Itkettää lukea näitä uusien ylioppilaiden suorituksia ja tuttujen lasten nimiä valmistuvien listoilla
Musta ei tullut yhtään mitään ja onnistuin vielä tekemään lapsia, joista ei myöskään tullut yhtään mitään.
Kommentit (46)
Mitä ne lapset sitten tekevät, jos eivät opiskele mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö tuo yo mitään hienoa ole. Oletkohan tehnyt tuosta liian ison asian.
Mun mielestä on hienoa, että kykenee suorittamaan edes jonkun tutkinnon peruskoulun jälkeen. Miksi haluat vähätellä ylioppilaita? Ei tuo mikään läpihuutojuttu ole.
Ap
No siis olen eri, mutta abit on kyllä todellisuudessa vielä ihan lapsia. Samalla lailla kun intin suorittajat. Kuvitellaan olevamme isoja ja aikuisia, vaikka oikeasti suurin osa on ihan keskenkasvuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuivatko lapsesi ammattikouluun?
Eivät selvinneet edes ammattikoulusta.
Ap
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Onko ne lapset työssä kuitenkin?
Eivät ole.
Ap
Onkohan tämäkin taas Ammattivalittajan höpinöitä, kuulkaas?
Mitä ne sitten tekevät, jos kaikki on mennyt pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Makaavat kotona tekemättä mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä siis mahdollistat osaltasi tämän, jos et edes kotitöitä vaadi tekemään.
Höpönpöpön! Provo, joka saanut innoituksensa näistä päivän yo- aloituksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä siis mahdollistat osaltasi tämän, jos et edes kotitöitä vaadi tekemään.
Eipä niitä kotitöitäkään kovin montaa tuntia viikossa ole tehtäväksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Höpönpöpön! Provo, joka saanut innoituksensa näistä päivän yo- aloituksista.
Niinkö epäuskottavaa sun mielestä on se, ettei jotkut ihmiset saa tehtyä edes ammattikoulututkintoa loppuun? Vai sekö, että olen surullinen siitä, että mun lapset ei saaneet kokea tuollaista juhlapäivää?
Ap
Eikö nyt ole ihan joku laki, joka velvoittaa opiskelemaan tai työnhakuun? Että saa edes jotain tukia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt ole ihan joku laki, joka velvoittaa opiskelemaan tai työnhakuun? Että saa edes jotain tukia.
Mikä laki sellaiseen velvoittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuivatko lapsesi ammattikouluun?
Miten ni-in ammattikouluun joudutaan? - Itse ainakin jouduin hakemaan, pääsemättä haluamaani paikkaan. - Jouduin sitren menemään lukioon, johon riitti 8.8 keskisrvo, eikä onneksi ollut soveltuvuusvtestejä, kuten ei myöhemmin yliopistoon hakiessa. - Jos olisi ollut, niin tiedä sitten olisinko saanut opiskelupaikkaani.
Nykyisin kun töissä l(lähes) päivittäin näen s"ammattikoulualaltani" (, jonne en siis aikanaan päässyt opiskelemaan) työntouhussa ja kiirehtivänhuomaan aattelevani, että jos olisin pääsdyt haluamaani opiskelupaikkaan ammattikoulussa, niin ehkä minäkinnolisin nut yksi heistä.
Oletko sä kännissä, kun kirjoitat noin huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämäkin taas Ammattivalittajan höpinöitä, kuulkaas?
Ei ole. Mun teinini opiskelee. Ap.llähän oli 2 lasta.
Väitätkö, että ovat niin tyhmiä että siksi eivät pärjää yhtään missään? Tuolla oletuksellahan ovat jotenkin vammaisia. Paitsi, että jopa vammaisissa on ihmisiä jotka pystyvät opiskelemaan.
Ymmärrän ap, että harmittaa. Meillä lapsi kävi lukion, mutta ei päässyt yhdestä aineesta läpi uusimisesta huolimatta ja ei saanut lakkia. Todistuksen sai ja olimme siitä ylpeitä. Sitten ei päässyt haluamaansa opiskelupaikkaan useasta yrityksestä huolimatta ja nyt meilläkin on kotona syrjäytynyt (ehkä ahdistunut ja masentunutkin) nuori aikuinen, ent.koulukaverit työmaailmassa ja ihan eri piireissä). Auttelee omakotitalon pikku hommissa sentään.
Näitä on paljon kun olen kuunnellut, mieleltään sairaita, masentuneita, työttömiä, kouluttautumattomia, syrjäytyneitä jne joilta elämä valuu käsistä. Enää ei ole työpaikkoja, joihin voisi vain mennä ilman koulutusta kuten tsuppareita, vahtimestareita, kuljetusalan töitä, siivoojia, talonmiehiehiä, myyjiä, apupoikia jne
Ne, jotka sanoo, että lukio on helppo, ei ymmärrä toisten elämästä mitään. Jollekin on helppo, monille ei. Monelle lukio on täysin ylivoimainen ja monelle myös amis.
Pitäisi ymmärtää ihmisten skaalaa vähän laajemmin. Minelle lukion läpäisy on valtava asia.
T. Ope
>Itkettää lukea näitä uusien ylioppilaiden suorituksia
Hetken luulin että siellä kirjoittaa YTL:n sensori.
Onko ne lapset työssä kuitenkin?