jättää paremman välin.

Mä olen harkinnut jonkinlaista liekinheitintä takakonttiin.

Olin jo ostamassa Aston Martinia, mutta myyjä ei suostunut myymään leffoista tuttuja lisävarusteita. Väitti, ettei niitä muka tehdä oikeasti. Jäi kaupat tekemättä myyjän ylimielisyyden takia.

Vierailija
34/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useinkin ollut sellaisten kuskien kyydissä, jotka eivät ollenkaan ymmärrä olevansa liian lähellä

Vierailija
35/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perässä roikkujat lienevät oma autoilevan ihmislajin alalaji, sillä olen moottoritiellä kohdannut kaksi lajin edustajaa. Ensimmäinen roikkui puskurissa vaikka kesäisessä Suomen yössä hiljensin vauhtini alkuun sataan kilometriin tunnissa. Seuraavaksi hiljensin kahdeksaankymmeneen kilometriin tunnissa, ei muita autoja näköpiirissä, mutta puskurissa roikkuminen vain jatkui. Arvaako kukaan, missä vauhdissa puskurissa roikkuja vasta ymmärsi ajaa tyhjällä moottoritiellä ohi minun autostani?

60 kilometriä tunnissa!

Toisen kanssa kisailin jopa ohittelemalla edellä ajavia ylinopeudella, ja aina tämä sama päätyi perääni ja puskuriin kiinni, vasta moottoritieltä poistuminen sai hänet jonkun toisen puskuriin kiinni.

Olen kokenut samaa. Mikähän ihme siinä on ettei mene jakeluun. Joskus rupesi *ituttaa niin ajoin 140km/h että sain tehtyä välimatkaa ja sitten tiputin 120km/h, niin tämä helvetin aasi oli kohta taas persiissä roikkumassa.

Vierailija
36/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätät välin, joku oman elämänsä kamikaze tunkee siihen väliin, kun tajuaa ettei letkasta sittenkään mennä heittämällä ohi.

Tämän lisäksi oma matkan teko hidastuu oikeasti. Ajan jonkin verran sellaisia useamman tunnin matkoja ja olen huomannut, että kun jättää reilun välin edellä menevään (esim. rekan perässä olevaan) jonoon, niin aina siihen mun eteen kyllä kyetään ohittamaan, mutta usein se tyssää siihen. En voi kuin ihmetellä järjenjuoksua, että ensin hinkataan mun perässä esim. 15-20min ja sitten päästään edelle ja sen jälkeen edessä onkin 10-15 henkilöautoa ja rekka tai pari. Millähän logiikalla tämä sankari oikein kuvittelee pääsevänsä tästä jonomuodostelmasta ohitse ennen määränpäätään, jos yksittäisen henkilöauton ohittaminenkin ottaa kymmeniä kilometrejä?

Sinänsä se on mulle ihan sama, mutta samalla se tarkoittaa, että minä en myöskään pääse rekasta kovin helposti ohi, en vaikka tulisi ohituskaista, koska mun eteen tunkevat autot pidentävät mun ja rekan välimatkaa. Olen kuitenkin todennut helpommaksi pitää reilu väli siihen rekan perässä humppaavaan jonoon, koska mulla on pelkästään vanhan mallinen vakkari, jota joutuu muuten kokoajan säätämään. Matkassa menee ehkä se puolisen tuntia pidempään, mutta hermot säästyy.

Vierailija
37/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sama toisinpäin. Tule persiiseen hiillostamaan, niin hidastan lisää

Vierailija
38/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsonut liikaa perinteisen tyylin hiihtokilpailuja? 

Vierailija
39/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla ammun haulikolla auton kylkeen, pysy poissa liikenteestä jos pelottaa

Vierailija
40/53 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisit, että kamikaze ajaa autosi kylkeen kuin siihen tyhjään väliin. Aha. 

Mihin väliin? Ei ole mitään väliä, kun ei jätä siihen sellaista, mihin joku tampio yrittää tunkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä